معاون نظام وظیفه عمومی انتظامی آذربایجان‌شرقی مطرح کرد
معاون نظام وظیفه عمومی انتظامی آذربایجان‌شرقی گفت: براساس ابلاغیه معاونت وظیفه عمومی ناجا مشمولان غایبی که هشت سال و بیشتر سنوات غیبت وظیفه عمومی دارند، می‌توانند تا پایان سال‌جاری اقدام به پرداخت جریمه کرده و از معافیت خدمت سربازی بهره‌مند شوند.
کد خبر: ۶۴۵۷۴۳
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۲ 20 August 2018
ابراهیم امرانی پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: مشمولان متولد سال 1371 و قبل از آن به شرطی که 8 سال یا بیشتر از آن غیبت داشته باشند، می‌توانند تا پایان سال 97 نسبت به پرداخت جریمه غیبت سنوات و اخذ کارت معافیت اقدام کنند.

وی با تاکید بر ضرورت اطلاع‌رسانی در خصوص نحوه و شرایط انجام خدمت و یا معافیت مشمولان افزود: تمام پیش زمینه‌های لازم برای مشمولیت مشمولان خدمت مقدس سربازی در معاونت وظیفه عمومی ناجا فراهم بوده و مشمولان برای اطلاع از تمام موارد اعم از خاص و عام با مراجعه به دفاتر پلیس +10 همچنین سایت این معاونت اطلاعات جامع را دریافت کنند.

امرانی، معافیت دوران تحصیل را طبق قانون سه بخش عنوان کرده و ادامه داد: معافیت‌های تحصیلی بر سه نوع ارائه می‌‌شود، دانش‌آموزان تا پایان 20 سالگی، برای قشر دانشجو از 2.5 تا پنج سال متفاوت بوده و در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا به ترتیب 6 و 8 سال است و نوع سوم معافیت دوران تحصیل طلاب است.

معاون نظام وظیفه عمومی انتظامی  آذربایجان‌شرقی ضافه کرد: ترخیص مشمولان در حین خدمت قبول شدگان در کنکور در شرایطی انجام می‌پذیرد که مشمول غیبت سنواتی نداشته و در طول خدمت مرتکب فرار نبوده و دارای پرونده قضایی نباشد.


به ازای هر یک ماه جبهه 12 روز کسری خدمت 


امرانی، در خصوص کسری خدمت فرزندان ایثارگران و جانبازان ابراز داشت: فرزندان ایثارگران و جانبازان همچنین افرادی که در جبهه‌ها خدمت کردند، به ترتیب به‌ازای هر یک ماه، 12 روز کسری خدمت لحاظ می‌شود.

وی ادامه داد: ایثارگرانی 28 ماه سابقه خدمت در جبهه و جانبازان 25 درصد در صورت ارائه مدارک و تائیدیه از یگان خدمتی خود یک فرزند آنها می‌تواند از معافیت خدمت بهره‌مند شوند.

امرانی، اقدامات معاونت وظیفه عمومی ناجا را کاملا سیستمی عنوان داشته و اذعان کرد: تمام خدمات این معاونت از طریق سیستم انجام می‌شود و هیچ دخل و تصرفی در چگونگی و روند اجرای امور مربوط به معافیت و غیره صورت نگرفته و «مر» قانون فصل‌الخطاب برای اجرای تمام امور محوله است.


امرانی، فعالیت سامانه 197 ناجا را به صورت شبانه‌روزی عنوان کرده و گفت: آماده دریافت هرگونه انتقاد از عملکرد پرسنل همچنین دریافت پیشنهادات سازنده عموم مردم در راستای ارائه خدمت بیش از پیش برای مردم به صورت شبانه‌روزی هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :