اگر FATF، باشد هزینه‌ها ۲۰ درصد ارزان‌تر است و بدون آن گران‌تر خواهد بود! نمی‌شود در این کشور یک نفر از ارگانی بیاید، شعار بدهد و آثار شعارش را برای مردم ترجمه نکند. از مردم سوال کنید که شما می‌خواهید زندگی کنید آیا آن را ارزان می‌خواهید یا گران! یک کسی در گوشه‌ای نشسته و مردم را تحریک می‌کند که اگر FATF امضا شود یا با گروه اقدام مالی کار کنیم، اسلام از دست می‌رود. کدام اسلام از دست می‌رود؟ ای‌کاش اسلام را می‌فهمید، بعد می‌گفت اسلام از دست می‌رود..متن بالا بخشی از صحبت‌های روز گذشته رئیس‌جمهوری در نشست با مدیران ارشد وزارت راه و شهرسازی است که وی بازهم به منتقدان خود تاخته است. «نفهمی منتقدان از اسلام» را باید بعد از کم‌سواد، بی‌شناسنامه، هوچی‌باز، بی‌عقل و... جدیدترین توهین حجت‌الاسلام حسن روحانی به منتقدان عملکردش ثبت کرد.

در واکنش به صحبت‌های رئیس قوه مجریه باید از ایشان پرسید که این رویه توهین به منتقدان تا چه زمانی ادامه دارد و چرا وی بر خلاف حرف‌هایش، تحمل نقد به عملکردش را نداشته و بجای سعه صدر و پاسخ به منتقدان آن‌ها را به نفهمیدن اسلام متهم می‌کند. آیا روحانی معتقد است که فقط وی فهم درستی از اسلام دارد و مخالفانش نه؟

این روش و بازی حمله به منتقدان را قبلا در مورد برجام به کررات دیده‌ایم. اتهامات علیه منتقدان FATF وCFT نیز به مثابه تکرار همان بازی است؛ حمله به دغدغه‌های بخشی از جامعه بجای پاسخگویی و انداختن مشکلات فعلی و آینده به گردن منتقدان.

نکته اینجاست، ای کاش آقای روحانی که اسلام را می‌فهمند واضح بیان می‌کرد که چه کسانی اسلام را نمی‌فهمند و از آن‌ها نام می‌برد تا مشخص شود مخاطب صحبت‌های وی چه جریانی بوده است. نام بردن از آن‌ها برای شخص رئیس جمهور کار سختی است؟

وی می‌گوید باید با مردم روراست باشیم، خیلی خوب است اما چرا خود به حرف‌هایش عمل نمی‌کند و روشن نمی‌گوید که منظورش چه کسی است؟

نگرانی مراجع عظام تقلید نسبت به کنوانسیون‌های بین‌المللی؛ یا پیشنهادات بسیج دانشجویی درباره FATF؛ یا مردم و بسیجیانی که مقابل مجلس تجمع کرده بودند و یا نه منظور روحانی، نمایندگان مجلس بوده است؟ کدام از قشرهای نامبرده منظور رئیس‌جمهوری است؟

آقای روحانی روشن حرف زدن شما یکی از خواسته‌های مردم است. انتظار می‌رود به جای توهین‌های متعدد به منتقدان پاسخ‌گوی عملکرد خود باشید و با کنایه حرف نزنید. مدعی هستید: کسی می‌آید و مردم را تحریک می‌کند... اما آنچه عیان است اظهارات کنایه‌آمیز گاه به گاه آقایان دولت تدبیر است که مردم و جامعه را تحریک کرده و با حرف‌های نسنجیده برای کشور حاشیه درست می‌کنید.

برجام با آن همه دبدبه و کبکبه میوه نداد، خشک شد و سرانجامش این شده است که خود و دوستان‌تان اعتراف می‌کنید. سرانجام FATF وCFT را هم میتوان پیش‌بینی کرد؛ پس لطفا به‌جای حمله و کنایه، جواب قابل قبول به نگرانی‌ها بدهید.