رئیس‌جمهور ترکیه چند روز پس از آزادی کشیش آمریکایی متهم به جاسوسی و بهبود روابط با واشنگتن، می‌گوید ترامپ به وی قول داده که تحریم‌های احتمالی هالک بانک را مجدداً بررسی کند.
کد خبر: ۶۷۵۸۸۹
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۶ 03 November 2018

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه امروز شنبه 12 آبان از تماس اخیر خود با «دونالد ترامپ» همتای آمریکایی و مذاکره در خصوص یکی از بانک‌های بزرگ کشورش خبر داد.

بانک ترکیه‌ای «هالک بانک» به اتهام دور زدن تحریم‌های ایران، هدف اقدامات خصمانه آمریکایی‌ها است. اواسط اردیبهشت ماه بود که «محمد هاکان آتیلا» از مدیران پیشین هالک بانک به جرم مشارکت در دور زدن تحریم‌های ایران در یک دادگاه نیویورکی محاکمه و به گذراندن 22 ماه در پشت میله‌های زندان محکوم شد.

آنطور که آسوشیتدپرس خبر داده، ترامپ و اردوغان پنج‌شنبه گذشته تماسی تلفنی با هم داشته‌اند که در این مکالمه، بحث روابط پرتنش وزارت خزانه‌داری آمریکا و هالک بانک هم مورد بررسی قرار گرفته است.

آنطور که اردوغان امروز گفته، ترامپ در این مکالمه قول داده که اقدامات احتمالی علیه هالک بانک را مورد بررسی مجدد قرار دهد؛ اردوغان گفته: «رئیس‌جمهور ترامپ گفت که فوراً به وزرای خود در این خصوص دستور می‌دهد.»

تا چند هفته پیش انتظار می‌رفت که در ازای آزادی «اندرو برانسون» کشیش آمریکایی متهم به جاسوسی از زندان‌های ترکیه و بازگشت وی به خانه، محمد هاکان آتیلا هم آزاد شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار