یک فعال بازار طلا و سکه گفت: قیمت سکه و طلا به قیمت ۴.۵ ماه قبل بازگشت.
کد خبر: ۶۹۱۴۵۴
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۵ 16 December 2018
 

محمد کشتی آرای با اعلام این خبر افزود: امروز نیز همانند روز گذشته قیمت سکه و طلا و برخلاف ثبات قیمت طلای جهانی روند کاهشی داشته است . 

وی تصریح کرد: علت اصلی این مساله را می توان مربوط به روند کاهشی قیمت ارز و کاهش تقاضا در بازار دانست.  

وی بیان کرد: این روزها در بازار هم تقاضا برای خرید کاهش یافته و هم میل به خرید پایین آمده است. 

رییس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر گفت: امروز قیمت ها به سطح قیمت ۴.۵ ماه پیش رسیده است یعنی قیمت های قعلی سکه و طلا برابر با قیمت های مرداد ۹۷ شده است. 

وی عنوان کرد: امروز قیمت ها رکوردی را برجا گذاشته اند که در ماه های اخیر بی سابقه بوده است به طوری که اکنون قیمت سکه به ۳میلیون و ۴۳۰ هزار تومان کاهش یافته است و باید گفت این روند از ابتدای هفته گذشته آغاز شده و امروز به بیشترین میزان ریزش رسیده است. 

وی ادامه داد: روز گذشته قیمت نیم سکه یک میلیون و ۸۲۰هزار تومان و امروز با ۵۰هزار تومان کاهش به یک میلیون و ۷۷۰ هزار تومان رسیده است. همچنین قیمت ربع سکه برابر با یک میلیون و ۳۰هزار تومان شده در حالی که هفته گذشته ربع سکه قیمتی معادل یک میلیون و ۱۵۰ هزار تومان داشت. 

وی خاطر نشان کرد: قیمت سکه امروز دارای ۴۵۰ هزار تومان حباب است و باید به قیمت واقعی برسیم.

کشتی آرای گفت: طلای ۱۸عیار نیز کاهش قیمت داشته و امروز به گرمی ۳۰۱ هزار تومان رسیده است. خوشبختانه قیمت طلا حباب ندارد و متاثر از قیمت سکه و نرخ طلای جهانی است. 

وی تصریح کرد: با اقدامات بانک مرکزی، نرخ ارز روند کاهشی یافته و یکی دیگر از عوامل این مساله را می توان ورود ارزهای خانگی به چرخه بازار دانست زیرا با ریزش قیمت ها، نگهداری طلا و سکه و ارز صرفه ندارد بنابراین می توان انتظار داشت میل به ورود طلا و سکه و ارزهای خانگی به بازار بیشتر شود. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار