دبیری در مصاحبه با تابناک تبریز :
در آغاز سال دوم فعالیت شوراهای شهر دوره پنجم بررسی عملکرد یکساله مجموعه شورای شهر تبریز و شهرداری تبریز به سراغ دکتر دبیری عضو شورای شهر تبریز رفتیم تا به بررسی عملکرد این مجموعه در خدمت رسانی به شهروندان تبریزی بپردازیم.
کد خبر: ۶۴۵۴۲۵
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۴ 19 August 2018

در آغاز سال دوم فعالیت شوراهای شهر دوره پنجم بررسی عملکرد یکساله مجموعه شورای شهر تبریز و شهرداری تبریز به سراغ دکتر شهرام دبیری عضو شورای شهر تبریز رفتیم تا به بررسی عملکرد این مجموعه در خدمت رسانی به شهروندان تبریزی بپردازیم.

تابناک تبریز: نظر شما در رابطه با مصاحبه اخیر دکتر اکبرنژاد ریاست فعلی شورا و اظهارات ایشان در رابطه با تایید عملکرد شهردار تبریز چیست ؟

به هرحال عملکرد شهردار تبریز در طول ۹ ماه ماموریت کاریش مثبت و قابل قبول بوده و اثار عملکردش مشخص است ، شفاف سازی حرکت مهمیست که شهردار تبریز در جهت مبارزه با فساد انجام می دهد و در این خصوص انتشار قرار دادها یکی از کارهاییست که در جهت شفاف سازی انجام می گیرد..وهمچنین حذف ترک تشریفات در معاملات وبهره گیری از توان موجود شهرداری وصرفه جویی و جلوگیری از ریخت وپاش و الزام مدیران به پاسخگویی وازطرفی مدیریت بی حاشیه وبرگرداندن آرامش به بدنه شهر وشهرداری و راه انداز ی پروژه های تعطیل شده دوره قبل و‌اتمام آنها وشروع پروژه های جدید علیرغم پرداخت بدهیهای گذشته از نقاط قوت آقای مهندس باهر میباشد که باعث مقبولیت شهردار تبریز حتی از دیدگاه اعضای شورایی هست که به او رای نداده بودند که البته این موضوع مایه خوشحالی و مباهات دوستانی هست که به ایشان رای داده وانتخاب نموده اند.

تابناک تبریز: پاسخ شما به اظهارات ایشان در رابطه با اینکه دوستان آقای باهر در صدد تغییر شهردار هستند چیست؟

من اطلاعی از طرح این موضوع ندارم و تصور نمیکنم فردی از دوستان واعضای شورایی که به ایشان رای داده اند چنین اظهاراتی داشته باشند . زیرا وقتی اعضای مخالف ایشان‌ به تعهد وتخصص وتوانمندی شهردار اعتراف میکنند چگونه عضو شورایی که به ایشان رای داده وحمایت کرده این موفقیتها را نمیبیند.

تابناک تبریز: به نظر شما قصد ایشان ازطرح این موضوع چه میتواند باشد ؟

به هرحال ایام انتخابات هیئت رئیسه شورای شهر هست وبیشتر مصاحبه ها در راستای جهت دهی به وتقویت برنامه های طرفین میباشد . شاید بهتر باشد از خود ایشان بپرسید منظورشان از طرح این موضوع چیست.


تابناک تبریز:در حال حاضروضعیت شهرداری را در چه شرایطی می بینید؟

شهرداری تبریز علیرغم رکود اقتصادی ملی و کاهش ساخت و ساز ها که جزء اصلی ترین منبع درامدی شهرداری ها محسوب می شود در ارامش است، شهردار تبریز با مدیریت هزینه و کار جهادی توانسته، پروژه ها و فعالیت های خدماتی را بدون کاستی پیش برد.در حالی که دراکثر شهرهای کشور اصلی ترین دغدعه شهرداری وشورای شهر فقط تامین حقوق کارکنان و حقوقهای پرداخت نشده چندین ماه گذشته است . همچنین من فکر میکنم نگاه غیر سیاسی شهردار تبریز به موضوعات، باعث ارتباط و تعامل مناسب وی با مسئولین شهری و استانی شده که این نیز در تسریع حل مشکلات و پیش برد اهداف تاثیر گذار است.

تابناک تبریز : به نظر شما در صورت تغییرات در ترکیب هیئت رئیسه فعلی وحضور شمادر جایگاه ریاست تاثیر آن در مدیریت شهری چه خواهد بود ؟

من اعتقاد دارم شورای شهر در سال اول نتوانست در حل مشکلات وارائه راه حل ها وهدایت شهرداری قدمهای موثری بردارد .مطمئنا در صورت تغییر هیئت رئیسه تعامل وهمراهی شورا بیشتر شده وموضوعات جناحی وحزبی کمرنگتر خواهد شد .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار