اعتراض های مردم نتیجه رقابت‌های مسئولان است

محمدرضا باهنر، دبیرکل جبهه پیروان خط امام به روزنامه ایران می گوید: وضعیت فعلی کشور، وضعیت عادی‌ای نیست؛ یک جنگ تمام عیار علیه ما اعلام کرده‌اند که جنگ ظالمانه‌ای است...ترامپ در عمل با وحشیگری و رفتارهای نامتعارف خود، آن پارچه مخملی را از روی دست امریکا برداشت...امریکا دوباره می‌خواهد وارد بازی برد-باخت شود که ما 50 سال است آن را بلدیم و برنده آن هستیم... بعضی وقت‌ها به‌دلیل اختلافات غیرضروری که بین فعالان سیاسی، فرهنگی و حتی قوای حاکم رخ می‌دهد، به جای همراهی و همگرایی به سمت واگرایی رفتیم... فساد مالی و اختلاس مثل موریانه است و بشدت مزاحم توسعه و پیشرفت؛ اما برداشت من این است مردم از حرف‌های ما مسئولان چنین برداشت کردند که همگی دزدیم مگر اینکه خلافش ثابت شود!.. در عین حال که می‌گوییم باید از دولت حمایت کرد، می‌گوییم آقای روحانی باید یک خانه تکانی جدی بکند؛ برخی از اعضای دولت در شرایط عادی خوب هستند اما در شرایط سختی تب می‌کنند...برخی دوستان ما فکر می‌کنند انقلابی بودن یعنی اینکه راست راست راه برویم و علیه تمام ارکان نظام بد بگوییم. خدا عاقبت همه ما را ختم به خیر کند. آقای رئیس جمهوری سابق فکر می‌کند این کارها خیلی انقلابی است؛ اما این انقلابی شدن نیست، بلندگوی آنها شدن است.

 جهانگیری از کابینه برود یا بماند؟

روزنامه صبح نو نوشت: سایه انتقادات بر سر تیم اقتصادی دولت سنگینی می‌کند. شاید اگر اندکی اجماع بیشتری در مورد عملکرد منفی همراهان اقتصادی حسن روحانی در محافل تاثیرگذار از جمله مجلس وجود داشت، باید کل تیم اقتصادی عوض می‌شد؛ اما حداقل تا این لحظه، این اجماع حاصل نشده است... یکی از مهم‌ترین مسوولیت‌های جهانگیری فرماندهی ستاد اقتصاد مقاومتی بوده است. همان ستادی که قرار ‌ بود ‌راهنمای اقتصاد ایران برای اجرای سیاست‌هایی باشد که تاب‌آوری اقتصاد ایران را بالا می‌برد؛ اما کارنامه این ستاد چیزی جز برگزاری جلسات و برخی سیاست‌های ناکارآمد بیشتر نداشته است. جلساتی که چند ماهی بین آن وقفه افتاد و تمام فرایند اقتصاد مقاومتی را به بیراهه کشانده است.

قاسم میرزایی‌نیکو،عضو فراکسیون امید به ایلنا گفت: رییس‌جمهور می‌خواهد با تفکیک وزارت‌خانه‌های صنعت، معدن و تجارت و همچنین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دو وزیر را در کابینه جابجا یا تبدیل کند، بنابراین بعید می‌دانم عزم جدی برای تغییرات محتوایی در این زمینه وجود داشته باشد. البته برای سازمان برنامه و بودجه با آقای طیب‌نیا صحبت شده است اما گویا ایشان شرط و شروطی داشته‌اند که باعث شده هنوز جمع‌بندی در این زمینه صورت نگیرد. میرزایی‌نیکو همچنین در پاسخ به این سوال که آیا نماینده‌ها به دو فوریت لایحه تفکیک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی رای خواهند داد یا خیر، گفت:‌ با شناختی که من دارم فکر نمی‌کنم دو فوریت این لایحه رای نمایندگان را کسب کند...وی افزود: فکر می‌کنم دولت به دنبال این است که مسئولیت اتخاذ برخی تصمیماتش را به دوش نمایندگان بگذارد اما نمایندگان هم متوجه شده‌اند که بعید است تفکیک و جابجایی در این شرایط جواب دهد.

نامه نیوز هم نوشت: وضعیت اقتصادی به سامان نیست و آقای رئیس جمهور راهی ندارد غیر از اینکه تن به دگرگونی دهد. سخت ترین بخش این تصمیم برای او انتخاب مسئول پروژه ترمیم بوده است. روحانی ، این بار جهانگیری را به عنوان نماینده اصلاح طلبان و بدنه اجتماعی خود برگزیده و اجازه داده است که تغییرات مورد نظر وی ، چرخ کابینه را بچرخاند...{ ورود طیب نیا به دولت} شرط و شروطی که مهم ترینش قرار گرفتن در جایگاه فرمانده اقتصادی دولت است. طیب نیا در دولت یازدهم با روحانی کار کرده و علاوه بر شرایط اقتصادی موجود از مافوق خود یعنی رئیس جمهور هم شناخت خوبی دارد... طیب نیا تنها گزینه دعوت شده و وزارت اقتصاد تنها دستگاه در معرض تغییر نیست. از قرار معلوم عدد تغییرات در دولت به 5 خواهد رسید. محمد شریعتمداری وزیر صنعت یکی از رفتنی های دولت است و با رفتن خود دو صندلی را خالی خواهد کرد. باید منتظر ماند و دید که انتخاب جهانگیری برای تصدی وزارت صنعت و معاونت اجرایی رئیس جمهور چه کسی است...هیچ بعید نیست که کرسی معاونت اجرایی نصیب علی ربیعی شود. ربیعی از وزارت کار کنار گذاشته خواهد شد اما از آن گزینه هایی است که از قطار کابینه پیاده شدنی نیست. او نهایتا از دستگاهی به دستگاه دیگر منتقل خواهد شد...نوبخت اگرچه هفته گذشته حرف از استعفا را به میان آورد و خیلی زود هم گفت که رئیس جمهور مخالف است اما هنوز نتوانسته بر چالش حذف خود از کابینه فائق آید... مسعود نیلی مشاور اقتصادی دولت نیز یکی از گزینه ها احتمالی برای کنار گذاشته شدن است. همزمان با درخواست کارشناسان اصولگرا برای حذف او خبر می رسد که میانه نیلی و روحانی شکرآب است و آقای مشاور 6 ماهی می شود که در جلسات دولت حاضر نیست. از همین رو می توان نام او را به فهرست اعضای رفتنی کابینه افزود.

محمدرضا تابش، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «تغییر تشکیلات و تفکیک وزارتخانه‌ها در شرایط فعلی می‌توانست فشار را بر دولت کمتر کند»، به ایسنا گفت: اگر دولت نسبت به ترمیم کابینه اقدامی نکند، مجلس وارد عمل خواهد شد...در حال حاضر قاعدتا مجلس از اختیاراتش استفاده می‌کند البته در سمت دولت هم لابی‌های سنگینی برای ماندن وزار هست. تابش یادآور شد: ظاهرا تیغ دولت برای ترمیم کابینه کند شده است، دولت قرار بود در مورد سه چهار پست اقداماتی را انجام دهد که حداقل تیم اقتصادی با هم هماهنگ شوند اما این کار متوقف شد، البته تلاش‌هایی می‌شود ولی افرادی که در این موقعیت مسئولیت بپذیرند هم کم هستند و در مورد اینکه اختیارات‌شان چه باشد حرف و حدیث‌هایی است اما نهایتا اگر دولت خودش در این زمینه اقدام نکند، مجلس وارد عمل خواهد شد اگرچه لابی‌های قدرتمند دولت هم موثر است که آیا مجلس از این معرکه پیروز بیرون می‌آید یا نه؟

 آیت‌الله جنتی موافق حضور سپنتا نیکنام در شورای شهر بود

حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم به روزنامه فرهیختگان گفت: شرایط اقتصادی کشور ما خوب نیست. اقتصاد ما دچار بیماری‌های مختلفی است. شما اگر به ظاهر اقتصاد ما نگاه کنید، به‌وضوح می‌توانید مساله بیکاری، تورم رکودی، گسترش فقر و مشکلات و مسائل اجتماعی را در آن ببینید... البته گاهی اوقات تهدید به تحریم اثرگذار‌تر از خود تحریم است و این مساله نشان‌دهنده این است که مدیریت اقتصادی کشور با تهدید‌های خارجی دچار انفعال می‌شود، نه خود تحریم‌ها. یکی دیگر از مسائلی که کشور ما در مقطع کنونی با آن مواجه است، ضعف در مدیریت اجرایی کشور است. علاوه‌بر تحریم‌ها و تهدید‌های خارجی، ضعف در مدیریت اقتصادی کشور موجب شده است که وضعیت اقتصادی کشور روزبه‌روز به سمت نابسامانی حرکت کند... دولت، اقتصاد کشور را بر اساس مکتبی تحت عنوان مکتب نئوکلاسیک اداره می‌کند و معتقدم دیدگاه‌های آقای مسعود نیلی روی دیدگاه‌های اقتصادی دولت سایه انداخته و سکان‌دار اصلی تیم اقتصادی دولت در سال‌های اخیر آقای نیلی بوده است...

...{جلسه مجمع تشخیص درباره سپنتا نیکنام}در آن جلسه وقتی اصحاب رسانه و عکاسان وارد جلسه شدند، ما در حال بررسی یک ارجاع از مجلس بودیم که موضوع آن هم برخی اسناد خزانه‌داری و اوراق مالی بود و تصمیم جمع هم به تمدید آن شد. البته آقای جنتی در مورد تمدید این ارجاع مجلس صحبت‌هایی داشت و استدلالاتی برای رد آن مطرح کرد، اما اعضا قانع نشدند و پس از رای‌گیری تصمیم مجمع این شد که این مساله تمدید شود. عکس‌هایی هم که از این جلسه در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، مربوط به همین موضوع بود و مطلقا ارتباطی به مساله آقای نیکنام نداشت. اما بسیاری از رسانه‌های داخلی و خارجی برای سوءاستفاده از این تصویر، آقای جنتی را مورد آماج توهین‌ها و تهمت‌های خود قرار دادند، بدون اینکه بدانند تصویری که منتشر شد، مربوط به کدام قسمت از جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام است... به خاطر دارم که در جلسه قبل‌تر از جلسه رای‌گیری در این مورد، آیت‌ا... جنتی در جلسه صحبت‌هایی را در مورد این مساله انجام دادند و برداشت بنده به‌عنوان یکی از اعضای جلسه این بود که نظر آیت‌ا... جنتی در مورد حضور آقای نیکنام در شورای شهر یزد مثبت است، بنابراین معتقدم قسمت اعظمی از خبرپراکنی‌هایی که براساس آن تصویر علیه آیت‌ا... جنتی انجام شد، به دور از انصاف و با هدف تخریب شورای نگهبان در افکار عمومی بود و با هدف سیاسی انجام گرفت.

 بلاتکلیف با لاریجانی

فرهیختگان نوشت: علی لاریجانی حالا این روزها خود به تنهایی به معادله‌ای پیچیده میان اصلاح‌طلبان تبدیل شده؛ کسی که گروهی درباره‌اش می‌گویند او می‌تواند یک گزینه بالقوه برای اصلاح‌طلبان در 1400 باشد و گروهی دیگر هیچ‌جوره آب‌شان با او در یک جوی نمی‌رود و معتقدند او هرچه که باشد، یک سابقه بلندبالا و غیرقابل اغماض راست‌گرایی دارد؛ دو نگاهی که حاملان هیچ‌کدام‌شان حاضر به عقب‌نشینی از ایده خود نیستند و اینک بیش از هر چیز با نوعی سردرگمی مواجه شده‌اند... مساله لاریجانی اکنون به محملی برای تناقض در محاسبات سیاسی اصلاح‌طلبان تبدیل شده و وضعیتی را در میان آنها پدید آورده که حتی برخی از چهره‌های شاخص این جریان در مقاطع زمانی مختلف بعضا در مقابل نگاه سابق خود نیز موضع‌گیری کرده و دیدگاه پیشین خود را هم نقد می‌کنند.

بهروز نعمتی، سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی و عضو فراکسیون مستقلان مجلس به مهر می گوید: یک سال قبل از انتخابات مجلس دهم قرار شد لیست تهران ۱۰، ۱۰ و ۱۰ باشد. ۱۰ نفر اصلاح‌طلبان، ۱۰ نفر آقای لاریجانی و ۱۰ نفر هم آقای واعظی معرفی کنند... ۱۰ نفر ما قرار بود این عزیزان باشند؛ بنده، آقای دکتر جلالی، آقای حیدرپور، حاج آقا ابوترابی که خودشان تشریف نیاوردند، آقای دکتر مظفر که ابتدا قبول نکردند و بعد می‌خواستند تشریف بیاورند، آقای عباس رجائی رئیس کمیسیون کشاورزی، آقای افراشته، آقای حسن زمانی و دو نفر دیگر که الان یادم نیست...الان به ما هم حرف‌های جورواجور می‌زنند که مثلاً «دونبش» هستند یا هر طور که به منفعت آنها باشد عمل می‌کنند، ولی در واقعیت امر ما همین بودیم که هستیم...من فکر می‌کنم وزن هر سه فراکسیون تقریباً به گونه‌ای است که اثرگذار هستند. اینطور نیست که بگوئیم یک فراکسیون ۱۰۰ درصدی است و فراکسیون دیگر درصد کمتری نقش دارد.

نعمتی: FATF اصلا در مجلس نیامده است/ روحانی همیشه می‌گوید، امید داشته باشید/ پشت پرده ائتلاف‌ انتخاباتی لاریجانی

 اصلاح طلبان به جای شانه خالی کردن از مشکلات با دولت همفکری کنند

 مهدی چمران، نایب رئیس جبهه مردمی نیروهای انقلاب به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: حتی اگر اصلاح‌طلبان جهانگیری را از کابینه دولت بیرون بکشند فایده‌ای ندارد، چرا که مردم آنقدر کم‌حافظه نیستند که اصلاح‌طلبان به راحتی راه خود را از روحانی جدا کرده و مشکلات را بر گردن وی بیندازند.

امکان گفت‌وگو با آمریکا وجود ندارد

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه صبح امروز در نشست خبری خود با خبرنگاران در مورد اخبار منتشر شده در ارتباط با سفر بن علوی، وزیر خارجه عمان به آمریکا و اینکه آیا هدف از این سفر میانجیگری بین ایران و آمریکا بوده است، گفت: از محتوای مذاکرات و اهداف سفر آقای بن علوی به آمریکا اطلاعی ندارم...آمریکا هر روز نشان می‌دهد که غیر قابل اعتماد است... با توجه به شرایط جدید اقدامات خصمانه آمریکا علیه ایران، خروج آمریکا از برجام و ادامه سیاست‌های خصمانه این کشور جهت وارد کردن فشار اقتصادی به ایران و مسائل تحریم‌ها فکر می‌کنم که شرایط در حال حاضر برای چنین بحثی وجود ندارد و ما با مرحله‌ای که شما اشاره می‌کنید، فاصله بسیار طولانی داریم. با این آمریکا و سیاست‌های کنونی‌اش قطعا امکان تعامل و گفت‌وگو وجود نخواهد داشت و باید تاکید کرد که آمریکا هر روز نشان می‌دهد که غیرقابل اعتماد است.

 اصولگرایان با چراغ خاموش حرکت می کنند

حسین کنعانی ‎مقدم به روزنامه ایران می گوید: در جریان اصلاح‎طلبی برخی تغییرات مدت‏هاست که شروع شده و اعلام هم می‌شود اما ما اصولگرایان در درون خود، چراغ خاموش این کار را انجام می‎دهیم... جریان اصولگرایی در کدام ساختار، تیم اجرایی یا نوع تفکر و اندیشه اصولگرایی نیاز به اصلاح دارد. من هم با آقای قالیباف{ نواصولگرایی } موافق هستم. باید طرحی نو درانداخت که لازمه حیات یک جریان سیاسی است...شاید هم در انتخابات آینده، آقای قالیباف شانس بیشتری را نسبت به سایر نامزدهای انتخاباتی برای پیروزی داشته باشد. اگر ایشان بتواند یک گفتمان غالبی را مطرح کند، از این لحاظ که یک مدیر جهادی و عملگرا است می‎تواند حرفی برای گفتن داشته باشد و یک محور برای اصولگرایی باشد. در انتخابات ریاست جمهوری آینده، فرد معمم نمی‎تواند رأی اکثریت را به دست آورد...با وجود مسائلی که دوره ریاست جمهوری آقای روحانی در کشور به وجود آمده، روحانی بماهو روحانی، شانسی برای پیروزی در انتخابات  ندارند.

واکنش ها به  قیمت دلار و سکه

حسام‌الدین آشنا مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور درباره افزایش بی‌رویه قیمت دلار و سکه در توییتر خود نوشته است:‌ نمی‌دانید یا نمی توانید یا نمی‌خواهید؟ مردم در هیچ یک از این سه مورد شما را نمی‌بخشند؛ به امید مردم خیانت نکنید!. تسنیم نوشت: به نظر می‌رسد توییت آشنا مربوط به نوسانات نرخ ارز و سکه است؛ این توییت با واکنش‌های انتقادی گسترده کاربران فضای مجازی روبرو شده است.

 آفتاب یزد نوشت: ظاهرا قرار نیست شوک‌های اقتصاد ایران پایان یابد و هر روز شاهد افزایش قیمت‌هایی هستیم که باور آنها بسیار دشوار است.

محمد صادق جنان صفت در روزنامه ابتکار نوشت: نرخ تبدیل دلار به پول ایران بی ترمز و بی مهار و با شتابی شگرف به سوی مرزهایی که باور آن در ذهن کمتر کارشناسی بود و بیش از اندازه حتی بدبینان پیش می‌رود. این رخداد بهت آور در برابر چشم‌های از حیرت گشاد شده اعضای دولت حسن روحانی و اعضای کابینه اتفاق افتاده... دولت اگر در این وضعیت به طور دسته جمعی استعفا دهد و کار را به دولت دیگری بسپارد نیز کار بزرگی نکرده است.

وطن‌امروز هم نوشت: تغییر در راس مدیریت بانک مرکزی هم نتوانست از لحاظ روانی بازار را آرام کند و دیروز شاهد رکوردزنی‌های پی‌درپی قیمت سکه و ارز بودیم؛ اتفاقی که اصلا طبیعی نبود و فعالان بازار نیز آن را نمی‌توانستند تجزیه و تحلیل کنند.  رفتار غیرطبیعی بازار نشان می‌دهد فعالان اقتصادی فعلا امیدی به سیاست‌های اقتصادی دولت ندارند و ناامید شدن از ترمیم کابینه نیز مزید بر علت شده است.

روزنامه کیهان در سرمقاله امروز خود نوشت: این روزها در حالی که اقتصاد، مدام از تلاطم‌های مصنوعی متاثر می‌شود، برخی دست‌اندرکاران... حاشیه‌هایی مانند رفع حصر سران فتنه و بردن زنان به ورزشگاه و... را مسئله دولت و مجلس کنند یا به بهانه تلاطم بازار، نسخه به بن‌بست خورده و ذاتا عقیم «تسلیم» در برابر زیاده‌طلبی‌های پسابرجامی آمریکا و اروپا را دوباره بزک کنند... سهم «فتنه‌گران مدعی اصلاح‌طلبی»، «مدیران اجرایی مدعی اعتدال» و «اکثریت منفعل و همسوی مجلس» در ناکارآمدی 5 سال گذشته چه قدر است؟... چرا عرصه را در خوش‌بینانه‌ترین ارزیابی به فرصت‌طلبان و در واقع‌بینانه‌ترین ارزیابی به اخلالگران و تروریست‌های اقتصادی وابسته به اتاق جنگ دشمن سپرده‌اند؟!... چرا همان طیفی که دولت را «رحم اجاره‌ای» خوانده‌اند، نسخه مذاکره با ترامپ را می‌پیچند؟ اگر قرار است آمریکا یا اروپا به تعهدات فعلی خود پایبند نباشد، چرا اسم پیشنهاد خود را مذاکره و توافق جدید می‌گذارند؟ بی‌پرده بگویند دنبال وطن فروشی از طریق قربانی کردن دولت و شخص آقای روحانی هستند!

اگر آقازاده‌ای با رانت پسر کسی بودن فساد کرد باید با پدرش برخورد شود

آیت‌الله سیداحمد‌ علم‌الهدی ظهر امروز در حاشیه سفر خود به گناباد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اگر آقازاده‌ای وجود داشته باشد که فرزند یک روحانی بوده اما  فساد کرده باشد مسئولیتش به گردن خود آن شخص است و پدرش تقصیری بر عهده ندارد مگر اینکه آن فرد بالغ نبوده باشد... با توجه به همین مسئله باید گفت که فساد فرزندان دلیلی بر فساد روحانیت نمی‌شود البته باید این را هم در نظر داشت که این حرف در صورتی درست است و آن هم اینکه فرزندان افراد از رانت پسر فردی خاص بودن استفاده کرده  و خلاف‌هایی را مرتکب شده و فساد کرده باشد که در این صورت حتما باید با آن پدر برخورد کرد.

 وی با اشاره به برخی از گفته‌ها مبنی بر اینکه برگزار نشدن کنسرت در شهر مشهد سبب شده که این مسئله در شهرهای مجاور به صورت بدتری برگزار شود، خاطرنشان کرد: اگر این استدلال درست باشد باید کسانی که شراب مصرف می‌کنند هم بگویند که گناه آنها به گردن خداست چراکه  او در قرآن شراب خوردن را حرام اعلام کرده است.

محمدجواد ظریف بار دیگر به منتقدان برجام تاخت

فرهیختگان نوشت: وزیر امور خارجه کشورمان در سخنرانی‌‌اش اگرچه از بدعهدی و اعتیاد خصمانه آمریکا به تحریم سخن گفت و تصریح کرد خام نیستم که فکرکنم می‌توانیم بین اروپا وآمریکا درگیری ایجاد کنیم، ولی در لابه‌لای به رخ کشاندن پختگی‌ها، گویی فیل ظریف بار دیگر سودای هندوستانِ برجام، به سرش زد. از این رو با اینکه بر ویژه بودن شرایط کنونی تاکید داشت، با ضرب المثل‌خوانی، گریزی به منتقدان برجام زد و گفت کسانی که می‌گویند برجام هیچ کاری نکرد، شرایط دو سال گذشته را با امروز مقایسه کنند! برخی‌ها کفران نعمت کردند و یادشان نبود که هر چه شکر نعمت کنی، نعمتت افزون شود!..محمدجواد ظریف اما برخلاف مشی این روزهای رئیس دولتش، از کفران نعمت برجام و نعمتی که از دست رفت سخن می‌گوید. با کلامی پختگی‌اش را پیش می‌کشد و از همدستی اروپا و آمریکا سخن می‌گوید و با کلامی دیگر زمزمه شکر نعمت برجام سر می‌دهد و وحدت ملی را پس می‌زند؛ نعمت برجامی که اگرچه شرایط امروز هیچ بودن دستاوردش را به اثبات رسانده، ولی زمان کوتاه‌تر از آن است که پنج سال نیز به نقد پنج سال از دست‌رفته برای «هیچ» بگذرد.

روزنامه جوان هم نوشت: کاش این سخن جناب ظریف را هرگز نشنیده بودیم که گفت: کسانی که می‌گویند برجام هیچ کاری نکرد، باید شرایط دو سال گذشته را با شرایط امروز مقایسه کنند... یک خرده بعضی‌ها کفران نعمت کردند. یادشان نبود. بالاخره شکر نعمت باید می‌کردیم و باید بکنیم. لئن شکرتم لازیدنکم ولئن کفرتم ان عذابی لشدید!»... ما فرض می‌کنیم که برجام همان «آفتاب تابان» بود که «خدا آن را آورد» و یکسره نعمت و فراوانی و روزی بی‌حساب مردم ایران بود. جناب ظریف چگونه محاسبه کرد که وقتی در داخل کشور، نقد‌هایی بر برجام وارد بود -از نقد رهبری معظم گرفته تا نقد رسانه‌ها- این نقد‌ها موجب شد که عذاب شدید خداوند بر این کفران نعمت نازل شود؟! او باز چگونه محاسبه کرد که شرایط امروز ایران، مصداق «عذاب شدید» است؟! باز بهتر است از جناب ایشان بشنویم که به فرض، امروز در عذاب عظیم هستیم، چگونه خداوند عذاب شدید خود را بر ملت مسلمان ایران که صبورانه با تحمل سختی‌ها، دولت و حکومت را در مقابله با تحریم‌ها و کاستی‌ها و سوءمدیریت‌ها و البته مبارزه با فساد‌ها و رانت‌خواری‌ها یاری می‌رسانند، نازل می‌کند، آن هم به دست ترامپ و نتانیاهو و بن‌سلمان و نه مطابق سنت الهی خویش به دست ملائکه مقربین؟!. جناب ظریف باید در مسیر همگرایی و اتحاد نیرو‌های داخلی سخن بگوید و از بی‌انصافی در کوبیدن «نتیجه برجام» بر سر منتقدین پرهیز کند. این حرف‌ها در تاریخ می‌ماند، پس باید به وسعت و عمق اندیشه بشری سخن گفت: نه به سطح گفت‌وشنود‌های میرای کوچه و بازار. 

... قرآن را تلاوت کنید و پای خدا را به میان بکشید، اما نه برای تبرئه آمریکا و ترامپ! اینکه رئیس دولت در روزگار سرمستی برجام بگوید «برجام را خدا آورد»، دور نیست که وزیر خارجه او هم بگوید «نعمت برجام را کفران کردید و به عذاب شدید گرفتار شدید.» شاید در تکمله سخنان جناب ظریف، به زودی رئیس‌جمهور وارد گود شود و بگوید: «برجام را خدا آورد و خدا هم برد.» آن هم حتماً به همان دلیل کفران نعمت!

  خبرسازی‌ها درباره رفع حصر تکذیب شد

روزنامه صبح نو نوشت: این روزها «حصر» دستاویزی آسان برای فرار رو به جلو است، نامزدهای انتخاباتی برای رأی آوردن از رفع حصر می‌گویند و در بزنگاه‌های مشکلات کشور مانند خروج آمریکا از برجام و یا آشفتگی‌های اقتصادی خبرهایی خوش از محصوران منتشر می‌شود، این بار هم که قیمت دلار پنج رقمی شده و سکه هم از مرز چهار میلیون تومان عبور کرد، برای تغییر فضای روانی از جامعه ناکارآمدی دولت در حوزه‌های مختلف اقتصادی و بین‌المللی ناگهان خبرهای جدیدی از ساکنان کوچه اختر به گوش رسید...«حصر» همواره آسان‌ترین دستاویز برای اصلاح‌طلبان و اعتدالیون است تا خود را از مخمصه ناکارآمدی‌هایشان رهایی بخشند، از زمانی که روحانی به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری انتخابات ۹۲ برگزیده شد و حمایت اصلاح‌طلبان را به خود جلب کرد یکی از وعده‌های او به آ‌نها رفع حصر بود. این وعده در دولت یازدهم محقق نشد و روحانی پیگیری آن را به دولت دوازدهم موکول کرد. دولتی که در حوزه اشتغال جوانان، بهبود معیشت مردم و کنترل بازار ارز ناکام بوده است، در مقاطع مختلف سعی می‌کند با رفتارهای ماکیاولیستی و فریب و انحراف افکار عمومی از مسائل اقتصادی به ماجرای حصر سرپوشی بر شکست‌های خود بگذارد.