مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی:
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی در سومین جلسه کمیته مرزبانی زیستی استان با اشاره به تنوع تهدیدات دشمنان، اظهار داشت: اقدامات پیشگیرانه باید متناسب با نوع تهدیدات و در زمان مناسب از سوی دستگاه‌های مسئول انجام شود.
کد خبر: ۶۹۲۴۱۳
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۳ 18 December 2018

به گزارش تابناک تبریز، علیرضا کریمی با اشاره به تجربیات جنگ جهانی دوم در انتقال میکروب و حملات میکروبی در جوامع مختلف، اعلام کرد: تهدیدات خاموش نمونه‌ای از تهدیدات زیستی نوین است که در اثر آن دستکاری‌های ژنتیک به منظور تغییر ذائقه غذایی برای آسیب‌رسانی به شهروندان یک کشور انجام می‌شود.

وی افزود: این دستکاری‌ها می تواند در تعاملات اقتصادی و در قالب واردات و صادارات کالا صورت گیرد که لزوم آگاهی و آمادگی دفاعی در برابر تهدیدات را افزایش می‌دهد.

کریمی خاطرنشان کرد: تهدیدات خاموش می‌تواند به راحتی و با شیوه‌های زمینی، هوایی و دریایی از مرزهای جغرافیایی عبور کنند و حتی امکان دارد که مستقیما و بدون واسطه توسط انسان هاجابجا شوند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که با تلاش و همت دستگاه های متولی، توسعه فرهنگ و آگاهی های عمومی در خصوص آشنایی و مقابله با این نوع تهدیدات افزایش یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار