دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان‌شرقی مطرح کرد
دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان‌شرقی گفت: در پی طرح تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری کارخانه ماشین‌سازی تبریز از سوی پنج نماینده مجلس شورای اسلامی که سه تن از آنان نمایندگان تبریز، آذرشهر و اسکو تشکیل می‌دهد.
کد خبر: ۶۵۲۱۲۸
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۶ 06 September 2018
کریم صادق‌زاده ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: جامعه کارگری چندین سال است که در مورد ماشین سازی تبریز هشدارهای را لازم می‌دهد.

وی با بیان اینکه هنوز اندک زمانی از واگذاری جدید کارخانه ماشین‌سازی تبریز نمی‌گذرد ارایه  طرح تحقیق وتحفص از این واگذاری جای تامل بسیاری دارد، گفت: کارخانه ماشین‌سازی تبریز با بیش از چهار دهه سابقه فعالیت در عرصه تولید به عنوان مادر صنعت آذربایجان شناخته شده و با تولیدات منحصر به‌فرد خود منشاء اشتغال‌زایی و تولید در کشور بود اما از زمانی که دولت با اجرای نادرست سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی، واگذاری این کارخانه را در دستور کار خود قرار داده، دچار مشکل شده است.

صادق‌زاده با اشاره به شایعات متعدد در مورد بازداشت مالک جدید، استعفای مدیرعامل و چند تن از اعضای هیأت مدیره کارخانه ماشین‌سازی تبریز که به گوش می‌رسد، افزود: هنوز در مورد واگذاری این کارخانه، رعایت موارد قانونی از جمله قانون تجارت و نیز مسائل مرتبط با کارگران هنوز شفاف نشده، اگر هم شفاف است برای آقایان مشخص شده است اما برای دلسوزان صنعت استان و کشور هنوز قطعیت نیافته است.

دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز با بیان اینکه بسیاری از دست اندرکاران صنعت معتقدند در شرایط فعلی اقتصاد کشور کارخانه ماشین‌سازی تبریز می‌تواند نفش مهم و پررنگی را در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی داشته باشد، گفت: وضعیت نابسامان کنونی کارخانه ماشین‌سازی تبریز همه را نگران کرده و باید مقامات عالی استان، استاندار محترم آذربایجان‌شرقی با تشکیل کمیته ویژه‌ای در قالب کمیته کارگری اجرایی موقت، پیگیری تولید و فعالیت در این کارخانه را دردستور کار قرار دهند.

صادق‌زاده تبریزی با اعلام آمادگی خانه کارگر آذربایجان‌شرقی و سایر تشکل‌های کارگری استان برای همکاری با اعضای کمیسیون کارگری مستقر در فرمانداری تبریز در این راستا خاطرنشان کرد: تشکیل و فعال کردن کارخانه جهت از جلوگیری از هرگونه عواقب بعدی در این شرایط بسیار ضروری است چرا که وقتی کارگران سایر واحدهای تولیدی، رکورد فعالیت در صنعت مادر استان را آن هم فقط  تنها به دلایل سوء مدیریتی می‌بینند انگیزه خود را برای فعالیت بیشتر از دست می‌‌دهند.

وی با درخواست از استاندار آذربایجان‌شرقی که خود سابقه مدیریت  ماشین‌سازی تبریز را در زمان دولتی بودن آن داشته است، جهت تسریع و تشکیل جلسه اقدام  فوری برای این امر گفت: اینکه می‌بینیم به غیر از  محمد حسین فرهنگی، اسماعیل سعیدی و  بیگی سه نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، علیرضا محجوب نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات و احمد امیرامیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم نیز نامه تحقیق و تحفص را از این واگذاری امضا کرده اند نشان از حساسیت این موضوع دارد.

صادق‌زاده تأکید کرد: اگر به هشدارهای جامعه کارگری در مورد اهلیت مالکان جدید از هر لحاظ در واگذاری‌ها توجه لازم می‌شد، شاهد بروز چنین مسائلی نبودیم، همان‌گونه که در واگذاری دو بار پیش از آن در کارخانه ماشین‌سازی تبریز دیدیم.

وی افزود: منظور ما از اهلیت بحث بر سر این است که کسی مالک کارخانه شود که بتواند کارخانه را اداره و مدیریت کند و سرمایه هیچ‌کس به خطر نیافتد.     

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار