معاون فنی و عمرانی شهرداری تبریز عنوان کرد؛
معاون فنی و عمرانی شهرداری تبریز با اشاره به مشکل قطعی برق سطح شهر تبریز اظهار داشت: شهرداری تبریز برای رفع مشکلات تامین برق شهروندان با شرکت های توزیع برق نهایت همکاری را دارد.
کد خبر: ۶۳۲۷۷۳
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۳ 21 July 2018

محمد حسین اسحقی در واکنش به ادعای منابع منتسب به شرکت توزیع برق تبریز، مبنی بر عدم صدور مجوز حفاری و یا نصب تجهیزات برق در معابر گفت: شهرداری تبریز یکسال قبل از آغاز رویداد تبریز 2018 اعلام آمادگی کرده که در برخی از موارد بدون اخذ هزینه حفاری اقدام به صدور مجوز کند و علیرغم پیگیری های متناوب از سوی شرکت برق اقدامی نشده است.

وی تصریح کرد: پست هوایی یا پست کمپکت وسیله تولید برق نیست بلکه برای توزیع و تبدیل بکار می روند لذا کمبود برق به توسعه پست هوایی و کمپکت ربطی ندارد.

اسحقی در ادامه با اشاره به همکاری شهرداری تبریز با شرکت برق منطقه ای آذربایجان گفت: با همکاری شهرداری تبریز احداث تونل انرژی با طول 4 کیلومتر، صدور مجوز حفاری رینگ پست فوق توزیع امامیه و پست های فوق توزیع ستارخان و گلستان در حال اجرا است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری با اشاره به ماده 16 قانون سازمان برق ایران تصریح کرد: شرکت برق موظف است جهت تقویت و فروش انشعاب برق ملک خریداری و اقدام به احداث پست زمینی کند لذا کاربری معابر صرفا برای رفت و آمد شهروندان و تامین امنیت و آسایش آنها در اختیار شهرداری گذاشته شده است و برابر قوانین جاری هر گونه تجاوز به معابر عمومی پیگرد قانونی دارد.

وی ادامه داد: برابر مقررات وزارت نیرو، حداکثر عمر تجهیزات برق اعم از دکل، سیم، کابل و تیرهای برق 25 سال است و این در حالیست که عمر موارد مذکور به بیش از 50 سال می رسد و در این حالت طبیعی است که انتقال انرژی شرکت برق دچار مشکل شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تبریز بر همکاری این مجموعه جهت رفع مشکلات شهروندان تاکید کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :