رسانه‌های مستقر در یونان گزارش داده‌اند اعضای یک گروه  "هرج‌ و مرج‌ طلب" به سفارت ایران در آتن حمله کرده‌اند. 

وب‌سایت "گریک ریپورتر" گزارش داده اعضای گروه هرج و مرج طلب "روویکوناس" صبح دوشنبه با قوطی‌های رنگ این حمله را انجام داده‌اند. 

تعرض‌کنندگان حدود 10 نفر بوده‌اند و بعد از انجام این حمله با موتورسیکلت از صحنه متواری شده‌اند. به نوشته وب‌سایت گریک ریپورتر، پلیس تا کنون فردی را در ارتباط با این حادثه دستگیر نکرده است. 

یک سخنگوی این گروه هرج و مرج طلب در صفحه‌اش در فیسبوک گفته این حمله در حمایت از آنچه "سرکوب‌گری ایران علیه کُردها" خوانده شده، انجام شده است.

مجموعه اخبار قبلی وب‌سایت گریک‌ریپورتر از گروه  "روویکوناس" نشان می‌دهد این گروه چندین بار هم در حمایت از کردها به اماکن دیپلماتیک ترکیه در آتن حمله‌ور شده است. 

 

پیش از این، روز شنبه گزارش شده بود حدود 15 نفر از اعضای گروهک "کومله" اقدام به پرتاب سنگ و اشیای مختلف به سمت سفارت ایران در پاریس کرده‌اند.

عناصر گروهک تروریستی کومله، تاکنون بارها با اقدامات تروریستی در مناطق غربی ایران، موجب ناامنی و شهادت بسیاری از هموطنانمان شده اند.

در یکی از اقدامات اخیر این گروهک که 29 تیرماه رخ داد، اشرار و تروریست ها که مقر آنها در کردستان عراق است، به پاسگاه مرزی قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) نیروی زمینی سپاه پاسداران در روستای «دری» مریوان حمله کردند و 11 تن از نیروهای امنیتی کشورمان را به شهادت رساندند.

در پاسخ به این اقدامات کور تروریستی، یگان موشکی و پهپادی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی 17 شهریورماه محل استقرار و جلسه سران حزب منحله موسوم به دموکرات کردستان ایران (HDK) از دیگر گروهک های جنایتکار و مرکز آموزش تروریست های وابسته در منطقه کردستان عراق را با هفت فروند موشک زمین به زمین کوتاه بُرد، هدف قرار داد.تسنیم