رصد‌خانه «تابناک»، خبر‌هایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند:هیچ وقت چین به خاطر ما آمریکا را رها نمی‌کند/اعضای گروهک تروریستی در مرز میرجاوه متواری شدند/اتباع عربستان از سفر به ایران منع شدند و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۶۵۷۵۶۰
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۴ 21 September 2018
تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

یک زن سخنگوی فارسی زبان آمریکا می‌شود

برخی منابع خبری اعلام کرده اند که الیزابت استیکنی سخنگوی فارسی زبان وزارت خارجه آمریکا می شود.خبر رسانه های غربی حکایت از آن دارد که او در جریان نشست عالی رتبه مجمع عمومی سازمان ملل متحد فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.استیکنی پیش از این هم یکی از سخنگویان فارسی زبان وزارت خارجه آمریکا بود و در امارات، افغانستان و ترکیه کار کرده است.او مدرک کارشناسی در رشته مطالعات خاورمیانه و زبان فرانسه از دانشگاه ولیزلی کالج دارد.هنوز وزارت خارجه آمریکا اعلام نظری نکرده است.

بدون تعاملات بین‌المللی نمی‌توان توسعه داشت

محمود صادقی در حساب توئیتری خود نوشت: ‌«یکی از عوامل مهم خالی شدن سفره مردم، انزوای بین‌المللی است. هیچ کشوری بدون تعاملات بین‌المللی نمی‌تواند مسیر توسعه را طی کند. اگر لوایح مرتبط با پول‌شویی به‌موقع تصویب شده بود مبادلات بانکی بین‌المللی کشور برقرار می‌شد و کشور می‌توانست از منافع توافق هسته‌ای بهره‌مند شود.»

هیچ وقت چین به خاطر ما آمریکا را رها نمی‌کند

محمود بهمنی ،عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گزارش داد: ما نباید به اروپا، چین و نهادهای اقتصادی دنیا اطمینان کنیم، مراودات تجاری آمریکا و چین 490 میلیارد دلار است، هیچ وقت چین، آمریکا را به خاطر 10 میلیارد دلار ما، رها نمی‌کند و یا اروپا و آمریکا 1260 میلیارد دلار مراوده مالی دارند بنابراین نباید به پایبندی این کشورها به خودمان امید داشته باشیم./ايلنا

سیدحسن نصرالله: مقاومت موشک نقطه‌زن دارد

دبیر کل حزب الله لبنان:مقاومت امروز موشک‌های نقطه‌زن و غیرنقطه‌زن و امکانات و تسلیحات لازم را در اختیار دارد و اگر جنگی در بگیرد، با صحنه‌ای روبه‌رو خواهید شد که هیچ گاه انتظارش را نداشتید.دشمن واقعی در منطقه آمریکا و سیاست‌هایش است؛ اسرائیل نیز در این طرح، یک ابزار است.آمریکا ملت‌های منطقه را از طریق اعمال تحریم، تهدید می‌کند؛ آیا تقویت ۲۴ ساعته اسرائیل توسط آمریکا به سود ملت‌های منطقه است؟عربستان جنگ علیه یمن را آغاز کرده و آمریکا نیز جنایات این رژیم را توجیه می‌کند؛ حاکم واقعی در برخی از کشورهای عربی و اسلامی، سفیر آمریکاست.

طوفان ۴۵ خانه را در شمال ویران کرد

مرتضی سلیمی، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر:به دنبال گزارش‌های مردمی استان گلستان در روز چهارشنبه ۲۸شهریور که در پی طوفان و بارندگی شدید در برخی از شهرهای استان‌ اعلام شد، تیم‌های امدادی به منطقه اعزام شده و کماکان مشغول امدادرسانی به شهروندان در محل وقوع حادثه هستند.بیش از ۴۵ مورد تخریب سقف منازل بر اثر طوفان وجود داشت؛ آق قلا ۳۷ مورد، شهرستان علی‌آبادکتول پنج مورد، شهرستان گرگان دو مورد تخریب و شهرستان آزادشهر ۲مورد و مواردی از تخریب سقف منازل در ۱۸ روستا در بندرترکمن می‌شود/ ایسنا

اعضای گروهک تروریستی در مرز میرجاوه متواری شدند

فرمانده هنگ مرزی میرجاوه در شرق سیستان و بلوچستان:نیروهای مرزبانی در محدوده مرزی ریگ ملک میرجاوه از تجاوز مرزی اعضای گروهک تروریستی که در پوشش قاچاق مواد مخدر قصد ورود به داخل خاک کشور را داشتند جلوگیری و آنان را مجبور به فرار کردند./ ایرنا

احتمال جنگ گسترده در شمال سوریه

سازمان ملل متحد معتقد است که به رغم توافق روسیه و ترکیه در مورد اجتناب از جنگ عمده در استان ادلب در شمال سوریه، هنوز ظرفیت زیادی برای جنگ گسترده در این منطقه وجود دارد. ادلب همچنان در کنترل شورشیان است.جن اگلاند، مقام ارشد سازمان ملل، پس از گفت‌و گو با مقام‌های روس و ترک گفت که آنطور که او متوجه شده است حملات هوایی علیه نیروهایی که دولت سوریه و همپیمانانشان آنها را با عنوان "تروریست" می‌شناسند وجود خواهد داشت.اگلاند همچنین می‌گوید که مسکو و آنکارا "خوشبینانه" معتقد به محدود بودن کشتارها هستند/ بی‌بی‌سی

اتباع عربستان از سفر به ایران منع شدند

رسانه‌های سعودی به نقل از مراجع ذی‌ربط این کشور گزارش دادند که اتباع این کشور علاوه بر ممنوعیت ورود به ایران، عراق، قطر، سرزمین‌های اشغالی و تایلند، اجازه مسافرت به ۱۰کشور دیگر را نیز ندارند. رسانه‌های سعودی به نقل از مراجع ذی‌ربط این کشور گزارش دادند که اتباع این کشور علاوه بر ممنوعیت ورود به ایران، عراق، قطر، سرزمین‌های اشغالی و تایلند، اجازه مسافرت به ۱۰کشور دیگر را نیز ندارند. ممنوعت سفر به ۱۰کشور جدید شامل ماداگاسکار، آفریقای جنوبی، تانزانیا، موزامبیک، کنیا، اتیوپی، جزایر کومور، جزایر موریس، جزایر سیشل و ولایرونیون است.

وزیر اطلاعات: سلب آرامش دولتمردان، رفوزه شدن در آزمون ولایتمداری است

وزیر اطلاعات حمایت از دولت را از شاخصه های ولایتمداری بیان کرد و گفت: اگر آرامش دولتمردان را در حوزه کشور سلب کنیم در امتحان ولایتمداری رفوزه شده ایم.حجت الاسلام والمسلمین علوی خاطرنشان کرد: ولایی و عاشورایی بودن خود را باید در عمل نشان دهیم، چرا که خداوند از ما عمل و کارکرد صحیح می خواهد.

حضور مرتضوی در مراسم عزاداری شهر تفت

تصویری از حضور سعید مرتضوی در مراسم عزداری شهر تفت، زادگاه مرتضوی، امروز در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.

حداقل 50 درصد جمعیت کشور به زیر خط فقر خواهند رفت

حسین راغفر، اقتصادان ایرانی می‌گوید: فساد و اختلاس توسط یک گروهی از افراد و سازمان ها صورت می گیرد اما هزینه آن را گروه دیگری که همین مردم هستند باید بپردازند. اینکه برخی نرخ ارز را ناشی از مسائل روانی و کنترل آن را فراتر از توان دولت می دانند، باید گفت این کاملا یک موضوع انحرافی و غلط است. قربانیان اصلی وضعیت کنونی را همه مردم و به طور خاص بخش تولید است. بخش تولید آسیب های جدی را متحمل خواهد شد و به تبع آن افراد بسیاری بیکار می شوند و این بیکاران قربانیان تصمیمات فعلی هستند. ضمن اینکه وضعیت زندگی همه مردم بدتر خواهد شد. پیش بینی ما این است که حداقل 50 درصد جمعیت کشور به زیر خط فقر خواهند رفت. نکته دیگر اینکه گروه های پایین درآمدی و فقیر تر آسیب های بیشتری متحمل می شود و بعد از این نیز قادر به جبران قدرت خرید از دست رفته خود نخواهند بود.

مداح یزدی: گفتند اشعار شما موجب تشویش اذهان عمومی می‌شود

سروش رحمانی، مداح معروف یزدی که ویدئوی مداحی‌هایش در هیات کوچه بیوک یزد در مسجد حظیره پرطرفدار شده بود به رویداد ۲۴ گفت: بخشی از شعرمان را که جنبه خاکستری داشت مجبور شدیم حذف کنیم. البته به نظر ما که اصلا اینگونه نبود اما از نظر دوستان در سازمان تبلیغات یزد بخشی از شعر باعث تشویش اذهان عمومی می‌شد و گفتند برخی از آن‌ها را تغییر دهید، مانند بخشی از شعر که الله الله بود و می‌گفتند شاید باعث یادآوری برخی از موارد برای منافقین باشد و بخواهند علیه کشور جوسازی کنند.

یک ماشین‌ رأی‌گیری در آمریکا در ملأ عام هک شد!

در حالی که آمریکا خود را برای انتخابات‌ میان‌دوره‌ای آماده می‌کند، یک کارشناس ثابت کرده که هک کردن و دست‌کاری نتایج آرای دستگاه‌های اخذ رأی کار چندان دشواری نیست. یکی از کارشناسان علوم کامپیوتری با انجام یک نمایش زنده نشان داده است که هک کردن و دست‌کاری نتایج رأی‌گیری توسط این ماشین‌ها کار دشوار و ناممکنی نیست. این کارشناس، جی الکس هالدرمن نام دارد و استاد علوم کامپیوتر در دانشگاه میشیگان است.

سرقت بیش از ۶۰ میلیون دلار پول دیجیتال از یک صرافی در ژاپن

هکرها در ژاپن بیش از ۶۰ میلیون دلار پول دیجیتالی را از یک صرافی سرقت کردند. این صرافی در مورد نحوه دسترسی غیرقانونی به سرورش و انتقال بیت کوین و سایر پول های دیجیتال اطلاعاتی نداده است. آژانس خدمات مالی ژاپن تحقیقات در این مورد را آغاز کرده است. این دومین سرقت بزرگ از یک صرافی در ژاپن در سال جاری است. در ژانویه گذشته حدود نیم میلیارد پول دیجیتالی از کوین چک (Coincheck)، بزرگ‌ترین صرافی ژاپن ربوده شد. مقامات ژاپن دستور داده اند که این دو صرافی فعالیت‌هایشان را به حال تعلیق درآورند./انتخاب

این اشک‌های رونالدو باید در بازی با ایران سرازیر می‌شد

کریستیانو رونالدو در بازی یوونتوس و والنسیا از سوی داور آلمانی مسابقه اخراج شد.رونالدو بعد از اخراج برای مدتی طولانی داشت اشک می ریخت و از این اتفاق شاکی بود. ولی شاید این اخراج بازتاب رفتاری بود که دو ماه قبل باید برایش اتفاق می افتاد. روزی که او در زمین مسابقه و در جریان بازی با آرنج به صورت مرتضی پورعلی گنجی کوبید و ابتدا داور مسابقه حتی صحنه را ندید اما بعد از ویدئو چک برای این رفتار ، درحالی که تقریبا همه کارشناسان فوتبال دنیا و البته حتی خیلی از طرفداران پرتغالی اعتقاد داشتند این حرکت مجازاتش کارت قرمز بوده است ، برای رفتارش فقط یک کارت زرد گرفت./ خبرآنلاین

برخورد با دولت روحانی،‌برخورد با نظام است

غلامرضا انصاری، عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران در خبرآنلاین نوشت: آقای روحانی شخصیت مستقلی به لحاظ منش، کنش و رفتار سیاسی است و جریان اصلاحات از ابتدا بدون هیچ سهم‌خواهی و چشم داشتی، سیاست و استراتژی حمایت و نقد منصفانه به دولت را دنبال کرد. اصلاح طلبان از حمایت آقای روحانی پشیمان نیستند، اگر همان شرایط انتخابات سال ۹۲ و سال ۹۶ و رقبا همان‌ها باشند، باز هم از آقای روحانی حمایت می کنند. آقای روحانی ظرفیت‌هایش مشخص بود، در آن حد نیز وظایف خود را انجام داد. در مقطع کنونی برخورد با دولت برخورد با نظام است. در وضعیتی که آمریکا جنگ تمام عیار اقتصادی را بر علیه ایران آغاز کرده و کشور مبتلا به بحرانی های جدی اقتصادی است، امروز دیگر تبعات برخورد با دولت محدود به آقای روحانی نمی شود و کلیات نظام ضربه می خورد.

طومارعلیه fatf به میان دانشجویان دانشگاه امام صادق رسید

جمعی از دانشگاهیان دانشگاه امام صادق(ع) و عزاداران حسینی با امضای طوماری مخالفت خود را با تصویب لایحه fatf اعلام کرده و از مجلس خواستند تا با عدم تصویب این لایحه به بهبود شرایط اقتصادی کمک کرده و مانع تنگ‌تر شدن سفره مردم شود./ايسنا

ورود تعزیرات به جرایم مربوط به بیمارستان، مطب و داروخانه‌ها

محمد علی اسفنانی، مدیرکل تعزیرات استان تهران، گفت: ️بخش عمده‌ای از فعالیت‌های سازمان تعزیرات مربوط به حوزه بهداشت و درمان است که قانون ویژه‌ای هم تحت عنوان ﺗﻌﺰﯾﺮﺍﺕ ﺣﮑﻮﻣﺘﯽ ﺍﻣﻮﺭ ﺑﻬﺪﺍﺷﺘﯽ ﻭ ﺩﺭﻣﺎﻧﯽ وجود دارد که حدودی را برای فعالیت بیمارستان‌ها، مراکز درمانی و حتی مراکز جراحی‌های محدود، داروخانه‌ها و مراکز تولید دارو و انبارها مشخص کرده است.️ اگر تخلفاتی از جمله گرانفروشی، تقلب، قاچاق دارو و اخذ وجه بیشتر از بیماران در بحث هتلینگ و ارائه خدمات صورت بگیرد، سازمان تعزیرات حکومتی بدان ورود پیدا می‌کند و با متخلفان برخورد خواهد شد./مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار