عملیات احداث واحد تولیدی دستکش های پزشکی با 20 میلیون یورو ارزآوری در منطقه آزاد ارس آغاز شد.
کد خبر: ۶۵۴۶۶۴
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۹ 12 September 2018

به گزارش تابناک تبریز، شرکت آذر دستکش ارس با سرمایه گذاری ایرانی به میزان 39 میلیارد تومان در ارس احداث می شود.

به گفته مدیرعامل این شرکت ظرفیت تولید سالانه این واحد 400 میلیون جفت انواع دستکش پزشکی می باشد که در مرحله اول سالانه 300 میلیون جفت تولید خواهد شد.
قبادی گفت: این شرکت با تولید دستکش های پزشکی به میزان 15 میلیون یورو مانع از خروج ارز به خارج خواهد شد.
وی افزود: صادرات سالانه پنج میلیون یورویی محصولات این شرکت به کشورهای هدف همراه با جلوگیری از واردات این محصولات در مجموع به میزان قابل توجهی به خودکفایی و کمک به بخشی از اقتصاد ملی موثر خواهد بود.
وی با بیان اینکه تکنولوژی بکارگیری شده از کشور هندوستان می باشد، اظهار داشت: مواد اولیه تولیدات این شرکت از هندوستان و تایلند تامین شده و محصول نهایی به میزان 40 الی 50 درصد از محصولات مشابه خارجی وارد شده به کشور ارزان تر است.
قبادی اضافه کرد: این شرکت برای 350 نفر شغل ایجاد کرده و تمامی استانداردهای مورد نیاز جهانی و ایران را کسب کرده است.
مدیرعامل شرکت آذر دستکش ارس گفت: در این شرکت انواع دستکش ها با مصارف پزشکی و بهداشتی و صنایع غذایی از جمله دستکش های جراحی، معاینه، وینیل، نیتریل تولید می شود.
شایان ذکر است، در آئین کلنگ زنی این واحد تولیدی مدیرعامل و قائم مقام سازمان منطقه آزاد ارس، مشاور وزیر و مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت، رزا مختاری رئیس اداره نظارت بر تولید و کنترل کیفی تجهیزات پزشکی نیز حضور داشتند.
گفتنی است، شرکت آذر دستکش ارس دومین واحد تولیدی این مجموعه بعد از شرکت آذرتجهیز طب ارس است. آذر تجهیز طب با سرمایه گذاری 11 میلیارد تومان و اشتغالزایی 164 نفر فعالیت خود را با تولید انواع دستکش های طبی از جمله دستکش های جراحی، معاینه و نیتریل در تیرماه سال 1396 وبا ظرفیت تولید سالانه 70 میلیون جفت دستکش و تولید انواع کیسه های انتقال خون و سایر تجهیزات مشابه پزشکی به بهره برداری رسیده است.
مجموع تولیدات این دوشرکت با مدیریت واحد واردات دستکش های پزشکی و بهداشتی به کشور را به صفر رسانده و علاوه بر تامین نیاز داخل کشور، بخش قابل توجهی نیز تولیدات خود را بعنوان محصول ایرانی به خارج از کشور صادر می کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار