آیین افتتاح شانزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز آغاز شد
آیین رسمی افتتاح شانزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز در سالن شمس تبریزی نمایشگاه بین المللی تبریز آغاز شد.
کد خبر: ۶۷۰۲۱۵
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۶ 20 October 2018

به گزارش تابناک تبریز،آیین افتتاح شانزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز با حضور سید هادی حسینی، معاون پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسعود پزشکیان، نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی، مجید خدابخش، استاندار آذربایجان شرقی، محمداسماعیل سعیدی، نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی، معصومه آقاپور، نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی، محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، مدیران ارشد استانی و برخی از اعضای شورای اسلامی کلانشهر تبریز آغاز شد.

 

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی:‌ مشکلات کشور با توسعه فرهنگی مرتفع می شود

پزشکیان:مشکلات کشور با توسعه فرهنگی مرتفع می شود/خدابخش:نذر کتاب فراگیر شود
 

"مسعود پزشکیان" در آیین افتتاح شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز، گفت: نمایشگاه کتاب باید ابزاری برای تغییر سبک زندگی انسان‌ها و تغییر فرهنگ جامعه باشد و این نمایشگاه می‌تواند فرصتی را برای انتخاب بهترین کتاب‌ها جهت مطالعه فراهم نماید.

وی تاکید کرد: مشکلات کشور با توسعه فرهنگی مرتفع می شود و برای توسعه کشور باید به فکر توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی باشیم.

پزشکیان، نمایشگاه کتاب را بزرگترین اتفاق فرهنگی عنوان کرد و گفت: هیچ حوزه ای را نمی توان مهم‌تر از حوزه کتاب عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: برتری انسان نسبت به سایر مخلوقات به واسطه علم و دانش محقق شده است و کتاب بنیان علم و دانش بشری است.

نایب رئیس مجلس با گلایه از نبود حضور وزیر فرهنگ در آیین افتتاح، گفت: مهم‌ترین حادثه زندگی انس مردم با کتاب است و کدام جلسه و موضوعی مهم‌تر از کتاب و جامعه و تغییر رفتار جامعه است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس با اشاره به یک استاد ژاپنی، گفت: اِمین را برای کارخانه‌ای برای ایجاد کیفیت دعوت می‌کند و وقتی می‌بیند مدیر ارشد در کارخانه نیست آنجا را ترک می‌کند که این کیفیت وقتی مدیر ارشد در آن حاضر نیست و برایش مهم نبوده میسر نخواهد شد.

استاندار آذربایجان‌شرقی:نذر کتاب فراگیر شود

پزشکیان:مشکلات کشور با توسعه فرهنگی مرتفع می شود/خدابخش:نذر کتاب فراگیر شود
 

" مجید خدابخش" نیز در این مراسم گفت: نمایشگاه کتاب می‌تواند باعث شود مطالعه و خرید کتاب به عنوان فرهنگ در بین مردم نهادینه شود.

وی افزود: حضور ٩٠٠ ناشر در طول یک هفته در نمایشگاه کتاب تبریز، رویداد بزرگ و اتفاق مبارکی برای استان محسوب می‌شود و اینکه سال گذشته ٨٠٠ هزار نفر از این نمایشگاه دیدن کرده‌اند، نشان دهنده اقبال خانواده‌ها و عموم مردم از نمایشگاه است.

خدابخش، خاطرنشان کرد: اگر فرهنگ کتاب‌خوانی در جامعه کم‌رنگ شود به تبع آن از رسانه‌های مکتوب استقبال کمی انجام می‌گیرد و این امر باعث گسترش شایعات در جامعه و بروز معضلاتی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه نذر کتاب یکی از مواردی است که باید در جوامع جدی گرفته شود، عنوان کرد: با توجه به خیرین خوشنامی که در استان وجود دارد، آذربایجان‌شرقی می‌تواند در زمینه گسترش فرهنگ نذر کتاب پیشگام باشد.

استاندار آذربایجان‌شرقی، تاکید کرد: اینکه برگزاری نمایشگاه کتاب تبریز بتواند تنها چند دقیقه میانگین سرانه مطالعه مردم را افزایش دهد، کار ارزشمندی است و با توجه به اقبال مردم به فضای مجازی و رسانه‌های دیجیتال، جدی گرفته شدن نشر دیجیتال در کنار نشر سنتی در نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز شایسته تقدیر است.

خدابخش اظهار کرد: تبریز شهری است که اولین چاپخانه ایران در این شهر تاسیس شده و کتاب به عنوان یکی از مهم‌ترین ابداعات بشری از طریق تبریز در سطح کشور گسترش یافته است.

وی ضمن دعوت از تمام خانواده‌ها و عموم شهروندان برای بازدید از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز، اظهار امیدواری کرد که با اختصاص ردیف بودجه مناسب برای نمایشگاه کتاب تبریز، بتوانیم در سال‌های آتی حضور ناشران بیشتری را در این رویداد فرهنگی شاهد باشیم.

 

علاوه بر مسئولین، حضور ناشرین، نویسندگان و اهالی فرهنگ و هنر در آیین افتتاح نمایشگاه کتاب تبریز، چشمگیر است.

شانزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز و ششمین نمایشگاه نشر دیجیتال از ٢٩ مهر لغایت ٤ آبان در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تبریز برگزار می شود و علاقمندان می توانند هر روزه از ساعت ١٠ الی ٢٠ از این نمایشگاه دیدن کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار