استاندار آذربایجان‌شرقی:
استاندار آذربایجان شرقی گفت: کارخانه ذوب در مجتمع مس سونگون ورزقان به زودی راه اندازی می شود تا پس از سال ها از خروج و انتقال کنسانتره این معدن به کرمان جلوگیری شود.
کد خبر: ۶۵۲۳۲۷
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۷ 07 September 2018

مجید خدابخش در سخنرانی پیش از خطبه‌ های نماز جمعه تبریز ضمن ارایه گزارشی مفصل از عملکرد دولت تدبیر و امید در استان با تاکید بر اینکه ایجاد و راه اندازی کارخانه ذوب جزو مطالبات چندین ساله مردم آذربایجان و ورزقان بود، افزود: به دلیل نبود این واحد مس استخراجی از معدن سونگون با هزینه های هنگفت به کرمان منتقل می شد که با افتتاح واحد ذوب نیازی به این کار نیست و تمامی کنسانتره استخراجی در مجتمع مس سونگون ذوب خواهد شد.


وی اظهار داشت: با راه اندازی واحد ذوب در مس سونگون زمینه های جدید شغلی به میزان قابل توجهی در شهرستان ورزقان و آذربایجان شرقی فراهم می شود که بخش عمده ای از معضل بیکاری رفع می شود.


خدابخش با اشاره به بازدید از 225 کارخانه تولیدی و صنعتی آذربایجان ‌شرقی طی ماه های اخیر، گفت: هر یک از این واحدها با مشکلات مختلف و متنوعی دست و پنجه نرم می کنند و تا جایی که امکان داشته و مربوط به مسایل استانی بود، مشکلات بررسی و راهکارهای مربوطه پیگیری می شود.

 

خدابخش با تاکید به اینکه مردم نوعاً از ادارات ناراضی هستند، گفت: یکی از روش‌های جلب اعتماد و رضایت مردم مکانیزه شدن سیستم ادارات است که این روش در حال حاضر در گمرک انجام می‌گیرد،ترخیص کالا قبلاً ۲۶ روز طول می‌کشید که الان به هفت روز رسیده است.

وی متذکر شد: هرقدر نظام الکترونیکی در ادارات گسترده شود و ارتباط بین ادارات بیشتر شودف مشکلات حل می‌شود چراکه شفافیت باعث گسترش و توسعه یک شهر می‌شود. 

استاندار آذربایجان‌شرقی ادامه داد: در حال حاضر در اکثر ادارات میز خدمت وجود دارد و این منجر به صرفه‌جویی در وقت ارباب رجوع و رفع مشکلات در اسرع وقت می‌شود. 

وی، عملکرد حوزه اشتغال و صنعت را مورد اشاره قرار داد و افزود: از ۲۲۵ کارخانه استان آذربایجان‌شرقی بازدید داشتم که هر کدام مشکلاتی برای خود داشتند و بنده مشکلاتی که مرتبط با استان بود را مورد بررسی قرار داده‌ام.


استاندار آذربایجان شرقی به موقعیت ویژه سیاسی و اقتصادی این منطقه در کشور اشاره کرد و افزود: با توجه به همسایگی با دو کشور خارجی هیچ‌ گونه مشکل امنیتی در آذربایجان ‌شرقی وجود ندارد که این امنیت با تلاش شبانه روزی و بی وقفه سربازان گمنام امام زمان، دستگاه قضایی، نیروهای انتظامی، مرزبانی و سایر مجموعه‌های امنیتی حاصل شده است.
خدابخش با اشاره به اغتشاشات دی‌ ماه در شهرهای مختلف کشور، گفت: خدا را شاکریم در هیچ یک از شهرهای آذربایجان ‌شرقی چنین اتفاقی نیفتاد و این استان همچنان امن بوده که ناشی از بصیرت بالای مردم است.
وی تلاش مدیران اجرایی و تعامل و همکاری آنها با نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی را مورد اشاره قرار داد و گفت: بر همین مبنا پروژه‌های بخش راه، سلامت، صنعت و معدن به دقت در دست پیگیری است.
خدابخش افزود: پارسال دو میلیارد و 409 میلیون دلار صادرات غیر نفتی از استان داشتیم که نشان دهنده ظرفیت های بالای بخش خصوصی در این استان است.
وی با بیان اینکه آزادراه تبریز - سهند نیاز به اعتبار دو هزار میلیارد ریالی دارد، اظهار داشت: هم اکنون 33 هزار خانوار در شهر جدید سهند زندگی می ‌کنند که از این‌ رو باید در این شهر خدمات رفاهی، سلامتی، اداری و بخش خصوصی فراهم شود.

خدابخش با بیان اینکه آزادراه تبریز به سهند نیاز به اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومان داشت که با سرمایه‌گذاری در حال اجراست، افزود: در حال حاضر ۳۳ هزار خانوار در شهر جدید سهند زندگی می‌کنند که از این‌رو باید در این شهر خدمات رفاهی، سلامتی، اداری و بخش خصوصی فراهم شود. 

وی ادامه داد: پروژه هشترود به مراغه از جمله جاده‌های خطرناک است که با مشارکت بانک سپه، قرارگاه خاتم و وزارت راه و شهرسازی در حال اجراست.

خدابخش با اشاره به اینکه شهرک‌های صنعتی اطراف تبریز پر شده است، تصریح کرد: در حال حاضر تولیدگران روی به سرمایه‌گذاری در منطقه «بیلوردی» هستند که جای شکر دارد، چراکه توسعه را برای استان به ارمغان خواهد آورد.

وی با تاکید به اینکه راه‌آهن جزو پروژه‌های اولویت‌دار استان است، تصریح کرد: سال ۷۸ کلنگ راه‌آهن میانه به تبریز زده شده بود که اگر این پروژه اجرا شود، زمان طی مسیر تهران به تبریز، پنج ساعت کاهش خواهد یافت. 

خدابخش تصریح کرد: با پیگیری‌های نمایندگان و استانداری این مسیر ۱۲۷ کیلومتر ریل‌گذاری شده است و تلاش می‌کنیم تا بستان‌آباد مسافرگیری شود و البته کارهای مسیر از بستان‌آباد به تبریز ۶۰ درصد انجام گرفته است که به علت وجود برخی پل‌ها در مسیر «شیبلی» و نیاز به برخی ورق‌ها و اینکه دولت برای این پروژه خاص پول نقد خواهند داد، امید است تا سال آینده تهران به تبریز با پایان این طرح مسافرگیری کند. 

وی اذعان داشت: برقی کردن قطار با سرعت ۱۶۰ کیلومتر و برنامه‌ریزی برای ایجاد قطار سریع‌السیر جزو برنامه‌های دیگر ریلی است که مستلزم سرمایه‌گذار خارجی است. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار