استاندار آذربایجان شرقی:
استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر کنترل عوامل روانی در روند افزایشی قیمت کالاها، اظهار داشت: برخورد با تخلفاتی مانند گران‌فروشی و احتکار باید در سطح جامعه ملموس باشد و مردم نسبت به قاطعیت مسئولان در این زمینه اطمینان خاطر پیدا کنند.
کد خبر: ۶۹۲۴۱۴
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۵ 18 December 2018

به گزارش تابناک تبریز، محمدرضا پورمحمدی در جلسه کمیسیون تنظیم بازار استان، با اشاره به اینکه هدف اصلی تحریم‌ها و فشارهای خارجی، ایجاد نارضایتی در بین مردم است، افزود: باید با تمام وجود باور کنیم که در درون یک جنگ اقتصادی و مالی قرار داریم و در این جنگ، کارهای روزمره و عادی جوابگو نیست.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان از تمام ابزارها در این جنگ استفاده می‌کنند و در داخل کشور هم افراد فرصت‌طلب از این شرایط سوءاستفاده می‌کنند که در برخورد با آنها نباید هیچ ملاحظه‌ای داشت.

پورمحمدی با تأکید بر ارزیابی تلاش‌های انجام‌شده در راستای تنظیم بازار و مقایسه آن با وضعیت موجود، گفت: مردم بحق انتظار دارند که با متخلفان برخورد شود، اما گاهی این برخوردها برای مردم ملموس نیست.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه تنظیم بازار مسأله پیچیده‌ای است، چون تابع عوامل متعددی است، افزود: گرانی کالاها یک مسأله ملی و فراملی است، اما در سطح استان نیز اگر همه مسئولان امر همدل و متحد باشند می‌توانیم جلوی نابسامانی‌ها را بگیریم.

وی با تأکید بر کنترل عامل روانی در روند افزایشی قیمت کالاها، گفت: مردم باید نسبت به قاطعیت و جدیت مسئولان در برخورد با متخلفان اطمینان خاطر پیدا کنند و رسانه‌ها نیز باید در این زمینه فضاسازی کنند.

پورمحمدی همچنین با تأکید بر شفاف‌سازی قیمت کالاها، از سازمان صنعت، معدن و تجارت خواست تا قیمت تمام شده محصولات تولیدی و وارداتی را روزانه به اطلاع مردم برساند.

وی با تأکید مجدد بر قاطعیت مسئولان در برخورد با متخلفان و نظارت بر تولید با استفاده از مشارکت اتاق بازرگانی و تشکل‌های مردم‌نهاد، گفت: کسانی که برای واردات کالاها و مواد اولیه ارز دولتی دریافت کرده‌اند قابل رصد و ارزیابی هستند و هیچ‌گونه کوتاهی در برخورد با تخلفات پذیرفتنی نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :