سردار حاجی‌زاده فرمانده هوافضای سپاه در برنامه ثریا که از شبکه یک سیما پخش شد، اظهار کرد: ما در حوزه موشکی از کارهای زیادی انجام دادیم. ۱۰ سال ‌یش به انواع موشک ها دست یافتیم اما دقت لازم را نداشتند. بعد از اینکه مسئولیت نیروی هوافضا به بنده محول شد خدمت رهبر معظم انقلاب رسیدم و ایشان فرمودند «اولویت من دقت موشک است» در واقع ما امروز  دقت موشک ها را مدیون تدبیر رهبر انقلاب هستیم

رهبری همواره فرمودند که موشک‌ها نباید به غیر نظامیان بخورد

وی ‌افزود: در اولین جلسه ای که دقت موشک ها را به ۳۰ متر رساندیم، رهبر انقلاب فرمودند شما می‌توانید به دقت بالاتر دست پیدا کنید. نقاطی که در عملیات های موشکی ما مورد هدف قرار گرفت اهداف بزرگی‌ نبود و در اصل اهداف هواپیما بودند اما برخی از آنها را از فاصله ۵۸۹ کیلومتری زدیم.

فرمانده هوافضای سپاه پاسداران تاکید کرد: رهبری همواره می‌فرمایند که موشک‌ها نباید به غیر نظامیان بخورد. به دلیل همین محدودیت‌ها، دو فروند از موشک‌های ما که مجهز به سیستم خودکشی هستند در عملیات‌های اخیر به دلایل فنی خودکشی کردند.

سردار حاجی زاده در ادامه با اشاره ویژگی‌های شخصیتی شهید تهرانی مقدم، گفت: شهید تهرانی مقدم یک فرمانده نابغه بود و از سال ۶۳ که کار موشکی شروع کرد و در واقع بنیانگذار صنعت موشکی ما بود.

وی افزود: آن شهید قدرت بسیج کنندگی خوبی داشت و به علوم موشکی مسلط بود. تا سال ۹۰ یعنی در زمان شهادت او کسی این شهید را نمی شناخت و درواقع یک سرباز گمنام بود. تعداد زیادی از دانشمندان سربازان گمنامی هستند که امروز در عرصه موشکی فعالیت می‌کنند؛ تهرانی مقدم تمام این متخصصان را بسیج کرد.

فرمانده هوافضای سپاه پاسداران تاکید کرد: شهید تهرانی مقدم همواره می گفت ما باید دست رهبر معظم انقلاب را در مقابل دشمن پر کنیم.

سردار حاجی‌زاده با اشاره به تهدیدات نظامی آمریکا علیه جمهوری اسلامی اظهار کرد: آمریکایی مدت هاست از گزینه نظامی علیه ما حرف نمی‌زنند. ما همیشه در سپاه یاد گرفتیم که تهدیدات را به فرصت تبدیل کنیم.

ناوهای هواپیمابر آمریکا برای ما یک سیبل هستند

وی افزود: پایگاه‌های نظامی آمریکا در منطقه در اطراف ما بسیار است از جمله پایگاه العدید در کشوری همانند قطر که در ۳۰۰ کیلومتری ماست یا پایگاه ظفره که در امارات دارند. ما امروز می‌دانیم آمریکایی ها در فلان پایگاه و فلان آشیانه خود چه تجهیزاتی دارند؛ بعنوان مثال می‌دانیم RQ۱۷۰ در کدام آشیانه در پایگاه قندهار وجود دارد؛ این پایگاه‌ها گوشت زیر دندان ما هستند، آنها تکان بخورند ما با موشک های نقطه‌زن بر سرشان می‌زنیم. امروز به موشک‌های دریایی رسیدیم که برد ۷۰۰ کیلومتری دارند و قابل استفاده در دریای عمان است. ناوهای هواپیمابر آمریکا برای ما یک سیبل هستند. آنها از جنگ علیه ما حرف نمی‌زنند به دلیل اینکه خودشان می‌دانند آسیب‌پذیر هستند.

فرمانده هوافضای سپاه پاسداران گفت: امروز پاسداران نیروی دریایی سپاه به ناوهای هواپیمابر آمریکایی تحمیل کرده‌اند که وقتی وارد خلیج فارس می‌شوند، با زبان فارسی صحبت کنند.

سردار حاجی زاده تصریح کرد: گاهی اوقات هواپیماهای بدون سرنشین ما در اطراف ناوهای آمریکایی پرواز نمی‌کنند اما آنها توهم این را دارند که ما بالای سرشان هستیم. امروز واقعا هیمنه آمریکایی‌ها فروریخته است.

بزرگترین کلکسیون غنائم پهپادی را از آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها داریم

وی با بیان اینکه بزرگترین کلکسیون غنائم پهپادی را از آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها داریم، گفت: ما علاوه بر RQ۱۷۰ هواپیماهایNQ۱ و NQ۹ آمریکایی و «هرمس» رژیم صهیونیستی را به غنیمت گرفته‌ایم. ما درسطح جهان جزو ۴، ۵ کشور جهان در حوزه فناوری پهپادی هستیم. یکی از فرماندهان هوایی یکی از کشورهای قدرتمند به ما می‌گفت ما در این حوزه از شما عقب افتادیم.

فرمانده هوافضای سپاه پاسداران گفت: ما بنا داریم یک نمایشگاهی از دستاوردها و تجهیزات هوافضا برپا کنیم و از روسای دانشگاه‌ها، مسئولین و نمایندگان مجلس برای بازدید از آن دعوت کنیم تا این دستاوردها را بطور مستقیم ببینند و توانمندی جوانان دانشمند ما را باور کنند.

بودجه نظامی کشور سالانه حدود ۱۳ تا ۱۴ میلیارد دلار است

سردار حاجی زاده با بیان اینکه ما امروز در حوزه اعتبارات نظامی در رده هجدهم دنیا هستیم، گفت: آمریکا، چین و عربستان در رده اول تا سوم بودجه نظامی دنیا هستند. هزینه نظامی عربستان سالانه ۷۰ میلیارد است در حالی که ما سالانه حدود ۱۳ تا ۱۴ میلیارد دلار هزینه می‌کنیم. ما در حوزه نظامی از امارات و ترکیه هم کمتر هزینه می‌کنیم.

وی ادامه داد: یکی از کشورهای دوست ۳۶ فرورند هواپیمای F۱۶ از آمریکا به ارزش ۷.۲  میلیارد دلار خریداری کرده؛ یعنی هر هواپیما را حدود ۲۰۰ میلیون دلار خریده است. ما با ۲۰۰ میلیون دلار می‌توانیم ۵۰۰ فرورند موشک دوربرد تولید کنیم. هزینه تولید برخی موشک‌های ما ۱۰۰ هزار دلار و برخی دیگر ۴۰۰ هزار دلار است.

ماجرای اشیاء نورانی در آسمان ایران

سردار حاجی‌زاده با اشاره به رویت برخی اشیا نورانی در آسمان ایران گفت: براساس رهگیری که ما انجام دادیم، این شئ نورانی مربوط «فضاپیمای سایوز»[متعلق به کشور روسیه] بود. در ابتدا ما تصور کردیم این شئ تورانی شهاب سنگ است ولی بعدا متوجه شدیم که این شئ ، موشک فضاپیمایی است که محموله خود را در فضا رها کرده و وارد اتمسفر شده است.

فرمانده هوافضای سپاه پاسداران در ارتباط با موضوع سامانه های پدافندی، اظهار کرد: ما در این حوزه به موفقیت‌های زیادی دست پیدا کردیم. زمانی بدنبال خرید رادار بودیم ولی به ما ندادند و مجبور شدیم به دنبال ساخت رادار برویم. امروز کار تحقیقاتی بیش از ۱۰ نوع رادار در سازمان جهاد خودکفایی هوافضای سپاه انجام شده و در اختیار وزارت دفاع قرار گرفته و حتی برخی از آنها به مرحله تولید رسیده است. سپاه و ارتش از این رادارها استفاده می‌کنند و حتی اخیرا مطلع شدیم که وارد مرحله صادرات هم شده است.

ماهواره تحقیقاتی جدیدی بزودی در مدار قرار می‌گیرد

وی در ادامه گفت: امروز در سازمان صنایع دفاع و مجموعه هوافضای سپاه سامانه های موشکی زمین به هوای خوبی ساخته شده است.

سردار حاجی‌زاده با اشاره به ساخت ماهواره‌های تحقیقاتی اظهار کرد: گرفت طی توافقی که با وزارت ارتباطات شده است، ان‌شالله در آینده‌ای نزدیک ماهواره تحقیقاتی جدیدی در مدار قرار خواهد گرفت. پرتاب این ماهواره‌ها بزودی مجددا رونق خواهد گرفت.  

فرمانده هوافضای سپاه با اشاره به عملیات موشکی اخیر سپاه پاسداران علیه حزب دموکرات کردستان، گفت: مقری که ما زدیم، سران اصلی حزب دموکرات بودند. در آن جلسه رابطینی از عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی حضور داشتند. در آن جلسه در حال تصمیم‌گیری برای احیای اقدامات تروریستی که در گذشته علیه ملت ایران انجام می‌دادند، بودند.

وی افزود: اگر این عملیات پیشگیرانه توسط ما انجام نمی‌شد، باید در شهرهای ایران بدنبال انها می‌دویدیم تا اقداماتشان را خنثی کنیم. در عملیاتی که ما انجام دادیم تمامی سرکرده‌های آنان به درک واصل شدند.

امسال ۷۷ عملیات تروریستی علیه کشورمان انجام شده است

سردار حاجی‌زاده گفت: کار اصلی در عملیات‌های موشکی علیه حزب دموکرات و ترویست‌های تکفیری در سوریه، کار اطلاعاتی بود. عزیزان ما در نیروی قدس سپاه پاسداران در عملیات موشکی در سوریه تلاش‌های اطلاعاتی زیادی کردند. کار اطلاعاتی عملیاتی که علیه سران حزب دموکرات هم انجام گرفت از سوی نیزوی زمینی سپاه بود.

فرمانده هوافضای سپاه تصریح کرد: در سال جاری ۷۷ عملیات تروریستی علیه کشورمان انجام شده است که نیروهای امنیتی توانستند ۷۵ مورد آن را بطور موفق خنثی کنند.