رئیس استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه از افزایش هشت سانتیمتری سطح تراز دریاچه ارومیه امروز شنبه، در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۶۷۸۴۰۲
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۷ 11 November 2018

فرهاد سرخوش با بیان اینکه امروز شنبه سطح تراز دریاچه ارومیه ۱۲۷۰.۲۷ سانتیمتر است افزود: این میزان در مقایسه با مدت زمان مشابه پارسال که ۱۲۷۰.۱۹ سانتیمتر بود هشت سانتیمتر افزایش نشان می دهد.

وی ادامه داد: وسعت دریاچه ارومیه نیز در این مدت با بیش از ۲۰۰ کیلومتر افزایش از هزار و ۵۹۴کیلومتر به بیش از هزار و ۷۲۲ کیلومتر رسیده است.

سرخوش حجم آب موجود دریاچه ارومیه ۱.۰۵ میلیارد مترمکعب عنوان کرد و اظهارداشت: این میزان در مدت زمان مشابه پارسال که ۰.۹۲ میلیارد مترمکعب افزایش قابل توجهی نشان می دهد.

وی افزایش میزان بارشهای اخیر و میزان ورودی از رودخانه های گدار و باراندوز را از عوامل اصلی افزایش سطح تراز دریاچه ارومیه عنوان کرد و افزود: طرح های ستاد احیا به دلیل عدم تخصیص اعتبارات مورد نیاز به کندی در حال اجراست و شرایط دریاچه تنها در پی بارش ها کمی بهبود یافته است.

رئیس استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه  به مهر خبر داد؛ با تاکید بر اینکه طرح های انتقال آب به دریاچه ارومیه هنوز به بهره برداری نرسیده است، اضافه کرد: سال آینده چندین طرح انتقال آب به دریاچه به بهره برداری می رسد که نقش بسزایی در احیای نگین آبی آذربایجان خواهد داشت.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار