استاندار آذربایجان شرقی:

باید برای افزایش سرانه مطالعه برنامه‌ریزی کنیم

استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر تجدیدنظر در شیوه اداره کتابخانه‌های عمومی، گفت: در کنار اقدامات سخت‌افزاری و توسعه فضاهای فیزیکی کتابخانه‌ها، باید برای افزایش سرانه مطالعه هم برنامه‌ریزی کنیم.
کد خبر: ۶۳۸۰۷۳
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۳ 01 August 2018

مجید خدابخش در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی آذربایجان شرقی، با اشاره به تأسیس اولین کتابخانه تبریز در سال 1300 شمسی، اظهار داشت: در یک سده گذشته تقریباً یک روش ثابت در اداره کتابخانه‌ها وجود داشته و امروز با وجود تحولات چشمگیر در حوزه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی، لازم است در این باره تجدیدنظر شود.

وی با اشاره به گزارش فضاهای مورد نیاز برای احداث کتابخانه در مناطق ده‌گانه شهر تبریز، خاطرنشان کرد: هدف ما این است که کتاب در دسترس مردم بوده و مورد مطالعه قرار گیرد؛ بنابراین باید از ظرفیت و امکانات همه دستگاه‌ها استفاده کنیم و اهمیتی ندارد که متولی کتابخانه چه سازمان یا نهادی است.

خدابخش افزود: در طرح‌های شهری هم کاربری‌های فرهنگی ازجمله کتابخانه باید مورد توجه قرار گیرد و اگر در گذشته نسبت به این موضوع در برخی از مناطق تبریز بی‌توجهی شده باید بررسی شود.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین احداث کتابخانه و فضاهای فرهنگی را از اولویت‌های طرح بازآفرینی و بهسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری عنوان کرد و گفت: نهاد کتابخانه‌های عمومی استان با همکاری شهرداری تبریز نسبت به غنی‌سازی فضاهای موجود و پیش‌بینی‌شده اقدام کند.

دکتر خدابخش با تأکید بر اینکه هدف نهایی ما این است که مردم کتاب بخوانند، افزود: در کنار اقدامات سخت‌افزاری و توسعه فضاهای فیزیکی کتابخانه‌ها، باید با استفاده از مشوق‌های مناسب برای افزایش سرانه مطالعه نیز برنامه‌ریزی کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار