به گزارش دفتر حضرت آیت‌الله نوری همدانی، این مرجع تقلید امروز در دیدار با رئیس و اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: شنیده‌ایم که دوباره قرار است قرارداد FATF را به مجلس بفرستند، شما در این زمینه باید بسیار هشدار باشید و بدانید ما نظامی سلطه‌پذیر نیستیم و انقلاب اسلامی ما روزبه‌روز در حال پیشرفت و قدرت است و مردم هم می‌دانند که نظام ما برگرفته‌شده از اهل‌بیت (ع) و عاشورا است که نمی‌تواند با بیگانگان و بدخواهان کنار بیاید.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان اینکه ما در نظامی اسلامی برگرفته‌شده از فرهنگ اهل‌بیت (ع) زندگی می‌کنیم، ابراز کرد: مسئله اقتصاد که امروز بیشتر مدنظر است مسئله‌ای بسیار مهم و در عین حال در کشور ما ضعیف است، اقتصاد از جمله اموری است که سریع ضعف خود را نشان می‌دهد.

آیت‌الله نوری همدانی عنوان کرد: مردم برای این نظام جوانان خود را داده‌اند و از زندگی خود گذشته‌اند به همین جهت توقع دارند که به امور آن‌ها رسیدگی شود.

وی در ادامه گفت: نباید اقتصاد را به تحریم و برجام گره بزنند بیشتر آن مربوط به داخل و خود مملکت است، مردم می‌خواهند ارزانی و فراوانی و از بین رفتن بیکاری را در سفره و زندگی خود ببینند.

مرجع تقلید شیعیان ضمن عرض تسلیت فرارسیدن ایام عزای حسینی عنوان کرد: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: «هرکس در مسیر ما خالصانه گام بردارد ما همیشه یار و یاور او خواهیم بود».

وی افزود: امام راحل فرمود: «مجلس در راس همه امور است» به همین جهت عزت مملکت و عزت اسلام و نظام اسلامی در دست نمایندگان محترم به ویژه کمیسیون مهم شما است و به همین جهت باید تلاش کنید که اقتدار نظام اسلامی محفوظ بماند.

وی خاطرنشان کرد: اولاً اینکه تصویب کردن یک قانون مهم است، ولی باید وکلای محترم مردم در فکر اجرای آن هم باشند، نظارت برای اجرای قانونی که مصوب می‌شود هم بسیار مهم است، بنابراین شما علاوه بر تصویب قوانین سالم، نظارت سالم و جدیت کامل در اجرای آن قانون داشته باشید.

وی با اشاره به قسم به عنوان یکی از موضوعات مهم در دنیای اسلام یادآور شد: برای اینکه مردم اطمینان داشته باشند که مسئولان در مسیر درست گام برمی دارند از آن‌ها خواسته شده که پیش از شروع کار سوگند یاد کنند، که خداوند هم در قرآن کریم تصریح کرده نسبت به پیمان و قسمی که داشتید وفادار باشید.

آیت‌الله نوری همدانی تاکید کرد: هر شغلی یک امانتی بر دوش انسان است؛ حضرت امیر مومنان (ع) نسبت به یکی از یاران خود فرمودند: «شغل نه طعمه بلکه امانتی از سوی مردم در دست تو است که نباید در آن خیانت صورت بگیرد».

وی عنوان کرد: کار شما در کمیسیون امنیت ملی نیز بسیار حساس مهم است، چون دو موضوع مهم امنیت و سیاست خارجی به دست شما سپرده شده است؛ چراکه امنیت تنها امنیت مالی نیست، بلکه شامل عزت و عظمت و شایستگی نظام می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه در مجلس شورای اسلامی نباید اختلاف دیده شود، ابراز داشتند: بعد از بحث و مناظره و گفتگو در مورد یک مسئله دیگر نباید مشاجره و اختلافی دیده شود که این مسئله ضربه می‌زند؛ مجلس مجمع افراد نخبه است، ولی حتی اگر یک نفر فاسد در این جمع باشد به کل آن خدشه وارد می‌کند.

مرجع تقلید شیعیان اظهار داشت: امام حسین (ع) هم در طول سفر خود از مدینه به مکه و از مکه تا کربلا همیشه سعی می‌کرد که همراهان خود را غربال کند، چراکه اگر حتی یک نفر در روز عاشورا تسلیم دشمن می‌شد جریان نهضت عاشورا زیر سوال می‌رفت، به همین جهت است که در نهایت تعداد بسیار کمی با سیدالشهدا (ع) ماندند.

وی با اشاره به اینکه مجلس باید تماماً افراد نخبه را درون خود ببیند، خاطرنشان کرد: از نظر امنیت و سیاست خارجی چشم‌ها به شما دوخته‌شده است و مردم هم از شما توقع دارند؛ این را هم بدانید که فرهنگ ما با فرهنگ غرب فرق دارد و به همین جهت نمی‌توانیم با امثال ترامپ و آمریکا مذاکره کنیم.