بیگی در گفتگو با تابناک تبریز:
اگر دولت مثل گذشته که فکر میکرد برجام سبب گشایش مشکلات است ،الان نیز fatfرا سبب رونق اقتصادی بداند، کاری از پیش نخواهد برد.احساس میشود متاسفانه دولت برنامه ای روشن برای آینده ندارد.
کد خبر: ۶۷۹۳۴۹
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۱ 13 November 2018

به گزارش تابناک تبریز؛ احمد علیرضا بیگی در گفتگو با تابناک تبریز با اشاره به رای اعتماد مجلس به 4 وزیر پیشنهادی دولت گفت:با توجه به اینکه نمایندگان مجلس از رئیس جمهور خواسته بودند تا ضرورتا در تیم اقتصادی خود تغییر قابل توجهی ایجاد کند و برخی از وزرا را از کابینه دولت خارج کند؛ خلاصه بعد از مدت ها مقاومت ،این خواسته به تحقق پیوست و این کار انجام شد .

ولی خواست اصلی این است که:دولت باید راهبرد های خود را تغییر دهد  و تلاش خود رابکند تا با تکیه بر توان داخلی مشکلات را حل کنیم و زیرساخت های ملی را توسعه دهیم و این خواسته با جابه جایی و تغییر بعضی افراد،اتفاق نمی افتد ،تاثیر دارد ولی نه آنقدر تاثیری مهم و ضروری تا راهبر تغییر کند. .


بیگی با اشاره به راهبرد نگاه دولت به غرب گفت: تا زمانی که نگرش دولت بر اعتماد سازی و جلب توجه غرب ،باشد ما به جایی نمیرسیم.آنها با بهانه جویی های مختلف،به هیچ عنوان در صدد اعتماد به کشور ما نیستند.


وی ادامه داد:تا الان انواع اقسام سناریو ها مثل سناریو دانمارک و نروژ اجرا شده است که هدف این سناریو ها تلف کردن زمان است .همان بلایی که بر سر برجام امد بر سر fatfنیز می اید. از دست دادن و نابودی فرصت ،نا امیدی مردم و ضرر و خسارتی که بر زیرساخت ها وارد می شود اساس وحدت ملی را مورد تاثیر قرار داده و جامعه را آسیب پذیر میکند.

نماینده مردم تبریز؛ آذرشهر و اسکو در مورد گزینه های احتمالی استانداری آذربایجان شرقی گفت: فعلا که در جلسات رسمی نام آقای چیت چیان گفته میشود .از طرفی نام معاون علوم عمرانی البرز را نیز شنیده ام .


وی ادامه داد:معتقد هستم که باید به چهره های جوان و فعال اعتماد کنیم و جوانانی که شور و حرارت و جنب و جوش بیشتری را دارا باشند و بتوانند مسئولیت هارا به بهتربن نحو انجام دهند مخصوصا که کار در استانداری جنب و جوش فراوانی را طلب میکند .
شهرداری و استانداری نیاز به افرادی دارد که از تعامل اجتماعی بالایی برخوردار هستند.وگرنه نه شیوه های بروکراتیک برای اداره کردن استانداری و اینکه هر چیزی را به پول ربط بدهیم که اگر پول نباشد کار انجام نمیگیرد ،درست نیست.
افرادی هستند که میتوانند سرمایه اجتماعی را نقد کرده و به ثروت تبدیل کنند. این افراد موفق هستند.


بیگی در مورد وضع اقتصادی پس از تحریم های اخیر گفت: سناریویی ایجاد شده که تحریم هارا بزرگ و سهمناک نشان بدهند و انگونه که، قرار است حادثه ای بزرگ رخ دهد تا ملت ایران را از ترس درد مرگ،وادار به خودکشی کنند .


دولت در موود fatfپافشاری زیادی میکند و اشتغال و اسایش مردم و رونق اقتصادی را گروگان گرفته و میگوید اگر تصویب شود صاحب رونق اقتصادی خواهیم شد .تحریم ها برای ما جدید نیستند ،در گذشته تحریم های بسیاری را تجربه کرده ایم از جمله اینکه تحریم های سازمان ملل،شورای امنیت ،اتحادی اروپا و امریکا در سال های 91و 92را نیز تجربه کرده ایم .هم اکنون تحریم ،فقط تحریم های امریکاست و بخش عمده ای از تحریم ها را نداریم.


بیگی تصریح کرد:برگ برنده هم اکنون در اختیار ماست و ضرورتا دولت اگر بتوانداز این برگ برنده به بهترین نحو استفاده کند اسباب تهییج عمومی و نشاط اجتماعی را فراهم میکند ،از این تنگناها عبور کرده و تولید تقویت میشود.باید شرایط را هموار کند تا تولید منفعت ایجاد کند .


با این افزایش قیمت دلار ما باید در کنار تمامی محدودیت ها از فرصت توسعه صادرات استفاده کنیم تا اقتصادمان شکوفا شود و اسباب اشتغال در بخش کشاورزی و بخش های مهم دیگر باشد.


اگر دولت مثل گذشته که فکر میکرد برجام سبب گشایش مشکلات است ،الان نیز fatfرا سبب رونق اقتصادی بداند، کاری از پیش نخواهد برد.احساس میشود متاسفانه دولت برنامه ای روشن برای آینده ندارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :