در سایه ایجاد بسترهای لازم و تلاش های صورت گرفته از سوی نهادهای شهری، کلان شهر تبریز از نظر کاهش میزان سوانح منجر به فوت در کشور حائز رتبه نخست کشوری شد.
کد خبر: ۶۷۹۷۷۱
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۴ 14 November 2018

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز اعلام کرد: بر اساس آمار به دست آمده طی شش ماهه نخست امسال، تصادفات منجر به فوت درون شهری در تبریز ۴۶ درصد کاهش یافته است.

مهدی یوسفی اظهار داشت: این کاهش در سایه تلاش های صورت گرفته توسط واحدهای مختلف شهرداری کلانشهر تبریز و همکاری بین بخشی با پلیس راهور به دست آمده است.

وی در عین حال فرهنگ سازی، تکمیل علائم ترافیکی و استفاده از نرده کشی را ایمن سازی و به دست آمدن این توفیق دخیل دانست.

یوسفی با بیان اینکه گسترش موانع و حصارهای آهنی برازنده کلان شهر تبریز نیست: گفت: برای کاهش میزان سوانح و حوادث درون شهری نیازمند همکاری شهروندان در رعایت قوانین ترافیکی هستیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز در بخش دیگری از سخنان خود توسعه شبکه دوربین های هوشمند ترافیکی را یکی دیگر از راهکارهای کنترل رانندگی درسطح شهر خواند و گفت: اغلب سوانح رانندگی به دلیل سرعت بالای رانندگان و عدم رعایت عبور و مرور از سوی عابران پیاده است.

یوسفی با اشاره به اینکه در تصمیمات ترافیکی همواره جان شهروندان در اولویت قرار دارد افزود: ایجاد حرایم ایمنی، اصلاح هندسی، تقاطع های هوشمند، نصب تجهیزات ترافیکی و حتی طرح های ترافیکی تبریز با هدف رعایت حال شهروندان و آرامش جانی و روانی آنها انجام می شود.

وی با تاکید بر اینکه برای کاهش میزان تصادفات درون شهری نیازمند ارتقای فرهنگی و همکاری شهروندان هستیم خاطرنشان کرد: اگر برخی اقدامات پیشگیرانه نباشد، شاهد سونامی تصادفات درون شهری در تبریز خواهیم بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :