انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تبریز خطاب به رئیس جمهور نامه سرگشاده ای نوشت
کد خبر: ۶۷۵۰۱۱
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۳ 31 October 2018


ریاست جمهوری اسلامی ایران و مجری قانون اساسی

<<لا یحب الله الجهر بالسوء من القول الا من ظلم و کان الله سمیعا علیما>>

جناب اقای حقوق دان !انتخاب شما به عنوان ریاست جمهور ملت ایران امید هایی را در جامعه گشودکه مسئولیت دینی و اخلاقی ما ایجاب میکرد با تمام وجود پشتیبان دولت منتخب و شعارهایش باشیم .

صبر و متانت و بردباری جوانان در سال های قبل و بعد از انتخاب شما سرمایعه ای بزرگ بود که موجی از امید را در دل جامعه ایران پدید اورد و همین موج سهمگین امید در فضای تلخ پس از انتخابات 88 جامعه و حاکمیت را مجبور به اغاز راهی نو کرد.

دیدگاه حقوقی شما و موضع گیری هایتان در اغاز نوید راهی را میداد که مناقشه''تضاد ماهیت حقوقی با ساختار حقیقی قدرت"را رهجویی مینمود . اما رفتار های دولت و شخص جنابعالی تمکین بی چون و چرا  به ساختار حقیق قدرت  را نشان دادو امید اصلاح را در جامعه از بین برد.

موضع تاریخی حرکت دانشجویی تاکید بر اجرای بی کم و کاست قانون اساسی بود و از همین رو قانون معیار ما در تمامی حرکت هایمان بوده است.حال انکه شما به عنوان حقوقدان و مجری قانون اساسی باید پاسخگو باشید که چرا تاکید بر اصول قانون اساسی و اجرای قانون می بایست تا این حد هزینه در پی داشته باشد.

به صراحت باید گفت که یک دولت واحد,یک قانون مشخص و یک پایگاه مشخص تصمیم گیری در کشور و حتی دو لت وجود ندارد چرا که دستگاه وزارت کشور,نهاد های امنیتی و دانشگاه های دولت شما در موارد بسیاری از جمله موارد زیر در تعارض اشکار باهم حرکت کرده اند:

-درخواست های قانونی تشکل دانشجوی در نهاد های خارجی از دانشگاه پیگیری می شود و علنا واژه استقلال دانشگاه لجن مال شده است.

-پرونده سازی های جعلی در مجموعه های حراست دانشگاهی تا انجا پیش میرود که علنا دروغ استراتژی یک مجموعه نظارتی پاسدار قانون در مجموعه شما می شود.

-ظاهر امر به گونه ایست که دولت جنابعالب مسلوب الاختیار و فاقد استراتژی مشخص برای پاسداشت حقوق قانونی دانشجویان و دیگر اقشار جامعه است.

-شکایت قانونی ما در زمان قانونی,طبق قانون و مطابق با روال قانونی بررسی نمی شود و حتی از ارائه پاسخ کتبی امتناع می شود.

-درخواست های متعدد تشکل های دانشجویی برای تشکیل اتحادیه ی کشوری نادیده گرفته میشودو حتی امکان یک نشست منطقه ای یا کشوری نیز از تشکل های دانشجویی دریغ می شود.

-در شرایطی که دولت شما در وزارت بهداشت برای نشریات,کانون ها,انجمن های علمی و فعالان ورزشی و فرهنگی نشست های کشوری برگزار می کند درخواست تشکل ها برای یک نشست هم اندیشی حتی پاسخ رد نیز به صورت کتبی دریافت نمی کند.

-دولت شما نمایشی از ازادی را در دانشگاه با سیاست های فرهنگی خود به راه انداخته است که در نهایت ابتذال به تبدیل یک مصلح اجتماعی به یک سلبریتی جشنواره های وزارتی می انجامد.

 

حال بحث دخالت های غیر قانونی و فرا قانونی نهاد های خارج از دانشگاه نیز مسئله دیکری است که نه تنها دولت کمکی به حل مسئله نکرده است بلکه علنا خود نیز قسمتی از این دخالت ها را نمایندگی می کند.کار تا انجا پیش می رود که نمایندگان شما در خارج از دانشگاه نیز تشکل های دانشجویی را دعوت به هماهنگی بیشتر برنامه هایشان با خود میکنند.فشار ,قحطی و ترعیب نیز داستانی است که گویا پایانی ندارد.

سیاست های دولت شما خواسته یا ناخواسته تشکل های دانشجویی را تا سر حد معلق ماندن فعالیت ها در دانشگاه کشانده است حال که نمایندگان شما حتی توانایی ایستادگی برای برگزاری یک برنامه سیاسی را نداشته و نمی تواند از استقلال خود در تصمیم دفاع کنند چه فرق می کند که دولت بیان کند که ساختار ازادی در دانشگاه ها است .جناب اقای روحانی خواست و میل شماتاثیری بر فضای دانشگاه ندارد بلکه این عمل شماست که فضارا رو به انسداد برده است .قاعدتا انتظار هیچ گونه تحرکی از شما در خصوص دانشگاه ها وجود ندارد و گمان نمی کنیم اختیاری نیز باقی مانده باشد .شما همان روزی که با حضور نمایشی در دانشگاه تهران دانشجویان را نادیده گرفتی این پیام را به گوش همه رساندید که حاضر به شنیدن صدای ما نیستید.

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تبریز نمایندگان شما در وزارت بهداشت را دعوت به مناظره پیرامون قانون در دانشگاه ها می کند.

حال که این همه فشار هدفی جز به تعلیلی کشاندن تشکل های دانشجویی ندارد انجمن اسلامی دانشجویان علوم پزشکی تبریز تا تغییر فضا و بسط قانون در فضای وزارت علوم و بهداشت در اعتراض به سیاست های حاکم بر دانشگاه ها تعلیق فعالیت های دفتر سیاسی شورای مرکزی خود را اعلام و دفتر را تحویل نماینده دولت در دانشگاه خواهد داد.

و السلام علی من اتبع الهدی

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تبریز

آبان97

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :