فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص)
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) با بیان این‌که 200 هزار نفر در پروژه‌های مختلف قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) در سراسر کشور مشغول به کار هستند، گفت: هم اکنون 20 پروژه بزرگ و مهم در استان آذربایجان‌شرقی به همت قرارگاه خاتم اجرایی می شود.
کد خبر: ۶۵۶۲۴۴
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۸ 16 September 2018

به گزارش تابناک تبریز از قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص)، سردار سرتیپ پاسدار عبادالله عبداللهی پس از بازدید از پروژه‌های این قرارگاه در استان آذربایجان شرقی در جلسه با مجید خدابخش استاندار آذربایجان شرقی اظهار داشت: ورود قرارگاه خاتم به عرصه عمران و آبادانی کشور پس از پایان جنگ تحمیلی آغاز شد و امروز هر کجایی که نیاز مردم باشد، به عنوان یک وظیفه انقلابی ورود خواهیم کرد و در همین شرایط سخت امروز که کشور با آن مواجه است با تمام توان پروژه‌های مهمی را در سراسر کشور اجرا می‌کنیم.

وی افزود: توکل به خدا، همدلی و نیروی انسانی جهادی از عوامل مهم در موفقیت اجرای طرح‌هاست که با تکیه بر آنها نیروهای قرارگاه توانستند در شرایط سخت، کارها را به سرانجام برسانند.

وی با بیان این‌که 200 هزار نفر در پروژه‌های مختلف قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) در سراسر کشور مشغول به کار هستند، گفت: نیروی انسانی متخصص مهم‌ترین ظرفیت موجود در کشور است که باید قدرشناس آن باشیم و در این راستا نیازمند همدلی و همراهی برای بهره‌مندی از ظرفیت‌های موجود در کشور هستیم.

عبداللهی اظهار داشت: در بحث گاز مشکل داشتیم که با راه‌اندازی فاز 15 و 16 توانستیم مشکل را حل کنیم و اکنون 105میلیون مترمکعب گاز استخراجی، شیرین‌سازی و به شبکه تزریق می‌شود.

وی اضافه کرد: در زمینه تولید بنزین نیز کارها بر عهده شرکت‌های خارجی بزرگی چون توتال بود که با آغاز تحریم‌ها کار را رها کردند و رفتند و قرارگاه به پای کار آمد و میدان‌داری کرد که با بهره‌برداری از فاز نخست پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس روزانه 12 میلیون لیتر بنزین تولید می‌شود و با بهره‌برداری از فاز دوم آن این میزان به 24 میلیون لیتر رسیده است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) افزود: پالایشگاه ستاره خلیج فارس به عنوان بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی جهان در زمینی به وسعت 700 هکتار در حال اجراست و خوراک روزانه آن 360 هزار بشکه میعانات گازی است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) ادامه داد: از زمانی که تحریم‌ها شروع شد، بسیاری از کارهایی که در اختیار کشورها و شرکت‌های بزرگ خارجی بود، به دست خود مردم و قرارگاه خاتم اجرا شده است، نمونه مهم و بارز این مسأله را در اجرای فازهای مختلف پالایشگاه ستاره خلیج فارس شاهد هستیم.

عبداللهی با بیان این‌که هم اکنون 20 پروژه بزرگ و مهم در استان آذربایجان‌شرقی به همت قرارگاه خاتم اجرایی می شود، خاطرنشان کرد: 5هزار نفر به صورت مستقیم و 12 هزار نفر به صورت غیرمستقیم و بیش از 1200 دستگاه ماشین‌آلات در این پروژه‌ها فعال است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) پروژه خط دوم انتقال آب زرینه‌رود به تبریز، احداث بیمارستان هزار تختخوابی تبریز، کنسانتره مس سونگون، خط دوم متروی تبریز، راه‌آهن و آزادراه مراغه -هشترود، سدسازی و... را از جمله پروژه‌های مهم قرارگاه در منطقه دانست و گفت: درست است مشکلاتی در داخل کشور وجود دارد، اما همه مربوط به داخل کشور است و اعتقاد دارم باید طوری مدیریت کنیم که دشمنان توان هیچ اقدامی را نداشته باشند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار