عضو شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان می‌گوید لاریجانی به واسطه عکس انداختن با اصلاح‌طلبان، اصلاح‌طلب نمی‌شود.
کد خبر: ۶۸۱۶۳۵
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۲ 19 November 2018

مصطفی سلیمی از مدیران شهرداری تهران در گفت‌وگو با روزنامه آفتاب‌یزد و درباره حمایت محتمل اصلاح‌طلبان از نامزدی لاریجانی در انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: آقای لاریجانی سال‌هاست که به دنبال رئیس‌جمهور شدن است. در دوره‌هایی کاندیدا شد و در دوره‌هایی دیگر ارزیابی‌هایی را انجام می‌داد. در دوره هشت ساله دولت اصلاحات لاریجانی صد درصد مخالف اصلاح‌طلبان بود که این مخالفت را در صدا و سیمای وقت بازتاب می‌داد، اما به هر حال انسان‌ها تغییر می‌کنند. برخی تغییرات گاهی مثبت است گاهی منفی و اخیرا نیز تمایل او به همکاری با اصلاح‌طلبان است که ممکن است به هرحال اطلاعات او درباره اصلاح‌طلبان بیشتر شده باشد.


وی می‌افزاید:  من حتی اطلاع دارم که رای دوم وی در قم ناشی از حمایت تلویحی و تصریحی نیروهای اصلاح‌طلب از او بود و اگر اصلاح‌طلبان از او حمایت نمی‌کردند شاید که او اصلا رای هم نمی‌آورد، اما نیروهای اصلاح‌طلب در قم او را کمک کردند که رای بیاورد. به هر حال همه این مسائل نسبی است. گذشته آقای لاریجانی در صدا و سیما روشن است و می‌دانیم که او با اصلاح‌طلبان در قالب فیلم‌ها و سریال‌ها و مستندها چه کرده، اما رشد و تغییر افراد را هم قبول داریم. امیدواریم آقای لاریجانی هم اطلاعاتش تغییر کرده و به‌روز شده باشد و نزدیکی به اصلاح‌طلب‌ها ایشان را متوجه کرده باشد که مخالفت‌هایی که قبلا با جریان اصلاحات داشت درست نبوده و بتواند برای همکاری با اصلاح‌طلبان برای بهبود امور کشورآماده شود.


سرپرست شهرداری تهران پس از استعفای نجفی گفت: اینکه حالا تصور کنیم ایشان با یک عکس بخواهند تمام گذشته را پاک کنند منطقی نیست تغییر ایشان به سمت جریان اصلاح‌طلبی باید در عمل و مبانی ملاحظه شود به این معنی که باید نظرات ایشان در خصوص مسائل کشور هم در سخن و هم در عمل شفاف و روشن‌تر شود. اشکالی ندارد کسی که اصولگراست آرام آرام بیاید و مواضع اصلاح‌طلبانه بگیرد، اما این نباید با فرصت‌طلبی و نان به نرخ روزخوری همراه شود یعنی اصولگرا باشد بعد به فراخور زمان اصلاح‌طلب شود و تنها تغییر واقعی قابل قبول است. آقای لاریجانی هم اگر مواضع اصلاح‌طلبانه اتخاذ کند اصلاح‌طلبان استقبال می‌کنند، اما عقیده من این است که اصلاح‌طلبان به غیر از آقای لاریجانی حتما دنبال گزینه و کاندیدای دیگری برای1400 باشند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار