نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی:
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: دشمن از اتحاد جهان اسلام در اربعین حسینی هراس دارند، از این‌رو همه ساله سعی به کمرنگ نشان دادن آن دارند و حتی برای تحریف، تضعیف و تخریب اربعین حسینی اقداماتی از نجف تا کربلا انجام دادند.
کد خبر: ۶۷۴۵۰۴
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۳ 30 October 2018

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم ,ظهار کرد: ۲۰ موکب از استان آذربایجان‌شرقی رهسپار پذیرایی از زائران ابا عبدالله الحسین(ع) شده و تا اربعین حسینی(ع) ارائه خدمت می‌کنند.

وی افزود: با توجه به موقعیت جغرافیایی استان آذربایجان‌شرقی، زائران زیادی از کشورهای دیگر برای شرکت در پیاده‌روی اربعین از این استان می‌گذرند، از این‌رو موکب‌هایی برای پذیرایی از آنها برپا شده بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به شاخص‌های اصلی اربعین حسین(ع)، بیان کرد: مراسم اربعین جزو شعائر اسلام بوده و رونق این مراسم از جمله شعائر اسلامی و مذهبی است.

 

اربعین، رمز جاودانه شدن نهضت حسین(ع) است

وی با تاکید به اینکه اربعین، رمز جاودانه شدن نهضت حسین(ع) است، گفت: اهمیت تبلیغ و کار فرهنگی آموزه‌های اسلامی بسیار مهم بوده و اربعین حسین(ع) فرصتی برای تحقق این امر است.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اهمیت‌های اربعین حسینی به نمایش گذاشتن اتحاد و عظمت جهان اسلام به جهانیان است چراکه سال گذشته میلیون‌ها نفر از ۴۰ کشور دنیا در این راهپیمایی عظیم شرکت داشتند.

وی اضافه کرد: همه ساله جمعیت حجاج برای انجام اعمال ابراهیمی کمتر از ۵ میلیون نفر است ولی در اربعین حسینی جمعیتی بیشتر به عشق حسین(ع) دور هم جمع شده و به حق مرکز وحدت اسلامی را به همگان نشان می‌دهند.

اربعین حسینی به یک فرهنگ جهانی تبدیل شده است

آل‌هاشم با بیان اینکه مراسم اربعین حسینی دیگر به یک فرهنگ جهانی تبدیل شده است، تصریح کرد: همه ساله سیل عاشقان از پیر و جوان، زن و مرد به سمت حرم سید و سالار آزادگان رهسپار می‌شوند، و امید است با قبولی زیارت و سلامت به دیار خود برگردند.

وی متذکر شد: دشمن از اتحاد جهان اسلام در اربعین حسینی هراس داشته، از این‌رو همه ساله سعی به کمرنگ نشان دادن آن دارد و حتی برای تحریف، تضعیف و تخریب اربعین حسینی اقداماتی از نجف تا کربلا انجام دادند که به لطف و عنایت پروردگار همه توطئه‌ها و اقدامات برچیده شد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار