به گزارش تابناک تبریز از شبکه خبر، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود علوی گفت که هدف از سفر به جمهوری آذربایجان که از سلسله سفرهایی است که به کشورهای مختلف همسایه و همچنین کشورهای مختلف دنیا انجام می‌شود، افزایش همکاری‌های سرویس‌های اطلاعاتی دو کشور است.

وزیر اطلاعات کشورمان افزود: سیاست جمهوری اسلامی ایران بر این است که ما روابط، چه روابط دیپلماسی پنهان و چه دیپلماسی آشکار را با کشورهای همسایه عمق بخشیم؛ به خصوص کشورهایی مانند جمهوری آذربایجان که اشتراکات زیادی از نظر تاریخی و مذهبی داریم. زبان مردم این کشور زبان بخش زیادی از مردم کشور جمهوری اسلامی ایران است و در جنبه‌های مختلف اشتراکات زیادی داریم و این می‌طلبد که ما با همدیگر از نظر امنیت مشترک کار کنیم.

سید محمود علوی گفت: از سوی دیگر، امنیت مقوله‌ای است که در هر کشوری بر کشورهای هم‌جوار اثر گذار است. اگر همسایگان جمهوری اسلامی ایران از امنیت برخوردار باشند، بر امنیت جمهوری اسلامی ایران اثر می‌گذارد و همچنین امنیت جمهوری اسلامی ایران بر آن کشورها اثر می‌گذارد و بنا بر این، این نگاه اجماعی بین همه سرویس‌های منطقه به ویژه همسایگان است که ما باید با همدیگر روابط دوجانبه، سه‌جانبه و چهارجانبه با تشریک مساعی سرویس‌های کشورهای دیگر داشته باشیم و این سفر ما هم در این راستا است.

وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی ایران افزود: دیداری هم با رئیس‌جمهوری آذربایجان داشتیم که جلسه بسیار خوب و صمیمانه‌ای بود و در محورهای مختلف امنیتی صحبت کردیم. سلام رئیس‌جمهوری کشورمان را به ایشان رساندم و نظر آقای رئیس‌جمهور را که امنیت جمهوری آذربایجان و امنیت جمهوری اسلامی ایران را از هم تفکیک‌ناپذیر اعلام کردند، طی پیامی به وی اعلام کردم؛ همچنین در سایر زمینه‌ها که ما با سرویس جمهوری آذربایجان تشریک مساعی داریم.

وی در ادامه گفت: الحمدلله تعامل خیلی خوب بین دو سرویس امنیتی و اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان پابرجاست و امیدواریم نتیجه این تعامل و هم‌افزایی، هم برای جمهوری آذربایجان و هم برای جمهوری اسلامی ایران تاثیرگذار و موجب امنیت پایدار باشد.