در آغاز هشتادو سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تبریز، طرح دو فوریتی در ارتباط با خط آهن دوخطه تبریز- میانه در دستور کار شورای شهر قرار گرفت.
کد خبر: ۶۷۶۰۸۱
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۳ 04 November 2018
 
به گزارش تابناکتبریز، شکور اکبرنژاد در آغاز جلسه شورای شهر تبریز اظهار داشت: در روز 13 آبان ماه، روز مبارزه با استکبار جهانی یاد و خاطره شهیدان دانشجو و دانش آموز را گرامی می داریم.

وی با اشاره به آغاز تحریم های آمریکا علیه کشور عزیزمان تاکید کرد: جای تاسف دارد که دولتی مانند دولت فعلی آمریکا در قرن 21 روی کار آمده است که برای هیچ کدام از قوانین و مقررات بین المللی حتی تعهدات قبلی خود نیز احترام قائل نیست.
اکبرنژاد افزود: اطمینان داریم که اگر در داخل کشور خودتحریمی ایجاد نکنیم، از مشکلاتی که دولت آمریکا برای ما ایجاد می کند، به خوبی عبور خواهیم کرد. طرح پیشنهادی سازمان قطار شهری که بر اساس آن بخشی از این راه آهن بصورت زیر زمینی اجرا می شود.
 
بررسی طرح شورای اسلامی شهر درخصوص خط آهن دو خطه میانه - تبریز

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل وترافیک شورای اسلامی کلانشهر تبریز گفت: اگر طرح دو خطه قطار تبریز- میانه در تبریزبه صورت رو زمینی اجرا شود، ضمن تحمیل هزینه های کلان ، منطقه ای شبیه جوادیه تهران را پدید خواهد آورد که مشکلات اجتماع مختص خود را دارد.
محمد اشرف نیا تاکید کرد: طرح پیشنهادی در قیاس با پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی، هزینه ای به مراتب پایینتر دارد.
اشرف نیا افزود: خط پیشنهادی از خاوران وارد تبریز  و در ظلع جنوبی امتداد اتوبان شهید کسایی  ادامه پیدا می کند در تونلی به طول 9 کیلومتر، در ترمینال با قطار  شهری تبریز متصل می گردد و در نهایت  به ایستگاه فعلی راه آهن خواهد رسید. 

وی گفت: شورا باید مانع از  رو زمینی کار شدن این پروژه شده و جلوی هزینه های گزاف و اثارت مضر اجرای این پروژه را بگیرد.

در ادامه دو فوریت این طرح با اکثریت آرا به تصویب رسید.
جلسه شورای شهر تبریز به دلیل حضور اعضای شورا در راهپیمایی 13 آبان زودتر از موعد به اتمام رسید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :