محمد جواد ابطحی نماینده خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر استیضاح 2 وزیر خارجه و آموزش و پرورش در مجلس مطرح است، گفت: محمد جواد ظریف وزیر خارجه در سخنانی تعجب برانگیز ادعا کرد که برخی نهادها در کشور هزاران میلیارد پولشویی می کنند.

وی با بیان اینکه وزیر خارجه باید بگوید که اگر در خصوص پولشویی اطلاعاتی دارد چرا تا کنون در اختیار دستگاه قضائی نداده، افزود: آقای ظریف باید این ادعای خود را اثبات کند و افراد و نهادهایی که پولشویی می کنند را به صراحت اعلام کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تاکید کرد: اگر آقای ظریف نتواند ادعای خود را اثبات کند، قطعا از سوی مجلس استیضاح خواهد شد.

ابطحی با بیان اینکه ظریف در سالهای گذشته عملکرد نامطلوبی داشته، اضافه کرد: برخی از موضع گیریهای وی به ضرر نظام و منافع ملی بود و ما هزینه زیادی برای این موضوع گیری ها پرداخت کردیم.

نماینده خمینی شهر در مجلس گفت: بعد از اظهارات ظریف در خصوص پولشویی برخی از نمایندگان با هم همفکری داشتند و مقرر کردند تا پاسخ هایش را درباره ادعای مطرح شده بشنوند و اگر وی جواب قانع کننده ای برای اثبات ادعاها نداشت، قطعا باید استیضاح شود.

ابطحی افزود: ظاهرا وی این هفته در جمع نمایندگان در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس حاضر می شود و توضیحات خود را ارائه می کند و نمایندگان بعد از آن درباره استیضاح اش تصمیم می گیرند.

وی با اشاره به تصمیم برخی از نمایندگان برای استیضاح محمد بطحائی وزیرآموزش و پرورش گفت: طرح استیضاح این وزیر تهیه شده و به امضای 20 نماینده هم رسیده است.

وی نحوه اداره وزارتخانه، عزل و نصب ها، برآورده نشدن انتظارات دانش آموزان، خانواده ها و نمایندگان از سوی وزیر را ازجمله محورهای استیضاح این وزیردانست.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه بطحائی یک مرتبه با استفاده از فرصت اول مهر از طرح استیضاح رهایی جست، گفت: نمایندگان معتقدند که قسمتهای مختلف آموزش و پرورش رها شده است و وزیر نمی تواند جوابگوی نیازها باشد.

ابطحی با بیان اینکه هنوز خود این طر را امضاء نکرده، افزود: اگر مطمئن شوم که برخی نمایندگان با امتیاز گیری امضاهای خود را پس نمی گیرند و در تصمیم خود جدی هستند، این طرح را امضاء خواهم کرد.