ورزش > فوتبال ملی - در صورتی که کی‌روش واقعاً از تیم ملی جدا شود، در آن صورت فقط یک راه می‌ماند؛ جذب مربی ایرانی!
کد خبر: ۶۵۶۲۴۸
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۴ 16 September 2018

روزنامه خبرورزشی نوشت: اوضاع تیم ملی نگران‌کننده است. در حالی که مردم توقع دارند ایران به جام ملت‌های امارات برود و با قهرمانی بازگردد، هنوز تکلیف نیمکت تیم ملی روشن نشده است و همین حالا مسئولان فدراسیون حتی به این فکر افتاده‌اند که در نبود کارلوس چه کنند! روز گذشته محمود اسلامیان عضو هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال هشدار داد رفتن کی‌روش از تیم ملی، کاملاً جدی است. این اولین بار است که مسئولان فدراسیون فوتبال به این صراحت از جدایی سرمربی حرف می‌زنند.

مهدی تاج و کی‌روش روز جمعه جلسه‌ای برگزار کردند که در این جلسه رئیس فدراسیون مستأصل و درمانده به نظر می‌رسید. او در طول جلسه بار‌ها تأکید کرد نه مشکل انتقال پول حل شده و نه قدرت پرداخت پول کارلوس با این وضع دلار را دارند. در سال‌های گذشته همواره فدراسیون فوتبال با بانک مرکزی تعامل می‌کرد و می‌توانست دلار دولتی برای کی‌روش واریز کند ولی با توجه به مشکلات ارزی در کشور، دولت به مشکلات عدیده‌ای برخورده و فدراسیون نمی‌تواند مثل سابق پول کی‌روش را جور کند. تاج با وزیر ورزش هم در این باره صحبت کرده و گفته اگر قرار باشد اوضاع همین‌طور پیش برود، دیگر نه می‌توانند کی‌روش را داشته باشند و نه دیدار دوستانه برای تیم ملی برگزار کنند. دیروز هم منابع خبری در فدراسیون فوتبال اعلام کردند مشکل اینقدر حاد است که اگر کی‌روش کشور را ترک کند، این بار سفرش به پرتغال بی‌بازگشت خواهد بود.

کارلوس قرار است اواخر این هفته ایران را ترک کند. تا آن زمان فدراسیون فوتبال باید تکلیف او و کادرش را روشن کند. تاج تلاش‌های خود را آغاز کرده تا بتواند به نوعی مشکل را حل کند ولی دیروز یکی از مسئولان فدراسیون فوتبال در این باره به خبرنگار ما گفت: «آن‌طور که متوجه شدیم، دلاری نیست که بخواهند بدهند. مشکل هم بسیار حادتر شده است. تا الان به نتیجه‌ای نرسیدیم و واقعاً نمی‌دانم در آینده هم چه می‌شود ولی تنها چیزی که می‌توانیم به شما بگوییم این است: وضع خراب است و بعید است بتوانیم کارلوس را حفظ کنیم. این تازه یک بخشی از مشکلات است، حتی نمی‌توانیم یک بازی دوستانه یا یک اردوی خارجی جور کنیم. یک جور‌هایی باید تیم ملی را تعطیل کنیم و فقط برای بازی‌های جام ملت‌ها عازم امارات شویم.»
آیا فیفا نمی‌تواند از طریق منابع مالی ایران هزینه‌ها را پرداخت و به فدراسیون کمک کند؟ این مسئول فدراسیون می‌گوید: «مگر می‌شود ما از فیفا بخواهیم پول بازی و اردوی ما را بدهد؟! اصلاً فیفا از این کار‌ها نمی‌کند. از طرفی آن‌ها اعلام کرده‌اند به حساب کسی هم پول واریز نمی‌کنند. این یعنی نمی‌توانیم از منابع مالی‌مان در فیفا هم دستمزد کی‌روش و دستیارانش را بدهیم. راه‌ها واقعاً بسته است. می‌دانیم اوضاع دولت هم خوب نیست ولی مردم به فوتبال دل بسته‌اند.»
در صورتی که کی‌روش واقعاً از تیم ملی جدا شود، در آن صورت فقط یک راه می‌ماند؛ جذب مربی ایرانی! چون فدراسیون دیگر توان همکاری با مربیان خارجی را ندارد. وقتی این مسئله را به آن مقام مسئول در فدراسیون می‌گوییم، پاسخ می‌دهد: «راهی جز این می‌ماند؟ در واقع راه دیگری نخواهیم داشت.»

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار