مدیر کل تبلیغات اسلامی یزد:
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد با بیان این که آبادانی هر منطقه نیز در گروی رشد فرهنگی و اعتقادی هر منطقه است، حفظ و احیاء فرهنگ دینی و اجتماعی در روستاها را از مهمترین وظایف روحانیون مستقر خواند.
کد خبر: ۶۹۰۸۵۳
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۴ 15 December 2018

حجت الاسلام «سید محمد شریف حسینی کوهستانی» استان در دیدار رییس قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان یزد با اشاره به ورود سپاه به حوزه‏‌های مغفول مانده که در حوزه وظایف ذاتیش نیست، گفت: یکی از این حوزه‌‏ها، مهاجرت از روستاها به شهرهاست که باعث خالی شدن روستاها و پدیده حاشیه ‎ نشینی در شهرها شده است.
وی با اشاره به اجرای طرح روحانی مستقر توسط سازمان تبلیغات اسلامی در روستاها، افزود: هدف از اجرای این طرح تنها اعزام  و استقرار روحانی نیست بلکه هدف تامین نیازهای فرهنگی و اعتقادی منطقه است.
حسینی کوهستانی اظهار کرد: حضور روحانیون جوان و انقلابی در یک منطقه می ‎ تواند در آبادانی و پیشرفت آن منطقه بسیار موثر باشد.
وی با بیان این که استقرار روحانی در مناطق مختلف استان توسط این سازمان دارای قوانین و ضوابطی است، افزود: جمعیت، تقاضای اهالی محل و وجود خانه از مهمترین عوامل موثر در اعزام روحانیون است.
حسینی کوهستانی گفت: هدف از حضور روحانیون در روستاها تنها برگزاری نماز جماعت نیست بلکه نماز بهانه‏‌ای برای جمع کردن مردم در جهت حل مشکلات و هم اندیشی  در خصوص عمران و آبادانی منطقه از جهات مختلف است.
وی افزود: همانگونه که نماز پیشانی مومن است، آبادانی هر منطقه نیز در گروی رشد فرهنگی و اعتقادی هر منطقه است.
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد افزود: حفظ و احیاء فرهنگ دینی و اجتماعی در روستاها از مهمترین وظایف روحانیون مستقر است.
حجت الاسلام «علی کارگر» معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان نیز گفت: در حال حاضر 50 روحانی مستقر در سطح استان فعالیت دارند.
وی افزود: ساخت خانه عالم و پیگیری جهت حضور روحانی در مناطق واجد شرایط به صورت جدی در دستور کار این اداره کل قرار دارد.
«مهدی دهقان» رییس قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان یزد هم در این دیدار با تبیین فعالیت‏‌های این قرارگاه، گفت: مناسب ‎ سازی هشت خانه عالم در روستاهای استان با محوریت مناطق محروم از جمله فعالیت‏‌های صورت گرفته بوده است.
وی با اشاره به پیگیری ساخت دو خانه عالم در شهرستان بهاباد، افزود: تکمیل این دو خانه در گروی حمایت سایر دستگاه ‎ های متولی استان است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار