رصد‌خانه «تابناک»، خبر‌هایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند؛ انتقادات تُند و تیز احدیان از جدی‌ترین گزینه شهرداری تهران/واکنش آیت الله مجتهد شبستری به نامه پرحاشیه آیت‌الله یزدی/تعداد گردشگران ایرانی ترکیه نصف شد/۶۰۰ میلیارد تومان برای ۱۳ برنامه در یک ماه! و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۶۷۵۸۹۰
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۷ 03 November 2018
تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

مرگ یک دانش آموز با مسمومیت غذایی در کهگیلویه و بویراحمد

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از فوت یک دانش آموز خوابگاهی با ساندویچ در دهدشت خبر داد./ایسنا

انتقادات تُند و تیز احدیان از جدی‌ترین گزینه شهرداری تهران

محمد سعید احدیان مدیر مسئول روزنامه خراسان در صفحه توییتر خود نوشت: آقای آخوندی با بیش از ۶۰ سال سن و با کارنامه تقریبا هیچ در مسکن و پرسابقه در رفتارهای متکبرانه جدی ترین گزینه شهرداری تهران است. آیا واقعا همه سرمایه مدیریتی اصلاح طلبان همین است؟شورای شهر تهران که بدون نظارت استصوابی تشکیل شده، نماد تمام واقعیت اجرایی اصلاحات هست.

کنایه امیرحسین قاضی‌زاده به دولت

سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی طی توییتی نوشت: از ملت عزیز عراق که مهمترین نقش را در برپایی باشکوه اجتماع جهانی اربعین داشتند و برخلاف دولت ایران با اعتقاد و عاشقانه به زوار اباعبدالله خدمت کردند تشکر میکنم.

واکنش آیت الله مجتهد شبستری به نامه پرحاشیه آیت‌الله یزدی

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به همزمانی حضور آیت‌الله شبیری با حضور تعدادی از اعضای یک «جناح خاص» در منزل یکی از شاگردان خود گفت: این دیدار بدون اطلاع ایشان بوده که این «جناح خاص» با انتشار تصاویر جلسه از آن سوء استفاده کردند.آیت الله محسن مجتهد شبستری در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به نامه آیت الله یزدی به آیت الله شبیری زنجانی اظهار داشت: در این موضوع، از آیت الله شبیری سوء استفاده کردند و برخی از افراد و رسانه‌های مغرض، دستاویزی برای حمله به آیت الله یزدی یافتند.وی با تأکید بر اینکه نامه آیت الله یزدی، نامه‌ای خیرخواهانه بود افزود: ایشان دلسوزانه و با حفظ شأن مرجعیت چنین نامه‌ای نوشت و جسارت و یا اسائه ادبی نشده بود.عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تذکر اینکه برخی نباید از این نامه خیرخواهانه سوء برداشت کنند ابراز داشت: باید از این نامه خیرخواهانه استقبال کنیم و نباید مورد مذمت و عتاب قرار دهیم.وی درباره نیت برخی از افراد در هدف قرار دادن آیت الله یزدی به‌بهانه نامه اخیر گفت: جناح خاصی که آیت الله یزدی را مخالف خود می‌دانند، به‌دنبال تضعیف جامعه مدرسین و ایشان هستند، لذا افرادی که به ایشان اسائه ادب می‌کنند بدانند که هم باید شأن مرجعیت و آیت الله شبیری حفظ شود و هم شأن روحانیت و آیت الله یزدی و هم شأن جامعه مدرسین حوزه علمیه مورد توجه قرار گیرد.

نظر قابل تامل ترکان درباره آخوندی

اکبر ترکان مشاور رییس جمهور درباره عملکرد عباس آخوندی در وزارت راه و شهرسازی گفت: آقای آخوندی یک نظریه پرداز است که نظریات خوبی را مدون و اعلام کردند اما وزیر خوبی نبودند.وی با بیان اینکه آخوندی نظریه پرداز برجسته‌ای است، گفت: نظرات آقای آخوندی در اقتصاد کلان بر مبنای اقتصاد آزاد و رقابت کامل است در حالی که جامعه ما شرایط رقابت کامل ندارد. اگر همه چیز را به بازار بسپاریم و فکر کنیم که دست نامرئی قیمت بازارها را می‌تواند متعادل کند این تفکر و اقدامات مبنی بر آن، موجب از دست رفتن اقشار ضعیف کشور می‌شود.مشاور رییس جمهور ادامه داد: شرایط در کشور ما بر مبنای رقابت کامل نیست و اجرای این دست از نظریات موجب می‌شود که مردم ضعیف و کم درآمد تحت فشار سنگینی قرار بگیرند و آسیب ببینند. نظریات ایشان به عنوان یک نظریه‌پرداز قابل احترام است اما اینکه آیا این نظریات در جامعه ما قابل پیاده سازی است یا خیر به نظر بنده امکان اجرای نظریات آقای آخوندی در ایران وجود ندارد.

دلگرمی بعیدی‌نژاد به کارکنان نادم "ایران اینترنشنال"

سفیر ایران در لندن در توئیتر خود نوشت: وکیل مجربی را برای ارائه مشاوره به کارکنان نادم ایران اینترنشنال در نظر گرفته ایم.«حمید بعیدی نژاد»، در توئیتر خود نوشت: با افشای وابستگی شبکه های فارسی زبان مستقر در انگلیس بویژه ایران اینترنشنال، برخی از کارکنان در تماس با سفارت لندن، از تهدیدات حقوقی توسط این شبکه ها در صورت قطع همکاریها ابراز نگرانی کرده اند. سفارت برای کمک به این افراد، وکیل مجربی را برای ارائه مشاوره حقوقی در نظر گرفته است.

دل پُر خانم رئیس از صدا و سیما

اشرف بروجردی روز شنبه در آیین گرامیداشت روز جهانی میراث دیداری و شنیداری در تالار قلم کتابخانه ملی با اشاره به شعار امسال این روز «داستان ادامه دارد...»، گفت: باید بکوشیم برای آیندگان، گنجینه ای را به ارث بگذاریم که زندگی شان را بهینه کند. زیرا در این میان، برای ثبت همه اقدامات بشری، تلاش هایی صورت می گیرد که باید آنها را به اشتراک گذاشت.وی افزود: انسان ها همه لحظات خود را مدیون مواریث فرهنگی خود هستند و حافظه تاریخی که در اختیارشان قرار می گیرد و پیوستگی میان انسان ها، منظومه ای از تاریخ بشر را ایجاد می کند. بروجردی گفت: رسالت ما برای حفظ مواریث است و سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، پایگاه و پناهگاهِ حفظ آنها است تا در معرض دید و شنید قرار گیرد تا دیگران، با ملاحظه آنها رویکرد جدیدی را عرضه کنند و سهم خود را برای آیندگان به اشتراک بگذارند.وی افزود: مساله مهم دیگر این است که بتوانیم با بهترین اقدامات برای نگهداری آنها، همه را در اختیار مردم قرار دهیم زیرا مهم، عرضه آن است. این سازمان، شاید در این میان، بهترین مامن نگهداری باشد.بروجردی با ابراز گله‌مندی از صداوسیما گفت: این سازمان، کمترین تلاش را برای ارائه و به اشتراک گذاشتن آرشیو خود می کند و امیدواریم آنچه عرضه می کند، مطابق با باورهای مردم و آنچه می اندیشند باشد. زیرا اعتماد عمومی زمانی شکل می گیرد که مردم حس کنند، حرف شان در رسانه ملی شنیده می شود و در آنجا ظرفیتی وجود دارد که لازم است در اختیار عموم قرار گیرد.

تعداد گردشگران ایرانی ترکیه نصف شد

گزارش آماری جدید وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه از نشان می‌دهد، در این ماه تعداد ۱۷۰ هزار و ۶۸۷ گردشگر ایرانی به ترکیه سفر کرده‌اند؛ درحالیکه این رقم در سپتامبر سال گذشته ۳۳۶ هزار و ۵۶۲ گردشگر بود. به این ترتیب حضور گردشگران ایرانی در ترکیه در سپتامبر ۲۰۱۸ و در مقایسه با رقم مربوط به سپتامبر ۲۰۱۷ به نصف رسیده است./اقتصادنیوز

تحریم "سوییفت" ایران اشتباهی استراتژیک از سوی ترامپ است

روزنامه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی با انتقاد از تصمیم دولت ترامپ به قطع کردن ارتباط بانک‌های ایران با شبکه "سوییفت"، این اقدام را یک اشتباه استراتژیک دانست که علاوه بر پیامدهای مخرب بر اقتصاد ایران، عواقبی جدی برای آمریکا نیز خواهد داشت.این روزنامه نوشت: اگر دولت ترامپ اصرار به حذف ایران از شبکه "سوییفت" – شبکه ارتباط بین بانک‌های جهان – داشته باشد ، این امر عواقب جدی برای ایالات متحده خواهد داشت. این کار علاوه بر اینکه نفوذ آمریکا بر معماری مالی بین‌المللی را تضعیف خواهد کرد، قدرت- مالی- ایالات متحده آمریکا را در بین متحدان و دشمنان تضعیف خواهد کرد.

قانون بازنشستگی استثناء پذیر نیست

یوسف نژاد عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: قانون منع به کارگیری بازنشستگان هیچ کس را استثناء نکرده است. بر اساس این قانون تمامی بازنشستگان باید حداکثر تا 26 آبان ماه جاری از سمتشان کناره گیری کنند. اگر سازمان و یا فردی بخواهد از این قانون تمرد کند و پس از مهلت قانونی همچنان بر ماندن پافشاری کند، دستگاههای نظارتی به خصوص دیوان محاسبات موظف است تا با آنها برخورد قانونی داشته باشند.خانه ملت

۶۰۰ میلیارد تومان برای ۱۳ برنامه در یک ماه!

صدا و سیما با ۱۳ برنامه آموزشی و مشاوره برای کنکور و پخش هر روز آنها به مدت پخش میانگین یک ساعت، بخش زیادی از مافیای کنکور را با درآمد ماهیانه چند صد میلیاردی در دست دارد. به طور میانگین ۲۵۲ برنامه در ماه مربوط به برنامه‌های آموزشی و تبلیغاتی کنکوری است. اگر میانگین زمان پخش این برنامه‌ها را هم یک ساعت در نظر بگیریم، ۲۵۲ ساعت در صدا و سیما صرف تبلیغات مربوط به موسسات کنکوری می‌شود./ خبرآنلاین

شکایت 2 دانشجوی دختر از مامور گشت ارشاد رد شد

شعبه نهم بازپرسی دادسرای سازمان قضایی نیروهای مسلح با این استدلال که دلیل کافی وجود ندارد، قرار منع پیگرد صادر کرده است. دادسرای سازمان قضایی نیروهای مسلح، شکایت دو دانشجوی دختر از مأمور زن گشت ارشاد در ارتباط با حادثه پارک طالقانی را که فروردین امسال فیلم آن در فضای مجازی منتشر شد، رد کرد. حمدحسین آقاسی وکیل مدافع دو دانشجوی دختر در ماجرای حادثه پارک طالقانی گفت: شعبه نهم بازپرسی دادسرای سازمان قضایی نیروهای مسلح با این استدلال که دلیل کافی وجود ندارد، قرار منع پیگرد صادر کرده است/ ایرنا

تلفن‌های ظریف درباره تحریم‌های تازۀ آمریکا

دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیشب (جمعه ۱۱ آبان) با فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان، والستروم وزیر امور خارجه سوئد و هانتر ساموئلسون وزیر امور خارجه دانمارک تلفنی گفت‌وگو کرد. در این گفت‌وگوهای تلفنی وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص اقدام آمریکا در اعمال مجدد تحریم های آن کشور و تلاش های اروپا برای مقابله با این اقدامات با مقامات اروپایی رایزنی و تبادل نظر کرد. موگرینی و وزرای خارجه اروپایی با تاکید چندباره بر تعهد خود به برجام و تلاش برای حفظ کانال‌های مالی با ایران و تداوم صادرات نفت و گاز کشورمان، بر اهمیت تعهد وزرای دارایی علاوه بر وزرای خارجه سه کشور اروپایی و سایر اعضا برای اجرایی کردن سازوکار ویژه مالی اروپا تاکید کردند. در گفت‌وگو با وزیر امور خارجه دانمارک همچنین طرفین در خصوص ادعای اخیر پلیس آن کشور مبنی بر انجام عملیات تروریستی در دانمارک گفت‌وگو شد.

احتمال افزایش حدود یک میلیونی حقوق بازنشستگان

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور: در صورتیکه دولت موافقت کند و در لایحه بودجه 98 اعتبار 15 هزار میلیارد تومانی پیش بینی شود حقوق بازنشستگان صندوق بازنشستگی تا حدود یک میلیون تومان افزایش خواهد یافت/ نسیم

مرگ کارگر ساختمانی در حادثه ریزش آوار در نهاوند

یک کارگر ساختمانی صبح امروز به علت ریزش آوار در منطقه روبروی فرمانداری نهاوند (همدان) جان خود را از دست داد. این دومین بار است که ریزش آوار سبب مرگ کارگران در نهاوند می شود. در مرداد ماه سال جاری نیز ۴ کارگر ساختمانی در حادثه ریزش آوار در نهاوند جان خود را از دست دادند./ همدان پیام

فالور های احمدی‌نژاد در توییتر چه کسانی هستند

محمود احمدی نژاد از ژانویه سال 2017 - دی ماه 1395- به شبکه توییتر پیوسته است و در 22 ماه گذشته صفحه توییتری او به بیش از 77 هزار دنبال کننده دست یافته است. احمدی نژاد نیز متقابلا صفحات توییتری 26 نفر از جمله برخی شخصیت های سیاسی و ورزشی مثل "دیه گو مارادونا " فوتبالیست سابق آرژانتین، "نیکولاس مادورو " رییس جمهوری ونزوئلا، "لبرون جیمز" بازیکن لیگ حرفه ای بسکتبال آمریکا و نیز "دیوید دوک" سیاستمدار ضد اسراییلی آمریکارا دنبال می کند./عصر ایران

ضوابط عجیب پوشش در دانشگاه آزاد اعلام شد

آستین کوتاه برای مردان ممنوع، چادر و مانتوی بلند برای زنان اجباری است. براساس این دستورالعمل پوشش بانوان مناسب است چادر با استفاده از مانتوی مناسب، شلوار و مقنعه یا روسری با رنگ متعارف و جوراب و یا پوشش مانتوی زیر زانو- آستین بلند، یا شلوار و مقنعه و با رنگ متعارف و جوراب باشد؛ همچنین مو و اندام زن در حدود حجاب شرعی پوشانده شود. پوشش آقایان نیز باید پیراهن آستین بلند و شلوار ساده و رسمی با رنگ ساده باشد. لازم است اندام مرد نیز در حد متعارف پوشیده باشد یعنی نازک، بدن‌نما و چسبان نباشد. پوشش محیط خوابگاه نیز باید متعارف با اماکن خوابگاهی باشد. پوشیدن لباس راحتی به ویژه بانوان در هر شرایطی در فضای عمومی خوابگاه ممنوع است.

خجسته: آقازاده‌ها در حال غارت بیت المال هستن!
 
امیر خجسته درباره مبارزه با فساد به عنوان یکی از برنامه‌های کلیدی حاکمیت، اظهار داشت: فساد در سرتا سر دنیا وجود دارد و برخورد‌های جدی هم در این زمینه توسط کشور‌های مختلف با آن صورت می‌گیرد. خجسته به وجود برخی آقازاده‌ها در موضوع فساد هم اشاره کرد و گفت: این افراد با فشار‌های سیاسی در حال غارت بیت المال هستند.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار