امام جمعه تبریز:
امام جمعه تبریز گفت: در ادارات میز خدمت تعیین کرده‌اند که در برخی اداره‌ها بنده چنین برداشتی دارم که این میز خدمت‌ها صرفا به این خاطر است تا ارباب رجوع مزاحم مسوولان در طبقات بالا نشوند و در همان طبقه پایین دست به سر شوند.
کد خبر: ۶۹۰۵۹۹
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۶ 14 December 2018

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز به دیدار رهبر معظم انقلاب با خانواده شهدای مدافع حرم اشاره و اظهار کرد: ایشان فرمودند که مردم آگاه باشید که شاید دشمن امسال برای ما مشغولیت ایجاد کند و سال بعد کار خود را انجام دهد از این رو نباید لحظه‌ای غافل بوده و همه باید بیدار و هوشیار باشیم.

وی با بیان اینکه طبق فرمایش رهبر انقلاب، نقشه‌های دشمن در سه بخش است، تصریح کرد: فشار اقتصادی، فشار روانی و فشار عملی از اهداف دشمن بوده که هدف هر حاکم کردن هر سه فشار در مملکت هستند.

امام جمعه تبریز اذعان داشت: البته همه دیدیم که چگونه استکبار در برخی کشورهای ضعیف حاکم شده است از این‌رو دشمن می‌خواهد تا ما از نقاط قوت خود صرف‌نظر کنیم و از عناصر اقتدار ملی خود دست برداریم تا راحت‌تر بتوانند در کشور حاکم شوند که قطعا این امر هیچ وقت محقق نخواهد شد.

پیشرفت هسته‌ای، توانایی موشکی و قدرت دفاعی از واهمه‌های دشمن است

وی ادامه داد: پیشرفت هسته‌ای جمهوری اسلامی، توانایی موشکی و قدرت دفاعی، نفوذ منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران، از واهمه‌های دشمن است از این‌رو همه باید تلاش خود نسبت به اقتصاد کشور و تولید ملی را انجام دهند.

نماینده ولی‌فقیه در استان تاکید کرد: مسوولان باید مراقب باشند تا فریب ظاهرسازی و زبان‌بازی دشمنان را نخورند و کاری نکنند که دشمن خبیثی که از در رانده شده، این بار از طریق پنجره وارد شود.

وی به بیانات دیگر رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: ایشان به نقش خواص، نخبگان و معتمدان در مقابله با فشارهای آمریکا تاکید کردند و فرمودند که برخی اقدامات و فعالیت‌ها از سوی دلسوزان نظام و انقلاب لازم است تا انجام گیرد.

روشنگری و تدوین شرایط دشوار کشور

آل‌هاشم به روشنگری و تبیین شرایط دشوار کشور برای مردم را از دیگر تاکیدات رهبر انقلاب اشاره کرد و توضیح داد: باید به مردم نسبت به جنگ اقتصادی دشمن توضیح داده شود تا مردم از توطئه آنها آگاه شوند.

وی، بر حفظ وحدت و انسجام ملی تاکید کرد و آن را از جمله نیازهای کشور دانست و افزود: در حال حاضر جامعه به همدلی، صمیمت و یکپارچگی نیاز دارد و هر کسی بخواهد تا به وحدت آحاد مردم صدمه بزند در حقیقت به مملکت خیانت کرده است.

خطیب نماز جمعه تبریز با اشاره به لزوم همدردی با مردم و اقشار ضعیف، گفت: برای نمونه جمعیت حاضر قبل از نماز جمعه در مصلا نشانگر این است که مردم مطالباتی دارند به طوریکه همیشه در نماز مسجد بازار نیز مراجعه کننده‌های زیادی دارم از این‌رو آقایان باید به درد مردم برسیم چراکه مردم ما قانع بوده و لااقل آنها را قانع سازیم.

وی خاطرنشان کرد: در ادارات میز خدمت تعیین کرده‌اند که در برخی اداره‌ها بنده چنین برداشتی دارم که این میز خدمت‌ها صرفا به این خاطر است تا ارباب رجوع مزاحم مسوولان در طبقات بالا نشوند و در همان طبقه پایین دست به سر شوند.

امام جمعه تبریز متذکر شد: اگر مطالبه مردم قانونی نیست لااقل باید کمک کنید و راه‌های قانونی را نشان آنها بدهید تا مشکل‌شان حل شود.

وی یادآور شد: البته این هدف میز خدمت کلیت ندارد و در برخی اداره‌ها به خوبی با ارباب رجوع برخورد کرده و مشکلات آنها را حل می‌کنند.

آل‌هاشم با استناد به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم تشریح توانایی‌های نظام در مقابل دشمن و پرهیز از ایجاد التهاب و تحریک افکار عمومی بیان کرد: باید جلوی هر چیزی که افکار عمومی را تحریک کرده و التهاب ایجاد کند و به تبع آن باعث سوءاستفاده دشمنان شود، گرفت.

برخورد جدی با مظاهر اشرافی‌گری

نماینده ولی‌فقیه در استان خاطرنشان کرد: برخورد جدی با مظاهر اشرافی‌گری و ترویج ساده‌زیستی از جمله دیگر تاکیدات رهبر معظم انقلاب است چراکه باید اشرافی‌گری را کنار گذاشته و ساده‌زیستی را ترویج داد.

وی با تاکید بر ترویج فرهنگ قناعت و تبیین نبود اسراف و تبعیض در جامعه توضیح داد: باید فرهنگ قناعت را در جامعه حاکم کنیم و جلوی اسراف در جامعه و مخصوصا اداره‌ها گرفته شود چراکه هزینه‌‌های زیادی برای سمینار و همایش‌های بی‌جهت خرج می شود و برای همه چیز یک همایش و سمینار برگزار می‌کنیم.

آل‌هاشم با تاکید بر اینکه باید تلاش برای حفظ اعتماد عمومی در اداره‌ها انجام شود، گفت: مردم باید نسبت به مسوولان اعتماد داشته باشند و تلاش جهادی برای خدمت‌رسانی مخلصانه در اولویت قرار گیرد تا در مقابل حقوقی که می‌گیریم به مردم خدمت مخلصانه ارائه کنیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ۲۷ آذرماه روز جهان عاری از خشونت و ترور است که با اقدام تروریستی چابهار همزمان شده است که از جمله طنزهای تلخ روزگار از طریق مجامع جهانی سازمان ملل است که دست به چنین ابتکاری می‌زند.

به گزارش فارس؛آل‌هاشم اضافه کرد: مجامع جهانی روزی را مبارزه با ترور و خشونت در نظر می‌گیرند ولی از طرف دیگر صحنه‌گردان بدترین و وحشیانه‌ترین کارها را انجام داده و با اعمال و کنترل اجازه نمی‌دهند تا واقعیت در منظر افکار عمومی جهان قرار گیرد.

خطیب نماز جمعه تبریز ابراز کرد: رویکرد اقدام ددمنشانه و تروریستی در چابهار منجر به شهادت و زخمی شدن تعدادی انسان بی‌گناه شد که این حرکت وحشیانه به باور صاحب‌نظران توسط سرویس‌های اطلاع‌رسانی استکبار صورت گرفت و هیچ هدفی جز ارعاب و بالا بردن ریسک سرمایه‌گذاری در این منطقه را نداشت.

وی افزود: بعد از اقدام وحشیانه تروریستی تحت حمایت عربستان سعودی خائن که مسوولیت آن را به عهده گرفت، هیچ صدایی در باب محدودیت آن از هیچ یک از مدافعان حقوق بشر شنیده نشد و این همان واقعیت و طنز تلخ است.

امام جمعه تبریز امام جمعه تبریز متذکر شد: دشمن باید بداند که این قبیل اقدامات عزم ملت مسلمان را در دفاع از آرمان‌های انقلاب جزم‌تر می‌کند و نتیجه‌ای جز شکست و روسیاهی برای آنها نخواهد داشت.

آل‌هاشم با اشاره به مناسبت‌های تقویمی هفته بیان کرد: در آستانه ولادت امام حسن عسگری(ع) قرار گرفته‌ایم به طوریکه فرصتی است تا از سیره فرهنگی و اقتصادی ایشان درس بگیریم.

وی افزود: توجه به امر به معروف و پرهیز از اسراف همچنین برنامه‌ریزی صحیح در حفظ بیت‌المال از جمله ویژگی‌های امام حسن عسگری(ع) است.

خطیب نماز جمعه تبریز به وفات حضرت معصومه(س) اشاره کرد و گفت: فضائل اخلاقی ایشان نیز بسیار زیاد است.

وی ۲۵ آذرماه، روز پژوهش را یادآور شد و گفت: در سایه پژوهش است که محققان و دانشمندان به این دستاوردها دست یافته‌اند به طوریکه مصداق آن برپایی نمایشگاه نوآوری و فناوری در تبریز بود.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: باید از دستاوردها و فناوری‌هایی انجام شده به نحو احسن استفاده کرد ولی متاسفانه گاها این پژوهش‌ها در اتاق‌ها بایگانی می‌شود و آن‌طور که شایسته بوده، از آنها بهره نمی‌گیرند.

وی بیان کرد: روز حمل و نقل نیز از جمله روزهای این هفته است به طوریکه حمل و نقل از جمله مهم‌ترین بخش‌های کشور بوده و نقش بسزایی در انقلاب دارد.

امام جمعه تبریز ابراز کرد: این روز را به تمام افرادی که در رابطه با حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی تلاش می‌کنند، تبریک می‌گوییم.

امام جمعه تبریز ۲۷ آذرماه، سالروز شهادت و عروج سرخ عالم ربانی در حوزه و دانشگاه را مورد اشاره قرار داد و گفت: وحدت بین حوزه و دانشگاه دستاوردهای زیادی را به همراه خواهد داشت به طوریکه تقویت جنبش نرم‌افزاری و تولید علوم بومی، تحقق تمدن اسلامی و ارائه الگوی سبک زندگی اسلامی، اسلامی شدن دانشگاه‌ها و وحدت نخبگان و انسجام ملی در جامعه در سایه وحدت بین دانشگاه و حوزه ایجاد می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان به یکی از سیره پیامبر اکرم(ص) در قرآن کریم اشاره کرد و گفت: مشورت از جمله خصیصه‌های ایشان است و پیامبر اکرم(ص) با این کار خود، احترام برای طرف مقابل قائل می‌شدند.

وی افزود: از مشورت و مشاوره به هم‌اندیشی نیز یاد می‌شود به طوریکه از طریق آن می‌توان از خواسته و تمایلات طرف مقابل باخبر شد از این‌رو هیچ‌گاه از مشورت غافل نشوید.

آل‌هاشم، فواید مشورت کردن را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: مشورت کردن باعث استفاده از خرد و تعقل افراد دیگران می‌شود همچنین از آن طریق می‌توان از علم دیگران نیز استفاده کرد.

وی اضافه کرد: زمانی که با یکی مشورت می‌کنیم در حقیقت به شخصیت طرف مقابل احترام می‌گذاریم به طوریکه مشورت در خانواده بسیار مهم بوده و انسان با فرزند و همسر خود هم مشورت می‌کند.

خطیب نماز جمعه تبریز اذعان داشت: بهترین راه‌حل برای حل اختلافات در خانواده همان مشورت، حرف زدن و یافتن یک راه‌حل خوب برای رفع تعارضات است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار