محسنی اژه‌ای خبر داد؛
حمید باقری درمنی، وحید مظلومین دو اخلالگر و مفسد اقتصادی به اعدام محکوم شدند.
کد خبر: ۶۶۲۱۴۱
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۰ 01 October 2018

به گزارش تابناک تبریز به نقل از رسانه قوه قضاییه، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه با اعلام اسامی محکومان به افساد فی‌الارض گفت: دو نفر از اعدامی‌ها وحید مظلومین و باقری درمنی هستند.

حمید باقری درمنی در جلسه دادگاه: اتهامات را قبول ندارم/ از سر بی‌شعوری اعتماد کردم
سرنخ‌های تازه‌ از سلطان سکه

حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای سخنگو و معاون اول قوه قضاییه در حاشیه جلسه امروز مسئولان عالی قضایی، اظهار کرد: بنده دیروز در زنجان در رابطه با پرونده اخلالگران اخیر نظام اقتصادی، مطالبی را مطرح کردم. با این حال این موضوع مورد سئوال خیلی‌ها بود که این افراد که در دادگاه‌های ویژه در تهران محکوم شده‌اند آیا احکامشان قطعی یا قابل تجدیدنظر خواهی است.

وی ادامه داد: گرچه قبلا اشاره کرده بودم، اما برای اطلاع مردم عزیز مجددا عرض می‌کنم که هم بر اساس قانون و هم بر اساس استجازه‌ای که از مقام معظم رهبری شد، مواردی که به اعدام محکوم شده‌اند، احکامشان قابل تجدیدنظر خواهی است و طبعا اگر محکوم‌علیه یا وکیل او اعتراض کنند، پرونده مزبور در دیوان عالی کشور مجددا مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

سخنگوی قوه قضاییه افزود: غیر از موارد اعدام، سایر احکام صادره قطعی است.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای بیان داشت: افرادی که در چند روز اخیر در دادگاه‌های ویژه محکوم شده‌اند، سی و پنج نفر هستند که اسامی آن‌ها به شرح زیر اعلام می‌شود:

۱- حمید باقری درمنی فرزند محمد که دارای سابقه کیفری بوده و در این پرونده در دادگاه بدوی به عنوان مفسد فی الارض محکوم به اعدام شده است. این حکم قابل تجدیدنظر خواهی است و می‌تواند در دیوان عالی کشور در صورت اعتراض رسیدگی شود.

۲- وحید مظلومین فرزند حبیب اله هم به عنوان مفسد فی الارض به اعدام محکوم شد و این حکم نیز غیرقطعی و قابل تجدیدنظر خواهی است.

۳- محمد اسماعیل قاسمی با اسم مستعار محمد سالم فرزند غلامعلی که این فرد نیز به اعدام محکوم شده که حکمش قابل تجدیدنظر خواهی است.

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
رحمان محمدی اصل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۶
آقای سیف در مقام رئیس کل بانک مرکزی و رئیس شورای پول و اعتبار سیاستگذار و تصمیم گیرنده اصلی سیاستهای ارزی کشور نقش اول را در تلاطم بازار ارز داشته و آقای عراقچی در مقام معاونت ارزی بانک مرکزی مسئول مستقیم اجرای سیاستهای ارزی کشور نقش دوم را تلاطم بازار ارز داشته و حمید مظلومین و اسماعیل قاسمی به عنوان دلالان ارزی نقش سوم را داشتند و مسئولان قوه قضائیه در رسیدگی به پرونده مظلومین بارها اعلام نمودند از دلالی در کف سبزه میدان به مظلومین و از وی به عراقچی و از او به سیف ‌رسیده و با تحقیق از سیف معلوم شد فساد وجود دارد و افزودند مسئولین بانک مرکزی هم در سال 92 و هم سال 96 بطور رسمی ، صریح و شفاف اعلام داشتند وحید مظلومین آدم بانک مرکزی بوده و زیر نظر مسئولین بانک مرکزی در بازار ارز دخالت کرده با این حال قوه قضائیه دلالان ارزی را اعدام و مدتی پس از آن اعلام کرده می خواهد به اتهام عراقچی نیز علنی رسیدگی کند و این کاشف از آن است که عراقچی از اعدام رهایی یافته و با یک مجازات سبک آزاد خواهد شد و سیف هرگز مجازات نخواهد شد هر چند سیف با اتخاذ تصمیاتی کشور را با بحران اقتصادی و ملت مظلوم ایران را با گرانی فلج نمود و هر چند عدالت ایجاب می نمود قوه قضائیه بی طرفانه به جرایم دانه درشتها نیز همزمان با پرونده دلالان رسیدگی می نمود ولی خانواده سیف در استرالیا نیاز به ارز نیاز دارند و
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار