رشد قیمت مسکن در تهران به دلیل رکود حاکم بر بازار متوقف شد و به گفته مشاوران املاک متقاضیان مسکن این روزها می توانند به راحتی و بدون دغدغه اقدام به خرید کنند.
کد خبر: ۶۵۶۶۷۰
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۳ 17 September 2018

رشد قیمت مسکن که از سال گذشته و در یک حرکت خزنده آغاز و تا تیر ماه امسال ادامه یافت باعث شد تا علاوه بر کاهش قدرت خرید موجب یک رکود در مرداد و شهریور شود.

اگر چه برخی از مشاوران املاک در ماههای گذشته موافق رشد قیمت بودند اما کارشناسان این حوزه بر این باور هستند که رشد بیش از حد قیمت ها موجب حاکم شدن رکود در بازار می شود و چون رکود موجب کاهش خرید و فروش می شود در نتیجه به ضرر بازار و حتی خود مشاوران املاک خواهد بود.

بنا بر گزارش بانک مرکزی رشد ۶۲ درصدی قیمت مسکن بعد از یک رکود ۴ ساله باعث شد تا قدرت خرید کاهش یابد و این دلیل اصلی ورود مسکن به رکود در ماههای مرداد و شهریور است.

برخی از مشاوران املاک با تایید رکود حاکم بر بازار مسکن و شدت گرفتن آن در ماههای آتی می گویند که اتفاقا در این روزهای رکودی که برخی از فروشنده ها پول لازم هستند بهترین زمان برای خرید مسکن است.

آنان می گویند که این روزها که ماه محرم و ماه صفر است بهترین زمان برای تحلیل وضعیت،انتخاب مسکن و پیگیری واحدهای مسکونی مورد نظر برای خرید است.

مرکز آمار نیز در گزارش خود اعلام کرده است که در یکسال ۹۶ میانگین قیمت هرمترمربع واحد مسکونی در شهرهای کشور با ۹ درصد افزایش از یک میلیون و ۴۹۰ هزار تومان در سال ۹۵ به یک میلیون و ۶۲۰ هزار تومان افزایش یافت.

زمستان ۹۶، میانگین قیمت هر مترمربع آپارتمان مسکونی در کشور به یک میلیون و۸۰۰ هزار تومان رسید که نسبت به پاییز ۹۶ با ۱۲ درصد افزایش روبه‌رو شده است.
میانگین قیمت هرمترمربع زمین یا ملک کلنگی از یک میلیون و ۳۰ هزار تومان در سال ۹۵ با رشد ۱۲ درصدی به یک میلیون و ۱۵۵ هزار تومان در یکسال ۹۶ رسید.

میانگین قیمت هرمترمربع زمین مسکونی یا ملک کلنگی در شهرهای کشور در زمستان سال گذشته با ۱۰ درصد افزایش نسبت به پاییز ۹۶ معادل یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان گزارش شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار