کد خبر: ۶۶۵۲۳۷
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 09 October 2018

۴ سال پیش به مخالفان اعتماد کردن به آمریکا و اروپا می گفتند: کاسبان تحریم! همان هایی که با سرک کشیدن به حساب های بانکی مردم و شفافیت گردش های حساب برای شناسایی دهک های پایین در تخصیص یارانه نقدی مخالف بودند و یا در برابر اصرارهای حامیان شفافیت بی تفاوت.

امروز اما طرفدار شفافیت مبادلات بانکی شده اند، البته نه فقط برای مردم خودمان، بلکه برای همه دولت های جهان! گویی اثربخشی توصیه دولت های غربی خیلی بیشتر از دلسوزان داخلی بوده است.

گویی شفافیت خودمان برای بیگانگان را خیلی بیشتر از شفافیت خودمان برای خودمان می پسندند!؟ در مجلسی که با شفافیت آرای نمایندگان مخالف است و طرح تشدید مبارزه با جرایم اقتصادی و بازگرداندن اموال نامشروع مسئولان را از دستور کار خارج می کند، گرفتن یکی از هزاران بهانه آمریکایی، آنقدر مهم است که چند نماینده، مخالفان خود را متهم کنند به کاسبی از قاچاق، پولشویی و تروریسم!

گویی نظریه کاسبان تحریم شان، آنقدر موثر افتاده که به دنبال خلق کاسبان جدیدی باشند. باورتان می شود!؟ چشم در چشم ملت، همان حرف آمریکا و اسراییل را تکرار می کنند: تروریسم!!

همین ها که همواره آزادی بیان نداشته غرب را به رخ مان می کشند، دروغی را به کشور خود نسبت می دهند که در غرب کسی جرات بیان حقیقتش را ندارد. حقیقت حمایت مستقیم و غیرمستقیم اروپا و آمریکا از داعش و القاعده و النصره و اسراییل و ...

براستی چه چیز مهم و باارزشی در پیوستن به معاهدات آمریکاساز وجود دارد که ما بخاطرش حاضریم به مخالفان مان، تهمت هایی چنین بزرگ بزنیم!؟ آیا بویی از اخلاق برده ایم که این چنین در برابر جنایتکاران سعودی و صهیونیستی و آمریکایی، هموطنان خود را متهم به فعالیت های خرابکارانه می کنیم!؟ از دمیدن بر تهمت کاسبان تحریم چه نصیبمان شد که امروز کاسبان جدیدی خلق کرده ایم!؟ معاهده قبلی چه شق القمری کرد که برای معاهده جدید به همان شیوه پیشین متوسلیم!؟

می گویند: آنها که با پیوستن به معاهدات FATF مخالف اند، حتما خودشان کاسه ای زیر نیم کاسه و منافعی پشت پرده دارند وگرنه هیچ انسان وطن دوستی با مبارزه با قاچاق، پولشویی و تروریسم مخالف نیست. به عبارتی باور کرده اند که FATF یعنی تبلور مبارزه با پول های کثیف! با محاسبات دقیق ایشان حکماً بجز کره شمالی و ایران، در بقیه کشورهای جهان نمی شود اثری از این نوع پول ها پیدا کرد.

در نتیجه، حتما آن هایی که برای داعش، میلیاردها دلار سلاح و 60 هزار خودروی تویوتا می خریدند، دستمزدهای نجومی شان را می پرداختند و معاملات نفتی شان را تسهیل می کردند از مریخ آمده اند. قاعدتاً همین مریخی ها، النصره و بوکو حرام و جیش الاسلام و ... را تغذیه مالی می کنند و حکما بواسطه همین هاست که قاتلین ملت ایران از منافقین و الاحوازیه و جیش الظلم گرفته تا کومله و دموکرات و بقیه، راحت تر از بقیه ایرانی ها در اروپا و آمریکا تردد و فعالیت می کنند.

آن هایی که اینقدر به دولت های غربی و معاهداتشان خوش بین هستند، آیا هرگز ار خود نمی پرسند که چگونه و چرا در طول 16 سال حضور آمریکا و متحدانش در افغانستان، کشت مواد مخدر بیش از 100 برابر شده!؟ درآمد حاصل از قاچاق این مواد به جیب چه کسانی می رود!؟ برای درآمدهای غیرقانونی ناشی از قاچاق انسان و سلاح چه اتفاقی می افتد!؟

نمی پرسند چرا جاهایی همانند سرزمین های اشغالی، سوییس، جزیره جرزی انگلستان و برخی مناطق در قاره آمریکا، بهشت پولشویان لقب گرفته اند!؟ و اینکه داستان رسوایی اخیر "اسناد پاناما" چه بود!؟

این نوشتار موضعی در خصوص برجام ها و FATF ها ندارد. اینها، مضر هم که باشند تجربه ای می شوند در مسیر پر فروغ ملت ایران. آنچه ضرر بیشتری می زند، این بی اخلاقی هاست.

اینکه به بهای پیوستن به یکسری معاهدات آمریکاساز، بخشی از هموطنانتان را که اکثریت از نیروهای انقلابی و دلسوز هستند و برخلاف خیلی ها تعطیلات خود را به جای ترکیه و تایلند و اروپا و آمریکا، در اردوهای جهادی و راهیان نور و پیاده روی اربعین می گذرانند متهم به کسب درآمدهای میلیاردی!! نامشروع کنید آنهم فقط به جرم بی اعتمادی به جنایتکارترین دولت های جهان.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار