سرمربی تراکتور سازی به خبرورزشی گفت: در بازی با ذوب آهن به بچه‌ها گفتم فوتبال بازی کنید، باختید هم اشکالی ندارد.
کد خبر: ۶۷۸۵۴۸
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۹ 11 November 2018
در روزی که بیش از ۷۰ هزار طرفدار تراکتورسازی خود را به یادگار امام (ره) رسانده بودند تا شاهد برد تیم محبوب‌شان باشند، تراکتورسازی با دو نمایش متفاوت در نیمه‌های اول و دوم در نهایت یکی از برد‌های پرگل هفته را مقابل ذوب‌آهن سختکوش به ثبت رساند تا همچنان سایه به سایه صدرنشینان جدول به راه خود ادامه بدهد. کهکشانی‌های تبریزی با حضور محمد تقوی روز‌های بحرانی دوران توشاک را فراموش کردند تا هفته به هفته بهتر و روان‌تر به مصاف رقبای خود بروند. بعد از برد مقابل ذوب‌آهن که چهارمین برد تراکتوری‌ها با سرمربی جدیدشان بود با تقوی گفت‌وگویی انجام دادیم. ستاره سابق استقلال و تیم ملی که این روز‌ها با دانش و انگیزه‌های خود چهره متفاوتی به تراکتور بخشیده با وجود سفر به انگلیس خیلی کوتاه با ما گپ زد، اما وعده داد به زودی مصاحبه‌ای مفصل با خبرورزشی خواهد داشت.
 
* چهارمین برد روی نیمکت تراکتورسازی را تجربه کردید.
خدا را شکر شرمنده آن همه طرفدار پرشور و خونگرم نشدیم. یکی از سخت‌ترین روز‌های عمر فوتبالی‌ام بود، چون فشار خیلی زیادی را تحمل کردم، اما خوشحالم این روز دشوار پایانی خوش داشت.
* این‌گونه برداشت می‌شد شما با آن همه طرفدار برای برد ذوب‌آهن به مشکل نخورید.
اتفاقاً برعکس بود، چون به جای ذوب‌آهن در نیمه اول ما اسیر جو وحشتناک ورزشگاه شده بودیم (با خنده). نمی‌دانم چگونه باید آن لحظات را توصیف کنم، اما واقعاً بچه‌های تیم به قول معروف جوگیر شده بودند و یکی، دو پاس هم نمی‌توانستند به هم بدهند.
* پس قبول دارید حق تراکتورسازی در نیمه اول شکست بود؟
بله قبول دارم و حتی می‌توانم بگویم خوش‌شانس بودیم اختلاف‌مان بیشتر از یک گل نشد.
* دلیل این بازی ضعیف واقعاً جو استادیوم بود؟
برای خود ما هم جای تعجب داشت چرا بچه‌ها تمرکز لازم را ندارند. از نظر تاکتیکی و تمرینی ما بهترین برنامه را مد نظر قرار داده بودیم، اما در عمل صفر! وقتی رفتیم رختکن اولین جمله که به بچه‌ها گفتم این بود که ترس را از خودتان دور کنید و با آرامش بروید داخل زمین فقط فوتبال بازی کنید باختید هم فدای سرتان، چون من همه چیز را به گردن می‌گیرم.
* نیمه اول صدای اعتراض برخی تماشاگران هم بلند شده بود.
حق طبیعی آن‌ها بود که اعتراض‌شان را نشان بدهند. به هر حال مالک اصلی تراکتورسازی همین طرفداران خونگرم هستند که در سرما و گرما حامی ما و یار دوازدهم قلمداد می‌شوند، اما خب فوتبال ۴۵ دقیقه نیست و ۹۰ دقیقه طول می‌کشد. برخی وقت‌ها دقیقه اول گل می‌زنی یا گل می‌خوری، اما تا دقیقه ۹۰ هزار و یک اتفاق رخ می‌دهد درست مثل بازی با ذوب‌آهن.
* تعویض طلایی شما جریان بازی را برگرداند؟
نیاز بود تغییراتی ایجاد کنیم به همین خاطر لی اروین وارد زمین شد. مهاجمی که در بدو ورود به اردوی تراکتورسازی شرایط برای وفق پیدا کردن برای او فراهم نشد از همین رو نیاز بود پله پله از او بهره ببریم، چون شک نداشتم توانایی‌های زیادی برای ارائه به فوتبال ایران و تراکتورسازی دارد. خدا را شکر ورود مهاجم اسکاتلندی با تفکرات تاکتیکی مد نظر ما همخوانی داشت و خنده را به لب طرفداران برگرداند.
* تصور چنین نمایش و عملکردی از اروین را داشتید؟
نه تا این اندازه (با خنده). فوتبالیست حرفه‌ای از هر لحظه و ثانیه اش برای رسیدن به اهداف خود نهایت بهره را می‌برد و اروین هم از تک‌تک موقعیت‌های خود برای هت‌تریک نهایت بهره را برد.
* حالا همه از تراکتورسازی انتظار دارند همان نمایشی را ارائه بدهد که در نیمه دوم ذوب‌آهن شاهدش بودیم.
این آرزوی بزرگ خود من و سایر همکارانم روی نیمکت مربیگری تراکتورسازی هم هست. من بار‌ها گفتم اگر بردی باشد برای بازیکنان است و اگر باختی هم باشد برای من مربی و کادرم خواهد بود. الان هم خوشحالم تیم از شخصیت مناسبی برخوردار شده، شخصیتی که بازیکنان بزرگ حاضر در تیم نقشی کلیدی در رقم خوردن آن داشتند.
* بسیاری با عملکردی که تیم در زمان شما به ثبت رسانده از تراکتورسازی به عنوان یکی از مدعیان قهرمانی نام می‌برند، چون تیم شما فوتبالی تاکتیکی و هدفمند بازی می‌کند.‌
ای بابا ما که تاکتیکی نداریم و اصلاً تمرینات مناسبی نداریم که حالا این‌قدر از ما تعریف می‌کنید (با خنده). یک روز می‌بریم می‌شویم مدعی و یک روز می‌بازیم می‌شویم مربیان بی‌سواد و کم‌تجربه! دوست ندارم زیاد وارد این مباحث شوم، اما لپ مطلب این است تراکتورسازی برای تبدیل شدن به تیمی مدعی قهرمانی نیاز به آچارکشی دارد که به موقع این آچارکشی انجام خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :