نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: برنامه های تبلیغی ایام ‌محرم باید با محوریت مساجد و با اولویت مفاهیم قرآنی و احکام شرعی انجام‌ گیرد.
کد خبر: ۶۵۳۳۱۳
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۹ 09 September 2018

به گزارش تابناک تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در همایش بزرگ طلایه داران تبلیغ با بیان اینکه ایام محرم فرصت طلایی برای تبیین اهداف و آموزه های نهضت سرخ عاشورا است، گفت: مبلغان دینی و روحانیت که در ایام محرم ماموریت حساس و خطیر تبلیغ و تبیین فرهنگ عاشورا را دارند باید در صحبت های خود از مفاهیم قرآنی و تشویق به فهم و تدبر در آن مورد توجه ویژه داشته باشند.

امام جمعه تبریز با ابراز تاسف از مطرح نشدن احکام شرعی سخنرانی های تبلیغی افزود: روحانیون توجه داشته باشند ابتدای سخنرانی ها را به بیان مسائل شرعی و احکام دین اختصاص دهند.

وی با تاکید بر تشکیل جلسات فردی و اجتماعی در راستای افزایش وحدت و صمیمیت با مسئولان مساجد گفت: مبلغان ماه محرم با مردم خودمانی صحبت کنند و ارتباط های صمیمی در مسیر واقعیت ها گام بردارند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان اینکه روحانیت باید با اجتناب از بیان مسائل آرمانی که دست نیافتنی است، گفت : با توجه به مسائل روز و مشکلات اقتصادی، اجتماعی و اشتغال و ازدواج جوانان به سوالات مردم پاسخ های منطقی و مستدل ارائه کنید.

نماینده ولی فقیه در استان از روحانیت خواست در مواجه با مسائل جناحی و فرا جناحی هم رفتاری جانبدارانه نداشته باشند‌.

امام جمعه تبریز افزود: نه به اختلافات خودی ها دامن نزنید و نه غیر خودی ها ارتباط های غیر متعارف داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با تاکید بر اینکه تلاش و همت روحانیت باید بر محور قرار دادن عزاداری های حسینی با محوریت مسجد باشد، تصریح کرد: فقط به برگزاری مراسم های عزاداری تا سوم امام اکتفا نکنید و تا پایان محرم و صفر برای تبیین اهداف امام حسین علیه السلام برنامه داشته باشید.

وی توجه به مسائل سیاسی و اجتماعی و تاکید بر منویات امام راحل و رهبر معظم انقلاب را در سخنرانی های این ایام حائز اهمیت دانست.

امام جمعه تبریز پرهیز از خرافه گرایی و تاکید بر عزاداری های بی پیرایه سنتی مورد توجه قرار داد و گفت: مواظب باشیم این خرافه گرایی ها که به عزاداری ها تزریق میکنند با منطق و مستدل جواب داده شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: تبریز در برگزاری عزاداری های سنتی و برنامه های مذهبی بی پیرایه سرآمد دیگر شهرها است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در پایان افزود: عزاداری های سنتی را با حضور جوانان و نوجوانان رونق دهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :