نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: پاسداشت یاد و خاطره شهدا حرکتی فرهنگی است.
کد خبر: ۶۷۷۴۲۴
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۹ 07 November 2018

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: پاسداشت یاد و خاطره شهدا حرکتی فرهنگی است که آموزه های شهدای کربلای ایران را نسل به نسل منتقل میکند و این خط سرخ، آرمان ملت پایدار و مقاوم ایران در مسیر انقلاب و در برابر سیاست های سلطه جویانه استکبار است.

به گزارش تابناک تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در دیدار اعضای ستاد یادواره شهدای ارسباران با بیان اینکه برگزاری و تکرار مراسم های پاسداشت یادوخاطره شهدا فرهنگ ایثار و شهادت را نسل به نسل منتقل میکند، گفت: این حرکت فرهنگی که در منطقه ارسباران با هماهنگی و همدلی ملت شهید پرور و مسئولان ۵ شهرستان شمالی استان آغاز شده و تدوام دارد الگویی برای دیگر مناطق کشور و منطقه آذربایجان است که آموزه های شهدای کربلای ایران را نسل به نسل منتقل میکند.

امام جمعه تبریز افزود: پاسداری از خون شهدا آرمان ملت پایدار و مقاوم ایران درمسیر انقلاب است و در برابر سیاست های سلطه جویانه استکبار هم با حرکت در مسیرخط سرخ شهادت پیروز میدان خواهیم بود.

وی با تکریم از روحیه وحدت و همدلی در منطقه ارسباران برای گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گلگون کفن گفت: به اعتقاد ما شیعیان رمز ماندگاری عاشورا به خاطر تکرار آموزه های آن در طول سال است و این پاسداشت ها قیام مکتب سرخ امام حسین(ع) را در سطح دنیا مطرح کرده و در بین ادیان مختلف نیز فراگیر شده است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم ادامه داد: تکرار مراسم های گرامیداشت شهدای ایران هم نظام اجتماعی ما را در مسیر فرهنگ ارزشمند ایثار و شهادت قرار میدهد و این فرهنگ در بین نسل جدید کشور فراگیر میشود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به حضور با شکوه مردم ایران و آذربایجان در راهپیمایی ۱۳ آبان گفت: آفرین بر ملت آگاه و همیشه در صحنه انقلاب که در این مقطع حساس که دشمن اراده کرده نور اسلام را خاموش کند به تاسی همان خون های پاک شهیدان، عزت و اقتدار آفریدند و با صلابت حضورشان دشمن را مجبور به عقب نشینی کردند.

امام جمعه تبریز افزود: مقاومت و پایداری ملت ایران، خون شهیدان و فداکاری نیروح های مسلح در به رخ کشیدن توان موشکی کشور دشمن را از مواضع ضد ایرانی خود در تحریم های ظالمانه و جنگ اقتصادی همراه با عملیات روانی به عقب رانده است و هیچ کشوری حاضر به همراهی با آمریکا در این توطئه ها نیست.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با تاکید بر رونق بخشی به موضوعات فرهنگی غنا بخشی به یادواره های شهدا خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری در حوزه های فرهنگی از جمله گرامیداشت یاد و خاطره شهدا موجب دوام و قوام نظام اسلامی است.

در این دیدار حجت السلام حاجی زاده امام جمعه شهرستان اهر با ارائه گزارشی از اقدامات انجام یافته برای برگزاری یادواره شهدای ارسباران گفت: این یادواره امسال در پنجمین روز از دی ماه به میزبانی شهرستان اهر برای پاسداشت خون ۱۲۰۰ شهید منطقه ارسباران برگزار خواهد شد.

وی افزود: در طول دوره های گذشته چندین جلد کتاب با موضوعات زندگی نامه و وصیت نامه شهدای منطقه یا به چاپ رسیده و یا اینکه در دست چاپ است./*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :