بررسی مشکلات حمل و نقل شهری در جلسه امروز شورای شهر تبریز
به گزارش تابناک تبریز، جلسه شورای شهر تبریز طبق روال هر هفته ۲۷ آبان در محل عمارت ساعت برگزار شد. با گزارش تابناک تبریز از جلسه امروز شورای شهر تبریز همراه باشید.
کد خبر: ۶۸۱۳۰۰
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۰ 18 November 2018

 به گزارش تابناک تبریز، جلسه شورای شهر تبریز طبق روال هر هفته ۲۷ آبان در محل عمارت ساعت برگزار شد. با گزارش تابناک تبریز از جلسه امروز شورای شهر تبریز همراه باشید.

جلالی مدیر عامل شرکت اتوبوس رانی تبریز و حومه مهمان امروز شورای شهر بود؛ وی در این جلسه مطرح کرد:

جلسه شورای شهر تبریز در حالی برگزار شد که فرخ جلالی، مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی شهرداری تبریز گزارشی از عملکرد این شرکت را در دوران مدیریت خود ارائه کرد.

در این جلسه غلامحسین مسعودی ریحان، عضو شورای شهر تبریز با اشاره به عملکرد این شرکت اظهار کرد: رسیدگی به امورات بیش از یک هزار راننده اتوبوس کار سخت و عظیمی است که مدیرعامل این شرکت توانسته عملکرد مطلوبی از خود به نمایش بگذارد.

در ادامه، فرج قلیزاده دیگر عضو شورای شهر تبریز از اقدامات ارزنده این شرکت قدردانی کرد و گفت: اقدامات اجرایی این شرکت اقدامات پسندیده ای است.

وی همچنین از قراردادن باکس مطالعه در ۱۵ دستگاه اتوبوسرانی در کلانشهر تبریز قدردانی کرد.

در ادامه، عبدالله تقی زاده، عضو شورای شهر تبریز با بیان اینکه مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی یکی از مدیران پاکدست شهرداری تبریز اظهار کرد: در دوران مدیریت فرخ جلالی، مسائل و مشکلات شرکت اتوبوسرانی شهرداری تبریز به صورت ریشه ای حل شده است.

وی افزود: کاهش هزینه ها و سیاست های اتخاذی این مدیرعامل از جمله شاخصه های موفقیت شرکت اتوبوسرانی شهرداری تبریز است که در این خصوص از اقدامات این شرکت قدردانی می کنم.

تقی زاده همچنین در ادامه خواستار یک رنگ شدن تمامی اتوبوس های شرکت واحد در کلانشهر تبریز شد.

علی آجودان زاده دیگر عضو شورای شهر تبریز در این جلسه بر لزوم حمایت دولت از حوزه حمل و نقل درون شهری تاکید کرد و گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای شهر تبریز در راستای پرداخت ارزش افزوده و نوسازی حمل و نقل عمومی کلانشهر تبریز پیگیری های لازم را صورت دهند.

بابایی اقدم در این زمینه گفت :متاسفانه در امار و ارقام موجود مشکلاتی وجود دارد .در ارائه ان توجه کنیم !
دم دستی ترین شغل در شهر ،رانندگی تاکسی است .
مظلوم ترین کار که امروز انجام میشود تاکسی رانی است تاکسی های اینترنتی کار تاکسی های شهری را فلج کرده است .
چرا نتوانسته ایم نظارت و کنترلی بر تاکسی های اینترنتی داشته باشیم !؟
متاسفانه رویه غلطی در شورای دور قبل وجود داشت، بعضی از همکاران به بهانی خودشیرینی برای مدیران ،رابطه خود با همکاران را نادیده گرفتند .فراموش نکنیم که ما نماینده مردم هستیم .
بخش خصوصیِ همکارِ شرکت واحد به دلیل ارتباطی که با برخی نفرات در داخل شرکت واحد دارد، عملا در محاکم به نحوی ظاهر می شود که عملا منافع شهرداری را به خطر می اندازند. انتظار داریم نفراتی که در درون شرکت به این افراد خط می دهند ، مشخص شوند!
حضور دکتر رحمانی در راس وزارت صنعت، پتانسیل بزرگی است که می توانیم از آن برای حل مشکلات مربوط به خرید اتوبوس استفاده کنیم.

محرم محرم زاده نیز در ادامه گفت : در سال گذشته تصمیمی گرفتیم که سازمان تاکسیرانی از روش های نوینی از جمله طراحی اپلیکیشین استفاده کند . اما این تصمیمات پیگیری نشد.
سازمان تاکسی رانی هویت خود را از دست داده است به نظر من این سازمان را باید منحل کنیم تا کلیه وظایف این سازمان به عهده خود راننده ها باشد .
بحث دیگر این است که به هیئت رئیسه تذکر میدهم که میهمانان را طوری دعوت کند که زمان مورد نیاز برای نطق های میان دستور و طرح مشکلات مردم تلف نشود .

فرج قلیزاده پیشنهاد داد:ایجاد قفسه کتاب در اتوبوس ها بر اساس مصوبه شورای شهر می بایست ایجاد می شد.
در باره آلایندگی اتوبوس هایی که در دست بهره برداری است نیاز است که توضیح داده شود.
تا زمانی که مشکل اساسی سیستم را حل نکرده ایم، حتی تلاش های فراوان هم راه به جایی نخواهد برد. لذا اعتقاد دارم شهرداری باید مستقیما از تصدی گری در حوزه حمل و نقل کنار برود.

ایرج شهین باهر شهردار تبریز؛ در پاسخ به اظهارات یکی از اعضای شورای شهر راجع به ضرورت حمایت از تاکسی‌رانان تبریز عنوان کرد: حمایت از این قشر زحمتکش را وظیفه اصلی خود می دانیم و در صورت نظر مساعد اعضای محترم شورا، در بودجه سال ۹۸ نیز می توانیم اعتباراتی را به این حوزه اختصاص دهیم.

وی در ادامه سخنان خود با مقایسه استفاده کنندگان از تاکسی و اتوبوس ابراز کرد: معمولا اقشار ضعیف از اتوبوس برای جابجایی خود استفاده می کنند و بر این اساس تلاش می کنیم که به این بخش توجه بیشتری نسبت به سایر بخش‌ها داشته باشیم و امیدواریم اعضای شورای شهر نیز بیش از پیش، شهرداری کلانشهر تبریز را در تحقق اهداف و برنامه‌های خود همراهی کند.

شهردار در ادامه سخنان خود با انتقاد شدید از افزایش فعالیت تاکسی‌های غیرمجاز اینترنتی در تبریز اظهار کرد: فعالیت تاکسی‌های اینترنتی غیرمجاز در تبریز، درب فعالیت و اشتغال رانندگان تاکسی را تخته کرده است. 

 

شهین‌باهر در همین راستا ادامه داد: متاسفانه تعداد بسیار زیادی از رانندگان شهرستان های همجوار، هر روز به تبریز می آیند و پس از مسافرکشی غیرمجاز به شهرستان های خود بازمی گردند.

شهردار کلانشهر تبریز با بیان اینکه باید دستگاه های مسئول در این زمینه پاسخگو باشند تصریح کرد: اقدامات لازم برای راه اندازی تاکسی آنلاین توسط شهرداری کلانشهر تبریز آغاز شده است.

 شهین باهر با تاکید بر اینکه شهرداری در قبال عملکرد رانندگانی که مورد تایید این مجموعه باشند به شهروندان پاسخگو است ادامه داد: بنده از شهروندان عزیز درخواست می کنم که برای حفظ امنیت و آرامش خود و خانواده هایشان از تاکسی‌های مجوزدار استفاده کنند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار