حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: علم پایه و اساس قدرت ها است، بطوریکه با اتصال علم به فناوری ها و فناوری ها به صنعت گره های اقتصادی کشور باز می شود.
کد خبر: ۶۷۵۵۷۶
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۴ 01 November 2018

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در مراسم گشایش ششمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی تبریز با بیان اینکه از منظر دین اسلام علم و فناوری و تولیدات آن از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: علم پایه و اساس قدرت ها است و علم مدیریت درست انباشت سرمایه ها هم به حساب می آید از این رو در شرایط کنونی با اتصال علم به فناوری ها و فناوری ها به صنعت گره های اقتصادی کشور باز می شود.

امام جمعه تبریز افزود: سالهاست با بی تدبیری منابع نفت و گاز و دیگر منابع معدنی را با خام فروشی به پول تبدیل کردیم اما امروز باید با اعتماد به جوانان علم را به فناوری تبدیل کنیم و با تجاری سازی و فروش محصولات آنها زمینه ساز رونق اقتصاد داخلی باشیم.

وی ادامه داد: علمی که منجر به تجاری سازی شود، مورد تاکید و توصیه مقام معظم رهبری است؛ در این راستا باید به قدرتمندی کشور در عرصه های مختلف امید بست و باید توجه داشت که علم مجرد کافی نیست و باید دانش همراه با فناوری باشد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان اینکه در طول یک قرن گذشته ایران با پول نفت و منابع زیرزمینی ساده و ابتدایی اداره می شد و این منابع از طریق خام فروشی تبدیل به پول شده است، تصریح کرد: با وجود نقدهای دلسوزان برای پرهیز از چنین رویه ای، تاکنون هیچ گاه فرصت اصلاح پیدا نشده است.

نماینده مقام معظم رهبری در استان، انقلاب اسلامی ایران را انقلابی مردمی و بر اساس خواست و اراده مردم بر کشور دانست که برای دست یابی به این شعار واقعی باید از ایده ها و خلاقیت های مردمی برای توسعه کشور بهره برداری کرد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، حضور پررنگ جوانان و نخبگان در عرصه های اداری و تولیدی کشور را ضروری خواند و گفت: تحریم های اخیر علیه کشور فرصتی بسیار مغتنم برای جهش علمی و فناوری کشور است و باید این فرصت به بهترین شکل ممکن استفاده شود.

امام جمعه تبریز نمایشگاه «رینوتکس تبریز ۲۰۱۸» را بهترین مکان و مبداء برای تجاری سازی انواع خلاقیت ها، ابتکارها و ایده های فناورانه عنوان کرد و ادامه داد: صاحبان صنایع و تولید کنندگان باید از این فرصت بهره برداری کنند و حامی واقعی مبتکران جوان باشند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در پایان سخنان خود با تبریک انتخاب رضا رحمانی به عنوان وزیر صمت تاکید کرد: وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت؛ وضعیت کارخانه ها نگران کننده هست که باید برای رونق فضای کسب و کار ، اشتغال جوانان تحصیل کرده و جلوگیری از اخراج کارگران مجموعه های تولید کاری جهادی صورت گیرد./*
امکانات

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :