دکتر محسن رضایی معتقد است که کار آفرینی با رشد اقتصادی رابطه کاملا مستقیم دارد.
کد خبر: ۶۸۱۹۳۶
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۷ 19 November 2018

دکتر محسن رضایی (دبیر مجمع تشخیص مصلحت) همزمان با هفته جهانی کارآفرینی در همایش هفته جهانی کارآفرینی با اشاره به تحریم‌های آمریکا گفت: رئیس جمهور آمریکا با تخریب غیرسازنده تعادل را از بازارها خارج کرده است.

وی با تاکید بر اینکه توسعه یک مفهوم اقتصادی چند جانبه است، افزود: اگر بگوییم رابطه کارآفرینی برابر رشد اقتصادی است، حرفی درستی است اما کامل نیست. در رشد اقتصادی عوامل دیگری نیز دخیل هستند.

دکتر رضایی با بیان اینکه رشد اقتصادی جایگاه روشنی ندارد، افزود: در مورد رشد اقتصادی نظرات متفاوتی وجود دارد. رومر می‌گوید نظریه رشد من منهای پول است لذا باید نطریه کارآفرینی را بیش از نظریه رشد دید.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه نیروی انسانی، جمعیت، تکنولوژی عوامل رشد هستند، افزود: کارافرینی با همه اینها در ارتباط است اما چه با تعابیر شومپتر و چه با مفاهیم ریسک پذیری، کارآفرینی با نواوری، انباشت سرمایه و نیروی انسانی در ارتباط است.

وی ادامه داد : کارافرینی مهارت‌های انسانی را ارتقا می‌دهد و کارآفرینی و محیط کسب و کار دو رکن اساسی توسعه اقتصادی است و سیاست‌های اقتصادی، پولی و تجاری محیط کسب و کار را شکل می‌دهند و ما در هر دو زمینه کارآفرینی و محیط کسب و کار به پیشرفت نیاز داریم.

وی با بیان اینکه شومپتر از تخریب غیرسازنده می‌گوید و من با استفاده از همین تعبیر می‌گویم که ترامپ دست به تخریب غیرسازنده زده است، گفت: ترامپ خواست با این کار تعادل را از بازارها خارج کند اما در مقابل عملکرد ترامپ هنر مسئولان ما باید این باشد که تخریب غیرسازنده را به فرصت تبدیل کنند.

دکتر رضایی با بیان اینکه اگر ناآرامی‌های ابتدای انقلاب پیش نمی‌آمد، کارافرینی اطلاعاتی را نمی‌توانستیم تشکیل بدهیم، گفت: بزرگترین سازمان‌های اطلاعاتی را همان زمان ساختیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به مفاهیم ایالت‌های اقتصادی و شهرهای کارآفرین، گفت: باید در بستر شهرهای اقتصادی نظریه شهرهای کارآفرین را بپروانیم و توسعه دهیم. اینگونه تحریم غیر سازنده ترامپ نتیجه نمی‌دهد و برای این کار باید از سر راه کارآفرین‌ها کنار برویم و برای آنها مانع تراشی نکنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار