رئیس‌جمهور تاکید کرد: می‌خواستند ۱۳ آبان ایران را آشفته ببینند اما مردم ایران با مقاومت و ایستادگی‌شان روز ۱۳ آبان را روز قدرت و ایستادگی ملت در برابر دشمنان به نمایش گذاشتند و ملت ما پاسخ آمریکا را ۲۲ بهمن امسال خواهد داد.
کد خبر: ۶۸۱۷۵۳
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۸ 19 November 2018

حسن روحانی در سخنرانی خود در جمع مردم خوی گفت: برای من و هیات همراه افتخار بزرگی است که امروز مهمان شما مردم بزرگوار، فهیم، مرزبان جمهوری اسلامی ایران و مردم قهرمان آذربایجان غربی هستیم و خوشحالم که امروز سفر را از شهر دار الایمان، شهر فرهنگ، شهر علم و دانش و جهاد و ایثار و فقاهت و عرفان آغاز می‌کنم. شهر خوی در میان همه مردم ایران به عنوان شهر پرنشاط و نگینی در مرزهای غربی ایران می‌درخشد.

وی افزود: خوشحالم که در ماهی میهمان شما هستم که همه ما میهمان پیامبر عظیم‌الشان اسلام(ص)، امام صادق(ع) و ماه آغاز امامت حضرت ولیعصر(عج) هستیم. پیامبر برای ما و برای همه جهانیان خیر و رحمت و معنویت و برادری و هم زیستی مسالمت‌آمیز و اخلاق و زندگی مادی و معنوی را به ارمغان آورد. فخر ما این است که ما پیرو آن پیامبر رحمتی هستیم که برای همه جهانیان رحمت و مهربانی بود.

روحانی با تاکید بر اینکه فخر ما اسلام است، گفت: فخر ما ایران است و البته ما ایرانیان به آذربایجان قهرمان هم فخر می‌کنیم. همواره آذربایجان به عنوان سنگر بزرگ حراست و حفاظت از ایران بزرگ و مقتدر اسلامی بوده و امروز هم هست. ما در سایه مسیر و راهی که پیامبر عظیم الشان ما را آشنا کرده است در مسیر اقتدار و قدرت ایران  اسلامی حرکت خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: لازم می‌دانم از مردم شریف و قهرمان ایران در این ماه‌ها و ایامی که دشمنان می‌خواستند ما را از استقلال و آزادی و اسلام و جمهوریت و مردم‌سالاری پشیمان کنند با قدرت و اقتدار در برابر دشمنان ایستادگی کردند تشکر کنم. می‌خواستند ۱۳ آبان را ایران آشفته ببینند، می‌خواستند ۱۳ آبان را روز غم و اندوه مردم ایران مشاهده کنند، اما مردم ایران با مقاومت و ایستادگی‌شان روز ۱۳ آبان را روز قدرت و ایستادگی ملت در برابر دشمنان به نمایش گذاشتند، ملت ما پاسخ آمریکا را ۲۲ بهمن امسال خواهد داد.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه کاخ نشینان کاخ سفید بدانند ملت ما ملتی بزرگ و غیور است که همواره بدنبال فرهنگ عاشوراست، گفت: ما فقط در برابر خداوند بزرگمان سر فرود می‌آوریم؛ رکوع و سجود خواهیم کرد و در برابر هیچ قدرتی سر فرود نخواهیم آورد.

روحانی تصریح کرد: دشمنان ما در مسیر ایجاد فشار اقتصادی و فشار جنگ روانی بر ملت ایران هستند، آنها فکر می‌کنند در سایه فشار به مردم در برابر حرف ناحق و نابجا و قلدرمآبانه آنها تسلیم خواهیم شد.

وی اظهار کرد: مردم عزیز ایران باید بدانند ما به عهدمان وفادار بودیم، باید بدانند در قراردادهایمان در برابر دنیا طبق فرهنگ اسلام به عهدمان وفا کردیم. ما آغازگر منازعه و جنگ اقتصادی با کسی نبودیم اما آنها در سایه شکست های پیاپی در منطقه به فکر انتقام گیری از ملت ایران هستند.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: آنها فکر می‌کنند که این ایران است که پای آمریکا را از منطقه قطع کرده است و این جوانان ایران هستند که پای استعمار را از کل منطقه بریده است. آنها فکر می کنند اگر در عراق و سوریه و یمن شکست خوردند به خاطر ایستادگی ملت ایران است؛ اشتباه می کنند این ایستادگی کل ملت های منطقه در کنار ملت ایران است. ملت های عراق، سوریه، یمن، افغانستان، پاکستان، لبنان و سراسر دنیای اسلام به فکر استقلال خود هستند.

روحانی با بیان اینکه هر زمانی برادران مسلمان از ما یاری بخواهند به وظیفه‌مان عمل می کنیم و آنها را یاری خواهیم کرد، گفت: ما تلاش کردیم و نگذاشتیم دشمنان داعش را بر منطقه مسلط کنند و می دانیم که آنها از این مساله عصبانی و ناراحت هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار