هفته قبل دبیرکل شورای عالی آموزش وپرورش گفته بود تنها به شرط آغاز سال تحصیلی از شهریورماه با تعطیلات پنج روزه مدارس در فصل زمستان موافقت می‌کنیم. همچنین علی کرد از اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس نیز اعلام کرد که آن چه مسئولان آموزش و پرورش و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری درباره آن صحبت کرده اند باید توسط هیئت دولت به صورت لایحه به مجلس ارائه و بررسی شود بنابراین این طرح امسال امکان اجرایی شدن ندارد.

تا یک ماه دیگر تصمیم گیری می شود

با وجود این اظهارات ناامید کننده درباره اجرای تعطیلات زمستانی در سال تحصیلی جدید، وزیر آموزش و پرورش همچنان امیدوار است تا این تعطیلات شیرین برای دانش آموزان به امسال هم برسد.

سید محمد بطحایی در گفت و گویی خاطر نشان کرد: آن چه الان در حال مطالعه آن هستیم حدود پنج یا شش روز است و پیش نویس اولیه ما این طور نوشته شده که مثلا پنج یا شش روز که پنج شنبه و جمعه را نیز شامل می شود و به یک هفته تعطیلی می رسد اجرایی کنیم . به نظر ما این میزان از نظر تربیتی آثار مثبتی هم برای بچه ها دارد ضمن این که این تعطیلات با ایام آلودگی هوا هم مقارن خواهد بود.

تعطیلات، استانی می شود

وی در عین حال گفت: اما این میزان تعطیلات را نمی توان برای همه نقاط گرمسیر و سردسیر کشور در نظر گرفت و بحث مهم این است که جایگزین این تعطیلات و خود تعطیلات در استان های مختلف و متناسب با استان ها انعطاف داشته باشد.

وزیر آموزش و پرورش همچنین اظهار امیدواری کرد: موضوع تعطیلات زمستانی ظرف یک ماه آینده به یک نتیجه مشخص برسد و امسال اجرا شود.

آیا مجوز مجلس لازم است؟

بطحایی در پاسخ به این سوال که آیا این تعطیلات به مصوبه مجلس هم نیاز دارد یا خیر؟ گفت: این موضوع در حال بررسی است . یک گزینه این است که به مصوبه مجلس نیاز ندارد و شوراهای آموزش و پرورش استان ها این اجازه و اختیار را دارند ولی باید با مجلس هم مشورت کنیم و اگر نمایندگان اصرار داشته باشند، با تصویب قانون گذار تعطیلات زمستانی را اجرایی می کنیم.خراسان