وزیر صمت گفت:­ ­­برای تعیین قیمت خودرو بر اساس فرمولی، پیش بینی شده خودرو‌ها با ۵ درصد زیر قیمت بازار عرضه شود و هفته بعد دوباره ۵ درصد کاهش مجدد قیمت خواهیم داشت تا در نهایت به یک قیمت متعادل بین کارخانه و بازار برسیم.وی با بیان اینکه هم اکنون به دلیل کمبود نقدینگی با کاهش تولید یا تولید ناقص در خودروسازی‌ها مواجه هستیم گفت: دیروز ­جلسه‌ای با معاون اول رئیس‌جمهور درباره تامین نقدینگی قطعه‌سازان و خودروسازان داشتیم که در این خصوص تصمیم‌گیری شد و این تصمیم به افزایش تولید کمک خواهد کرد.
­رحمانی افزود:­­ در یکی دو هفته گذشته روند نزولی کاهش تولید متوقف شده و در روز‌های آینده افزایش تولید بیشتری خواهیم داشت.
­وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت:­ در عین حال، ­ بسته‌ای طراحی شده تا در بلند مدت مشکلات صنعت خودرو به طور اساسی برطرف شود.
­وی اضافه کرد:­­ تفاوت قیمتی که بین بازار با قیمت کارخانه ایجاد شده سودش نه به جیب خودروساز می‌رود نه به جیب مردم.
میزان تولید خودرو در حال بهبود است
وزیر صنعت، ­ معدن و تجارت گفت:­ وضعیت تولید در صنعت خودرو در حال بهبود است و تلاش می‌کنیم که میزان تولید خودرو افزایش یابد و مشکلی برای تامین خودرو نباشد.
رضا ­­رحمانی پس از جلسه مشترک با کمیسیون اصلا ۹۰ افزود:­­ خودروسازان متعهد شده‌اند همه تعهدات خود را بر اساس قرارداد‌هایی که با مشتریان دارند انجام دهند.
وی­ با بیان اینکه آخرین تصمیم درباره قیمت خودرو به شهریور باز می‌گردد گفت:­ مصوبه آن زمان، ­ این بود که خودرو در حاشیه بازار عرضه شود و به تدریج قیمت بازار کاهش یابد هر بار قیمت ۵ درصد کمتر از دفعه پیش عرضه شود تا قیمت در نهایت به تعادل مورد تایید سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان برسد.
وی اضافه کرد: ­­در ماه‌های گذشته به علت کاهش تولید، ​­اجرای این مصوبه امکان نداشت­، اما اکنون با افزایش تولید، ­ میزان عرضه بیشتر خواهد شد و در این صورت ­هم به تعهدات خودروسازان عمل خواهد شد و همچنین با عرضه بیشتر قیمت کاهش خواهد یافت.
وزیر صنعت، ​ معدن و تجارت گفت: ­این‌ها در حالیست که بسته جامعی برای صنعت خودرو تهیه شده که رویکرد آن حمایت از تولید داخلی، ­ افزایش تولید، ­ افزایش کیفیت و متعادل کردن قیمت است.
وی با اشاره به اینکه­­ در این بسته باید رابطه بین خودروساز و قطعه‌ساز بازنگری ­شود افزود:­­ این بسته در نهایت باید منجر به اصلاح ساختار‌ها و وضعیت فعلی خودروسازی کشور ­شود تا هر از چند گاهی شاهد نوسانات در این صنعت نباشیم.