فارس نوشت: روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه در استان‌های ساحلی خزر به ویژه مناطق شرقی آن و همچنین شمال شرق کشور، کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.
کد خبر: ۶۵۳۸۱۲
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۰ 10 September 2018

براساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیشیابی هواشناسی در سه روز آینده در اغلب مناطق کشور جوی آرام حاکم است.

امروز در ارتفاعات شمال آذربایجان غربی در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، رشد ابر، بارش پراکنده و رعدوبرق دور از انتظار نیست.

روز چهارشنبه با شمالی شدن جریانات بر روی دریای خزر، در برخی مناطق گیلان، مازندران و گلستان بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه در استان‌های ساحلی خزر به ویژه مناطق شرقی آن و همچنین شمال شرق کشور کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

بعدازظهر چهارشنبه و همچنین پنج‌شنبه افزایش سرعت وزش باد و خیزش گردوخاک در زابل رخ خواهد داد.

آسمان تهران طی دو روز آینده صاف، گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۳۸ و ۲۵ درجه خواهد بود.

روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۴۷ درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۶ درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا روز نهم شهریورماه سال جاری ۱۶۶.۳ میلی‌متر ثبت شد، میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی ۲۱۲ میلی‌متر بود، بنابراین تا تاریخ مذکور بارش سال جاری ۲۱.۶ درصد کمتر از سال گذشته است.

میانگین بلندمدت بارندگی کشور در بازه زمانی مذکور ۲۲۹.۴ میلی‌متر بوده است که بارش سال جاری ۲۷.۵ درصد کمتر از سال بلندمدت است.

بیشترین میزان بارش در هفته چهل و نهم سال زراعی متعلق به منطقه ماسوله در استان گیلان به میزان ۹.۱ میلی‌متر بود و میانگین گرم‌ترین منطقه کشور آبادان در استان خوزستان به میزان ۴۸ درجه سلسیوس و خنک‌ترین منطقه ورزقان در آستان آذربایجان شرقی به میزان ۸ درجه سلسیوس بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار