حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: جهاد علمی دانشگاه ها، کشور را در مسیر رشد و تعالی قرار میدهد.
کد خبر: ۶۵۴۲۹۸
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۵ 11 September 2018

به گزارش تابناک تبریز؛ حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم در دیدار اساتید دانشکده الهیات دانشگاه تبریز با بیان اینکه رمز موفقیت دانشگاه ها ارتقاء سطح علمی دانشجویان است، گفت: فعالیت های ارزشمند و چشمگیری بعد از تشکیل دانشکده الهیات در حوزه ارتقاء سطح علمی، دینی و انسانی صورت گرفته است اما برای رسیدن نقطه ایده آل فاصله زیاد است و باید فعالیت ها رشد روز افزون داشته باشد.

امام جمعه تبریز افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دانشگاه ها در عرصه های علمی، آموزشی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی نقشی پر رنگ و اثر گذار ایفا کرده اند.

وی با تاکید بر ارتباط دانشگاه ها با صنایع برای رسیدن به توسعه همه جانبه کشور گفت: اگر امروز در عرصه هایی مانند انرژی هسته ای و طراحی و ساخت هواپیماهای جنگی حرفی برای گفتن داریم به اعتبار جوانان تربیت شده دانشگاهی است که آموخته های خود را در اختیار صنعت قرار داده اند تا با محصولی ایرانی در دنیا شاخته شوند.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم ادامه داد: برای اینکه دانشگاه در راستای راهبرد اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری به نقش و وظیفه خود عمل کنند می بایست نتایج کارهای پژوهشی و تحقیقاتی دانشگاه ها و همچنین پایان نامه های دانشجویی را به این سمت هدایت کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی یکی از آفت های امروزه دانشگاه ها را خاک خوردن پایان نامه ها در آرشیو و قفسه های کتابخانه ها برشمرد و اظهار داشت: در این شرایط کنونی که دشمن در تلاش هست در مقابل انقلاب و دستاورد آن، با جنگ روانی و فرهنگی بایستد باید دانشگاه ها آرامش و امید را در جامعه گسترش دهند.

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه دشمن با جنگ فرهنگی و اقتصادی ایران اسلامی را مورد آماج حملات خود قرار داده است گفت: دانشگاهیان و مسئولان اقتصادی کشور باید با حرکتی جهادی و تدابیر هوشمندانه وضعیت موجود را به مردم تبیین نمایند.

وی وحدت و همدلی را لازمه عبور از شرایط فعلی دانست و گفت: برای رسیدن به تعالی و توسعه کشور و داشتن جامعه ای با شور و نشاط و همچنین ناکام گذاشتن دشمنان در رسیدن به اهدافشان باید وحدت و همدلی در بین آحاد جامعه حاکم شود.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم در ادامه با تاکید بر اینکه برای داشتن فضای نشاط و شادابی باید جوی سیاسی در دانشگاه ها حاکم باشد، اظهار داشت: البته این به معنای جناح بازی سیاسی نیست بلکه باید با برگزاری دوره های بصریتی آگاهی های سیاسی را در بین دانشجویان ارتقاء داد.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان گفت : جامعه دانشگاهی باید آگاه ترین قشر به مسائل سیاسی باشد، اما به هیچ وجه وارد جناح بندی های سیاسی نشود./*
امکانات

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار