سخنگوی شورای شهر یزد:
سخنگو و رییس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر یزد با بیان این‌که گردشگری و تجارت الکترونیک تنها مسیر توسعه شهر یزد است، گفت:‌ تنها راه معرفی و توسعه اقتصادی شهر یزد توسعه روابط بین‌المللی است.
کد خبر: ۶۶۴۳۲۱
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۶ 07 October 2018

«محسن عباسی هرفته» در نشست خبری کمیسیون عمران و گردشگری شورای اسلامی شهر یزد، با بیان این‌که راه توسعه شهر یزد از رهگذر توسعه روابط بین الملل می‌گذرد، اظهار کرد: بحث گردشگری و تجارت الکترونیک تنها مسیر توسعه شهر یزد است که مستلزم توسعه روابط بین الملل است.

وی با اشاره به رواج توطئه ایران هراسی در جوامع بین المللی، افزود: تنها راه حذف توطئه ایران هراسی توسعه روابط بین المللی است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد با بیان این‌که ما باید به شهر یزد ارزش افزوده اضافه کنیم، گفت: ما اعتراف می‌کنیم که طی یک سال گذشته هیچ سفر خارجی توسط اعضای شورای شهر و شهردار یزد برای معرفی این شهر انجام نشده و این کم کاری این دوره شورای شهر است.

عباسی‌هرفته در ادامه با اشاره به ضرورت معرفی ظرفیت‌های موجود این شهر در جوامع بین‌المللی تنها راه توسعه روابط بین‌المللی است.

رییس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر یزد حضور گردشگران فعلی یزد را شوخی دانست و بیان کرد: یزد باید در مقیاس بین المللی معرفی شود و موج گردشگران در کوچه‌های این شهر نمایان شود.

وی شهر پاک، انسان محور و زیبا را سه شعار اصلی کمیسیون عمران پنجمین دوره شورای اسلامی شهر یزد دانست و اظهار کرد: پیاده محوری بجای سواره محوری، توسعه زیرساخت‌های گردشگری، قانون و نظام‌مندی ساختمانی به منظور جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز، توجه به محیط زیست در راستای اصلاح طرح های عمرانی چهار رسالت تعیین شده برای کمیسیون عمران است.

این مقام مسئول استفاده از پسآب برای توسعه فضای سبز را یکی از برنامه‌های انجام شده و در دستور کار شورای شهر یزد عنوان کرد و ادامه داد: استفاده بهینه از آسفالت‌های جمع آوری شده و آغاز طرح آسفالت بازیافتی برای پوشش مجدد شهر یکی دیگر از طرح‌های انجام شده و در دستور کار است.

رییس کمیسیون عمران شورای شهر یزد در ادامه پیاده محوری را رکن جدی برای توسعه اجتماعی دانست و بیان کرد: دوچرخه سواری نقش مهمی در ترویج فرهنگ پیاده محوری ایفا می‌کند.

وی توجه به مباحث زیست محیطی را یکی از ضرورت های اجرایی شهر یزد دانست و بیان کرد: رسانه‌ها باید برای توسعه ظرفیت‌های زیست محیطی و حراست از این ظرفیت‌ها شورا را حمایت کنند.

این مقام مسئول در ادامه با بیان این‌که طی یک سال گذشته 50 جلسه و 52 بازدید از شهر یزد توسط کمیسیون عمران انجام شده است، اظهار کرد: این کمیسیون طی یک سال 82 مصوبه، 53 لایحه و 41 طرح پیشنهادی داشته است.

وی با اشاره به این‌که در سال گذشته پارکینگهای شهر یزد به 1500 پارکینگ افزایش یافته است،‌افزود: تمام پارکینگ‌های سطح شهر یزد به سیستم مکانیزه اعلام ظرفیت مجهز شدند.

عباسی هرفته توسعه حمل و نقل عمومی را از دیگر برنامه های در دستور کار شورای شهر دانست و بیان کرد: طی یک سال گذشته 12 اتوبوس یورو 100 و 20 مینی‌بوس یورو پنج به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر یزد اضافه شده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد با بیان این که امروز بافت تاریخی به کارگاه بهسازی و مرمت تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: مرمت کوچه‌ها و معابر به ویژه بافت تاریخی یزد یکی از اولویت‌های جدی شورای شهر یزد است.

وی اجرای طرح جامع ترافیکی، شناسایی 550 عنوان مشاغل مزاحم شهری، انتخاب و انعقاد پیمانکار کشوری برای ساماندهی خیابان قیام از دیگر برنامه‌های در دستور کار این دوره شورای اسلامی شهر یزد است.

این مقام مسئول در ادامه خاطرنشان کرد: مقرر شده تا پایان امسال 80 متر طول خیابان قیام از تقاطع امیرچخماق تا ورودی مسجد ملااسماعیل عملیات تجهیز مبلمان، نور و تولید سایه به پایان برسد.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار