به همت انجمن های علمی دانشگاه بناب همکاری های مشترک دانشگاه بناب و نمایندگان شرکت بکهوف آلمان کلید خورد
کد خبر: ۶۷۸۴۵۲
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰ 11 November 2018

به گزارش خبرنگار تابناک تبریز از بناب، سمینار یکروزه IOT و معرفی آخرین دستاوردهای بکهوف در اتوماسیون صنعتی با همکاری شرکت نیکمهر و شرکت رادین صنعت پارلا برای ۱5۰نفر از اساتید، دانشجویان و مدعوین از صنایع مختلف دانشگاه بناب برگزار شد.

محمدرضا زاهدی دبیر انجمن علمی مهندسی برق دانشگاه بناب درگفتگو با خبرگزاری تابناک اظهار داشت : هدف از برگزاری سمینار تخصصی نمایندگی شرکت بکهوف آلمان و دیدار با رئیس و معاونین و مدیران گروه برق دانشگاه بناب بر این بود تا دو طرف ضمن بررسی آخرین دستاوردهای اتوماسیون صنعتی، در خصوص فعالیت های آموزشی و پژوهشی فی مابین جهت همکاری های دوجانبه به بحث و تبادل نظر بپردازند.

وی محورهای سمینار تخصصی را معرفی آخرین دستاوردهاو تکنولوژی شرکت بکهوف دانست و افزود: تاریخچه و معرفی شرکت Beckhoff آلمان، معرفی اجمالی IPCکامپیوترهای صنعتی، معرفی اجمالی پروتکل Ether CATو معرفی فناوریهای XTS و XFC از اهم موضوعات مطروحه در سمینار بود.
زاهدی با اشاره به دانشگاه های کارآفرین افزود: انجمن های علمی در جهت تبدیل دانشگاه ها به دانشگاه کارآفرین نقش ویژه ای دارند و می توانند به عنوان نیروی محرکه دانشگاه ها در کسب مهارت و تبدیل آن به فناوری و نوآوری موثر باشند.

زاهدی با اشاره به تعامل خوب انجمن های علمی دانشگاه بناب با صنایع افزود: برگزاری دوره های آموزشی مشترک با نمایندگان بکهوف آلمان، برگزاری آموزش های هدفمند کوتاه مدت ( کپسولی ) برای دانشجویان دانشگاه بناب، طراحی و ساخت دموهای آموزشی اتوماسیون صنعتی و PLC با بهره گیری از آخرین تکنولوژی روز دنیا و آموزش و تامین نیروی متخصص و فنی در راستای اجرای پروژههای مشترک از برنامه های توسعه روابط دانشگاه بناب و صنایع می باشد.

دبیر انجمن های علمی برق دانشگاه بناب تاکید کرد: طرح توانمند کردن دانشجویان دانشگاه بناب از مهرماه سال جاری در انجمن های علمی دانشگاه بناب آغاز شده است و هدف از این طرح ارایه آموزش های لازم جهت کسب توانایی های محیط کسب و کار، افزایش خلاقیت و بروز استعدادهای دانشجویان و آشنایی با نرم افزار های لازم در محیط کار و حضور دانشجویان در مسابقات مختلف کشوری است که برگزاری سمینارهای تخصصی مشترک با صنایع بزرگ بخشی از طرح توانمندسازی دانشجویان در انجمن های علمی این دانشگاه است.

عبدالهی نیز از مدیران شرکت رادین صنعت پارلا نیز ضمن تشکر از هماهنگی جهت این نشست و معرفی دستاوردها و خدمات شرکت افزود : اتوماسیون صنعتی درسال های اخیر در ایران و جهان رشد چشم گیری داشته و استفاده از تجهیزات کنترلی و ابزار دقیق به شدت در حال افزایش است.

عبدالهی افزود: شرکتهایی که در بخش اتوماسیون صنعتی تولیداتی دارند در این بازار رقابتی در تلاشند خود را بروز نمایند و شرکت بکهوف آلمان در این رقابت جزء شرکتهای اول این حوزه می باشد، و در نظر داریم تمام فعالیت های آموزشی بر مبنای استاندارد های آموزشی به روز انجام شود.

وی با اشاره به توانمندیهای بالقوه انجمن های علمی دانشگاه بناب افزود: در آینده همکاری های آموزشی در جهت توانمند کردن دانشجویان دانشگاه بناب در محیط کسب و کار خواهیم داشت و انجمن های علمی این دانشگاه نقش جدی در جهت توسعه این همکاری ها دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :