بین الملل > دیپلماسی - وزیر امور خارجه کشورمان با انتشار توئیتی به بستن حساب کاربران واقعی ایرانی واکنش نشان داد.
کد خبر: ۶۵۶۲۵۰
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۵ 16 September 2018

ظریف خطاب به مدیر عامل توئیتر نوشت:

" سلام جک. توئیتر حساب کاربران واقعی ایرانی شامل مجری های تلویزیونی و دانشجویان را با فرض اینکه که بخشی از یک عملیات نفوذ هستند بست. چطور است به روبات های واقعی! در تیرانا که برنامه تبلیغی تغییر رژیم در ایران که از واشنگتن هدایت می شود را نشخوار می کنند، نگاهی بیاندازید؟ "

اعتراض ظریف به مدیر عامل توئیتر بابت بستن حساب کاربری ایرانیان

به گزارش ایرنا، بخش انگلیسی زبان تارنمای شبکه الجزیره نوشت که سازمان منافقین سازماندهی جریان توییتری جعلی اخیر را که با هشتگ هایی علیه جمهوری اسلامی به راه افتاده، برعهده داشت.

به راه افتادن کمپین گسترده سوء استفاده از شبکه های اجتماعی از سوی مخالفان جمهوری اسلامی، بسیاری از تحلیلگران را بر آن داشت تا برای پی بردن به این که چه کسی پشت این پروژه است، دشمنان ایران را زیرنظر بگیرند.

اگر چه توییتر صراحتا به پرسش ها در مورد روشی که برای شناسایی سوءاستفاده سازمان یافته از این ابزار اجتماعی استفاده شده است پاسخ نداد، اما مارک اوون جونز (Marc Owen Jones) استاد تاریخ خاورمیانه دانشگاه اگزتر از این که چگونه می توان از طریق ابرداده در دسترس توییتر برای تشخیص وجود ربات ها استفاده کرد، می گوید: «اگر می خواهید از ربات ها استفاده کنید به تعداد زیادی حساب کاربری نیاز دارید. این بدان معناست که لازم است در یک روز، هفته یا ماه مشخص، تعداد زیادی حساب بسازید.»

وی می افزاید: اغلب حساب هایی که از اواخر ماه دسامبر تا ماه مه (دی96-اردیبهشت97) توییت هایی با هشتگ ایران آزاد (#FreeIran) و تغییر رژیم ایران(#Iran_Regime_Change) منتشر کرده بودند، در یک بازه زمانی چهارماهه ساخته شده بودند. این امر حاکی از آن است که بیشتر این توییت ها، کار ربات ها بوده اند.»

به گزارش الجزیره، اغلب حساب های مذکور تعدادی محدودی دنبال کننده داشتند و از تصاویری خنثی به عنوان عکس پروفایل استفاده می کردند. بیشتر این حساب ها منحصرا در مخالفت با جمهوری اسلامی توییت و اغلب از گروه تبعیدی مجاهدین خلق(منافقین) طرفداری می کردند.

الجزیره در ادامه به نقل از اعضای سابق گروهک منافقین از این که چگونه این سازمان از هزاران حساب توییتری جعلی برای ارتقای جایگاه خود و اغراق در تمایل کاربران اینترنتی به تغییر نظام در ایران استفاده می کند، نوشت:حسن حیرانی عضو سابق سازمان مجاهدین خلق (منافقین) در گفتگو با لیسنینگ پست، می گوید: «در کل می توانم بگویم که چندین هزار حساب(توییتری) از سوی 1000 تا 1500 عضو سازمان مدیریت می شوند. همه چیز به خوبی سازماندهی شده و دستورالعمل های روشن برای کاری که باید انجام شود، وجود داشت.»

واحد آنلاین سازمان مجاهدین خلق (منافقین) به طور خاص در زمان اعتراضات در ایران که در دسامبر سال 2017 (دی ماه 1396) آغاز شد، فعال بود. به اعضای این سازمان دستور داده شده بود تا بر ماهیت ضد دولتی این اعتراضات تاکید کنند.

حسن شهباز از دیگر اعضای سابق این سازمان می گوید: «کار ما این بود تا این اعتراضات را با پیدا کردن ویدئوها، نشر و بازنشر آن ها همراه با اظهارنظرهایی از جانب خود، پوشش دهیم.»

به گزارش این شبکه خبری، لشکر توییتری منافقین همچنین روزنامه نگاران، دانشگاهیان و فعالانی که رایزنی را به درگیری ترجیح می دادند، هدف حمله قرار می دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار