رئیس جمهور آمریکا گفت تا کنون هیچگونه ارتباطی با ایران درباره مذاکرات احتمالی برقرار نشده است.
کد خبر: ۶۴۵۹۲۳
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۸ 21 August 2018

"دونالد ترامپ" رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با رویترز گفت که درباره کشیش آمریکایی بازداشت شده در ترکیه کوتاه نمی‌آییم.

ترامپ که در دفتر خود در کاخ سفید این مصاحبه را انجام داد گفت که وی با "رجب طیب اردوغان" رئیس جمهور ترکیه معامله ای را انجام داه و به وی در آزادی یک شهروند ترکیه ای در سرزمین های اشغالی کمک کرده و فکر می کند که اردوغان نیز باید "آندرو برونسون" را آزاد کند.

وی گفت: فکر می کنم کاری که ترکیه انجام می دهد خیلی بد است. معتقدم که آنها در حال ارتکاب اشتباه وحشتناکی هستند. هیچگونه امتیازدهی وجود نخواهد داشت.

ترامپ در پاسخ به سوالی درباره نگرانی ها از تاثیرات اقتصادی به دلیل اعمال تعرفه بر فولاد و آلومینیوم ترکیه گفت: من در کل نگران نیستم. این کار صحیحی بود که انجام شد.

وی همچنین افزود که تا کنون هیچگونه ارتباطی با ایران درباره مذاکرات احتمالی برقرار نشده است و برایش مهم نیست که این مذاکرات انجام شود یا نشود.

ترامپ گفت: اگر رئیس جمهور روحانی بخواهد با من دیدار کند خوب خواهد بود و اگر این دیدار را رد کند برایم مهم نیست.

رئیس جمهور آمریکا در بخش دیگری از این مصاحبه اضافه کرد: در صورتی که روسیه در موضوع سوریه و اوکراین با ما همکاری کند درباره برداشته شدن تحریم ها علیه این کشور بازنگری می شود.

ترامپ همچنین به نزاع تجاری آمریکا با چین اشاره کرد و گفت که انتظار ندارد که پیشرفت چندانی در مذاکرات با چین حاصل شود و "هیچ چارچوب زمانی" برای پایان دادن به نزاع تجاری با چین ندارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار